🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
یه بار نماز صبحش قضا شد دیدم
اینستاگرامشو پاک کرد ...
+ گفتم چرا پاک کردی؟
- گفت: برای تنبیه کردن خودم،
+ تنبیه؟!
- ببین نماز صبح اینطوریه که وقتی خواب میمونی و دقیقا پنج دیقه بعد از طلوع آفتاب میپری یا اینکه با ده تا زنگ هشدار بیدار نمیشی ینی یه غلطی کردی که اون روز خدا هم صحبتیه تو با خودشو گرفته ازت.
ینی بدبخت با اون گناهت لیاقت نداری واسم نماز بخونی ... چرا حالا؟ چون همیشه بیدارت می‌کرده و دقیقا با نشونه هاش داره میگه من نخواستم امروز تو روبروی من وایسی!
این تنبیه نداره؟! این بدبختی ماست دیگه
تنبیهم باید از اونجایی باشه که تو میدونی نفست اذیت میشه، من می‌دونم صدقه بدم هم خودمو تنبیه کردم اما نفسم اذیت نمیشه، پس اینستامو پاک کردم که اذیتش کنم :)


#تلنــــگرانـه🌱
«به دلِ خسته بگویید خداوندی هست ...»♥️
بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق عليه السلام :
روزی رسول خدا صلی الله علی محمد و آله الطاهرین از کنار بزغاله گوش بریده مرده ای که در زباله دان افتاده بود، گذر می کرد.
پس رو به اصحاب کرد و فرمود :این ، به چند ارزد.
گفتند: شاید اگر زنده بود، یک درهم.
پیامبر صلی الله علی محمد و آله الطاهرین فرمودند:
به خدایی که جانم در دست اوست، دنیا در پیشگاه خدا، بی ارزش تر از این بزغاله نزد صاحبش.

امام صادق عليه السلام:
هر اندازه که ایمان بنده افزون گردد، تنگ دستی اش بیشتر و زندگی اش سخت تر شود.

امام صادق عليه السلام :
شدیدترین بلاها در بین آفریدگان، نخست به پیامبران و سپس به اوصیاء می رسد و آنگاه به مثل و شبیه ترین مردم به آنها. مومن به مقدار نیکی هایش آزموده می شود. هر که دینش درست و کارش نیک باشد، بلایش شدیدتر است، چرا که خدای عزوجل دنیا را مایه پاداش مومن قرار نداده و نه وسیله عذاب کافر. اما آن که دینش نادرست و کارش سست باشد، بلایش اندک است. بلا به انسان مومن پرهیزکار زودتر می رسد تا باران به سطح زمین.

اصول کافی(ط-الاسلامیه) ،ج2 ، ص129(باب ذم الدنیا و الزهد فیها)
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص261 (باب فضل فقراء
بسم الله الرحمن الرحیم

رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هنگامى كه شرابخوار سخن گفت او را تصديق نكنيد،
و وقتى خواستگارى كرد باو زن ندهيد،
و هنگامى كه مريض شد از او عيادت نكنيد،
و هنگامى كه مرد او را دفن نكنيد،
و او را بر امانتى امين قرار ندهيد،
پس كسى كه او را امين حساب كرد بر امانتى و او از بين برد بر خداوند نيست كه آن امانت را حفظ كند،
و او را نبايد براى كارى اجيرى كرد،
زيرا خداوند در قرآن مى فرمايد: اموال خود را به دست سفيهان ندهيد.
و چه كسى سفيه تر از شرابخواراست؟

بحارالأنوار، 79 / 127

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

برای #صدقه دادن
توی جیب هایمان
بدنبال کمترین مبلغ میگردیم؛

اما از خدا بالاترین درجه نعمتها را
انتظار داریم!

چه ناچیز می بخشیم؛
و چه بزرگ تمنا میکنیم!

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🍂 🔰توفیق گریه

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):

💦 گریه کنید. دیده اید بچه ها با گریه کردن کار خود را پیش می برند. تا گریه می کنند، پدرشان راضی می شود. با گریه کردن از بابا پول می گیرند.

