🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
بسم الله الرحمن الرحیم

هر که در شب جمعه این دعای عظیم الشأن را بخواند؛
خداوند سبحان و متعال میفرماید:
او را آمرزیدم و در درجه حضرت ابراهیم علیه السلام باشد
🔸علامه مجلسی فرمودند :
شب جمعه مشغول مطالعه بودم، به این دعا رسیدم
 بسم الله الرحمن الرحیم،

🔸اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها
وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها, اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ 

🔸بعد یک هفته مجدد خواستم ، آنرا بخوانم، که در حالت مکاشفه از ملائکه ندایی شنیدم ، که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم...
 
قصص العلماء، ص 8
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

رسول اکرم صل الله علیه و اله و سلم به امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:

🔸یا علی صلوات الله علیه هر کس این دعا را بخواند ، حق تعالی دعای او را مستجاب فرماید و جمیع حاجت های او را روا سازد

🔹 و سوگند به خدایی که مرا به حق به پیغمبری برانگیخت به درستی که هر کس به نهایت گرسنگی و تشنگی رسد و راه چاره بر او مسدود باشد پس خدای را به این دعا بخواند او را طعام و اب دهد.

🔸 و اگر این دعا را بر کوهی که میان او و موضعی که اراده دارد فاصله باشد بخواند ان کوه از میان رود .

🔹 اگر بر دیوانه بخواند هوشیار شود.

🔸 هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.

🔹 هر کس وقت خواب این دعا را بخواند ، خداوند به عدد هر حرفی از این دعا که خوانده هفتاد هزار ملک فرستد که برای او هفتاد هزار بار طلب امرزش کنند و حسنات نویسند برایش.

🔹سپس فرمود ای ابا عبدالله خدا می آمرزد او و اهل خانه او را

برای ظهور مولامون و سلامتیش لطفا دعا کنین و صلوات بفرستین

اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

📚گنج های معنوی
@ertebat_ba_rab
#شب_جمعه
#سوره_جمعه

🔰🔰دوستان شب جمعه هست
قرائت سوره مبارکه جمعه فراموشتون نشه که طبق فرمایش آقا امام جعفر صادق علیه السلام کفاره گناهان هست تا شب جمعه آینده🔰🔰

🌹🍃 بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌹


یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ (۱)🌹🍃

هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ (۲)🌹🍃

وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (۳)🌹🍃

ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ (۴)🌹🍃

مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ (۵)🌹🍃

قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِن زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ (۶)🌹🍃

وَلَا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ (۷)🌹🍃

قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۸)🌹🍃

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاهِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ (۹)🌹🍃

فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاهُ فَانتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَّعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۱۰)🌹🍃

وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَهً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَیْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَهِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ (۱۱)🌹🍃

🌹🍃به امید آمرزش همه گناهان کوچک و بزرگمون دعا در حق همدیگه رو فراموش نکنیم🍃🌹
-مدیریت افکار و احساسات
تو فضای مجازی‌

- اگه از کسی ناراحت بودیم چیکار کنیم؟!

#واگویه
@ir_tavabin