💠 در خانه خدا هم باید گریه کنید. تا گریه نکنید، کار پیش نمی رود. همین که میل پیدا کردی که گریه کنی و اشکی بریزی، معلوم می شود که خدا میخواهد تو را بیامرزد.

🍃بله، یکی از کارهای ما باید گریه باشد. شب ها طولانی است. از رختخوابتان بلند شوید. در گوشه اتاق بنشینید. کمی به حال خودتان گریه کنید.

💬 شب ها به این فکر کنید که اگر در این حال بمیرم، دست خالی، چه خاکی بر سرمان بریزیم.

🔷 اگر وارد محشر شویم و به ما بگویند: «هیچ عمل خوبی نکرده ای» چه کنیم.

⚪️ در روایت آمده است که عده ای در روز قیامت در صحرای محشر پانصد سال گریه می کنند، هق و هق می گریند که چرا پرونده شان درست نیست و اعمالشان خوب نمی باشد.

🕊در این حال ملکی نزد آنها می آید و می گوید: «اگر یک ساعت در دنیا اینگونه گریه کرده بودی، گرفتار این پانصد سال گریه نمی گشتی! می خواستی در دنیا این گریه ها را بکنی.»

🌸خدایا، ما را گرفتار آن گریه ها نکن.

📔 در محضر مجتهدی، جلد دوم


🍂🍃
🍂🍃🍂🍃
🌸🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🌾🌿🌾🌿🌾

💥دعا کردن چه آدابی دارد؟

در منابع روایی؛ برای دعا «آدابی» بیان شده است که برای نمونه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

🔹١-آغاز کردن دعا، با نام خداوند

🌾شایسته است دعا با نام و یاد خدا آغاز شود.
چنان‌که پیامبر اکرم صلی الله علی محمد و اله الطاهریت فرمود: «دعایی که آغازش با "بسم الله الرّحمن الرّحیم" باشد، رد نمی‌شود».

🔹٢-مدح و ثنای خدا

حمد و ستایش خدا، دعا را کامل و پُر مایه می‌کند و مقدمه برای جلب توجه الهی است.
امام صادق علیه السلام فرمود:
«هر دعایى که پیش از آن حمد و ستایش (خداوند) نباشد آن ناتمام و پى بریده است»
در ادامه؛ آن‌حضرت در کیفیت این حمد و ثنا فرمود؛ پیش از دعا بگویید:
«اللَّهُمَّ أَنْتَ الْأَوَّلُ فَلَیْسَ قَبْلَکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الْآخِرُ فَلَیْسَ بَعْدَکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَیْسَ فَوْقَکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَیْسَ دُونَکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیم»؛
خدایا! تویى آغاز و پیش از تو چیزى نیست، و تویى انجام و پس از تو چیزى نیست، تویى آشکارا و فرازتر از تو چیزى نیست، و تویى نهان و در برابر تو چیزى نیست، و تویى عزیز و حکمت‌دار.

🔹٣-صلوات بر پیامبر اسلام صلی الله علی محمد و اله الطاهرین و خاندان پاک او

🔷امام صادق علیه السلام فرمود:
«مبادا وقتی یکی از شما بخواهد از پروردگار، چیزی از حاجت‌های دنیا و آخرت را بطلبد، به آن مبادرت کند، مگر آن‌که با ستایش و مدح خدا و صلوات بر پیامبر، سخن خود را آغاز نماید و سپس حاجاتش را بخواهد».
«هر کس می‌خواهد از خداوند عزّ و جلّ حاجتى طلب کند، به صلوات فرستادن بر محمّد و خاندان او آغاز نماید، سپس حاجتش را بخواهد و در پایان نیز بر محمّد و آل محمّد صلوات فرستد؛ زیرا خداوند عزّ و جلّ کریم‌تر از آن است که آغاز و انجام دعا را بپذیرد و وسط را واگذارد؛ چرا که صلوات بر محمّد و آل محمّد از خداوند پوشیده نمی‌ماند (حتماً مستجاب می‌شود)».

🔹٤-گریه و تضرّع

💎شایسته است انسان هنگام دعا سعی کند تا مجدّانه و ملتمسانه به درگاه خدای مهربان زاری کند و از همه جا ناامید باشد و همه راه‌ها را به روی خود بسته ببیند. حتی اگر اشک ندارد، حالت گریه(تباکی) به خود بگیرد که آن هم ارزشمند است.
شخصی از امام صادق(ع) پرسید که من در حال دعا،‌ خود را به گریه وادار کنم؟ اگر چه گریه ندارم؟ امام(ع) فرمود: «آری، اگر چه به اندازه سر مگسی باشد».

امام صادق(ع) فرمود: «کیفیت دست بلند کردن براى دعا آن است که کف دو دست را طرف آسمان بگیرد و دعا کند که آن رغبت است، یا دست‌ها را بلند کند مقابل صورت [که سر انگشتان طرف آسمان باشد] و آن تبتل و ابتهال است [که در آن حال آدمى چشم از همه خلق می‌پوشد و فقط توجه به خدا دارد]. هنگام دعا کردن کمال ابتهال را داشته باشید و سعى کنید در آن حال اشک دیدگان بر صورت جارى شود».


@ertebat_ba_rab

لطفا ناشر معنویت باشید🌹

🌾🌿🌾🌿🌾
بسم الله الرحمن الرحیم

مقایسه دو قشر از جوانان جامعه ما

🔵جوانی سر نماز برای گناهش در حضور خدا گریه می کند
🔴جوانی بخاطر اینکه دوست نامحرمش جوابش کرده گریه می کند

🔵جوانی پاسی از شب را قرآن میخواند و به تفکر میپردازد
🔴جوانی نامه دوست نامحرمش در فضای مجازی را تا صبح نگاه میکند و تفکر میکند

🔵دختری چادرش را محکم میگیرد تا باد شرمنده اش نکند
🔴دختری جلوی باد میرود تا دیگران به او نگاه کنند و تازه میگوید آنها باید چشمشان را بپوشانند

🔵جوانی کسی بهش فحش میده , و در جوابش میگوید : من امروز روزه ام
🔴جوانی حتی به مادرش بخاطر دیر آوردن غذا فحش میدهد

🔵جوانی خونش بر زمین میریزد برای دفاع از دین
🔴جوانی سر قاچاق مواد مخدر تیر میخورد و خون آلوده میمیرد

🔵جوانی ریش کوتاهی میگزارد تا سنتی را زنده کند
🔴جوانی ابرو میگیرد تا فتنه اى را زنده کند

🔵جوانی دست مادرش را میبوسد
🔴جوانی دست روی مادرش بلند میکند

🔵جوانی پدر پیرش را به دوش میگیرد و به زیارت میبرد
🔴جوانی پدرش را به دوش میگرد و به خانه سالمندان میبرد

🔵 و امثالهم ...

👌و پروردگار ﷻ می فرماید :
هرگز اهل جهنم و اهل بهشت یکسان نیستند، اهل بهشت رستگارانند
[سورة الحشر ایه ۲۰]

انتخاب دست خودمونه !

@ertebat_ba_rab
👆خواندن سوره مائده در روز پنج شنبه👆
#نماز شب
پیامبر أعظم صلوات الله علیه :

اللَّيلُ وَالنَّهارُ مَطِيَّتانِ، فَاركَبوهُما بَلاغا إلَى الآخِرَةِ

شب و روز، دو مَركب اند براى رسيدن به آخرت، بر آن دو، سوار شويد.
🔺نماز شبتان قضا نشود.

شبها کمی بلند شوید، استغفار کنید. نماز_شب بخوانید.
این استغفار شب، رمزی برای پاکی است. اصلا استغفار دوای هر دردی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آیا به شما بگویم که درد شما چیست و دوای دردتان چه می باشد؟
درد شما که سر تا پای شما را گناه گرفته است و دوای درد شما استغفار است.
بسم الله الحی القیوم

👋امشب شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام هست، به همه تبریک میگم

👋ازتون خواهش میکنم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه

این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله

لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

هر که در شب جمعه این دعای عظیم الشأن را بخواند؛
خداوند سبحان و متعال میفرماید:
او را آمرزیدم و در درجه حضرت ابراهیم علیه السلام باشد
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

شبِ جمعه ای دیگر و این دعای عظیم الشأن

🔸هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.
@ertebat_ba_rab
ادامه خواص در پست پایین👇
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

رسول اکرم صل الله علیه و اله و سلم به امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:

🔸یا علی صلوات الله علیه هر کس این دعا را بخواند ، حق تعالی دعای او را مستجاب فرماید و جمیع حاجت های او را روا سازد

🔹 و سوگند به خدایی که مرا به حق به پیغمبری برانگیخت به درستی که هر کس به نهایت گرسنگی و تشنگی رسد و راه چاره بر او مسدود باشد پس خدای را به این دعا بخواند او را طعام و اب دهد.

🔸 و اگر این دعا را بر کوهی که میان او و موضعی که اراده دارد فاصله باشد بخواند ان کوه از میان رود .

🔹 اگر بر دیوانه بخواند هوشیار شود.

🔸 هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.

🔹 هر کس وقت خواب این دعا را بخواند ، خداوند به عدد هر حرفی از این دعا که خوانده هفتاد هزار ملک فرستد که برای او هفتاد هزار بار طلب امرزش کنند و حسنات نویسند برایش.

🔹سپس فرمود ای ابا عبدالله خدا می آمرزد او و اهل خانه او را

برای ظهور مولامون و سلامتیش لطفا دعا کنین و صلوات بفرستین

اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

📚گنج های معنوی
@ertebat_ba_rab
هدیه ای ویژه به والدین در شب جمعه

هر کس این نماز را بخواند چنان چه پدر, مادر و عزیزان او زنده باشند مورد رحمت خداوند رحمان و رحیم قرار میگیرند.

وچنان چه والدین فوت کرده باشند مورد آمرزش خداوند کریم قرار می گیرند
🚩 دو ركعت نماز هدیه به اموات در شب جمعه و پاداش مخصوص بهشت...

#نماز_اموات_شب_جمعه
یادآوری شب های جمعه👇

۱_ امام جعفرصادق(ع):
هرکس در شبهای جمعه
«سوره واقعه» را قرائت کند
خدا و خلق او را دوست میدارند
و در دنیا تنگی و گدایی نبیند
و آفتی از دنیا به وی نرسد
و در آخرت از رفقای امیرالمومنین علی(ع) باشد


۲_ در مصباح شیخ کفعمی نیز آمده
هرکس در شبهای جمعه سوره قدر را قرائت کند هرگز منافق نشود



۳_ در تفسیر برهان
امام محمد باقر(ع) فرمودند:
هرکس در شب جمعه «سوره ص» را قرائت کند به او خیر دنیا و آخرت عطا شود


۴_ و نیز در تفسیر برهان از پیامبر اکرم(ص) روایت است هرکه در شب جمعه «سوره دخان» را قرائت کند، حق تعالی گناهان گذشته ی اورا بیامرزد



۵_ در کتاب جناه الخلود آمده است که هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز بجا بیاورد و در هر رکعتى بعد از حمد ده مرتبه سوره (زلزال) را قرائت نماید
و بعد ازاتمام نماز بگوید👇

(یا حى یا قیوم یا ذالجلال و الاکرام )

از شر همه مخلوقات ایمن گردد.



۶_خواندن این دعا در شب جمعه ثواب عظیمی دارد.

🔷در زاد المعاد مرحوم مجلسی(ره)
وارد شده که به شخصی در عالم مکاشفه الهام شده که در اثر مداومت بر این دعا گفته بودند که: ملائکه را در نوشتن ثواب این دعا به زحمت انداخته ای👇

بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدُ لله مِن اَوَلِ الدنیا اِلی فَنائِها وَمِنَ الاخره الی بَقائِها الحمدلله علی کُلِ نِعمه وَاستغفرُلله مِن کُلِّ ذنبٍ وَ اَتوبُ الیه یا اَرحَمَ الراحمین»



۷_ هر که این دعا را در شب جمعه ۱۰ مرتبه بخواند در نامه ی عملش ، هزار هزار حسنه نوشته میشود و هزار هزار سیئه  محو مےشود. در بهشت هزار هزار درجه جنات احدیت و دربهشت در درجه حضرت ابراهیم خلیل الله باشد و خداوند در مورد این دعا سه مرتبه فرمودند:
(( خدای او نیستم اگر او را نیامرزم))👇👇

يَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ

اى خدايى كه فضل و كرمت بر خلق دايم است و دو دست ‏عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است اى صاحب بخشش هاى بزرگ

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَرَى سَجِيَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا يَا ذَا الْعُلَى فِي هَذِهِ الْعَشِيَّةِ

درود فرست بر محمد و آلش كه در اصل خلقت و فطرت بهترين خلقند اى خداى بلند مرتبه در همين شب گناه ما را ببخش.

📚مفاتیح الجنان شیخ قمی

۸_ رسول اکرم صلی الله علیه آله فرمودند:
هرکس پیش از نماز صبح روز جمعه
سه مرتبه این استغفار را بگوید, آمرزیده میشود اگرچه گناهانش زیادتر از کف دریا ها باشد👇

«استغفرالله الذی لا اله الا
هُوَالحَی القیّوم وَ اتوبُ الیه»



۹_ حضرت صادق (ع) منقول است
هر که در روز جمعه بعد از نماز صبح بگوید 👇
« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتُکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ حَمَلَۀِ عَرشِکَ وَ جَمیعِ خَلقِکَ وَ سَمائِکَ وَ اَرضِکَ وَ اَنبِیائِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ »

تا یک سال هیچ گناهی بر او نوشته نمیشود.

📚( بحارالانوار ج 89 ، ص 354)



۱۰_ از رسول اکرم ص روایت است: هرکس بعدازنماز صبح روز جمعه
قبل از طلوع آفتاب 10مرتبه سوره کافرون را بخواند, سپس100مرتبه صلوات به این شکل بفرستد «اللهم صل علی النبی الامی محمد و آله وسلم»
هرحاجتی داشته باشد بی شک برآورده می شود که به تجربه رسیده است.


۱۱_ ازحضرت امام صادق (ع)
نقل شده است که هر کس بعد از نماز ظهر روز جمعه سه مرتبه بگوید👇

« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتِکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»
 در امان است تا جمعه دیگر .

📚 بحار جلد 90 صفحه 56
🔸علامه مجلسی فرمودند :
شب جمعه مشغول مطالعه بودم، به این دعا رسیدم
 بسم الله الرحمن الرحیم،

🔸اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها
وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها, اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ 

🔸بعد یک هفته مجدد خواستم ، آنرا بخوانم، که در حالت مکاشفه از ملائکه ندایی شنیدم ، که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم...
 
قصص العلماء، ص 8
#شب_جمعه
#سوره_جمعه

🔰🔰دوستان شب جمعه هست
قرائت سوره مبارکه جمعه فراموشتون نشه که طبق فرمایش آقا امام جعفر صادق علیه السلام کفاره گناهان هست تا شب جمعه آینده🔰🔰

🌹🍃 بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌹


یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ (۱)🌹🍃

هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ (۲)🌹🍃

وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (۳)🌹🍃

ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ (۴)🌹🍃

مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ (۵)🌹🍃

قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِن زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ (۶)🌹🍃

وَلَا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ (۷)🌹🍃

قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۸)🌹🍃

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاهِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ (۹)🌹🍃

فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاهُ فَانتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَّعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۱۰)🌹🍃

وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَهً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَیْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَهِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ (۱۱)🌹🍃

🌹🍃به امید آمرزش همه گناهان کوچک و بزرگمون دعا در حق همدیگه رو فراموش نکنیم🍃🌹
👆ثواب خواندن سوره نساء در جمعه👆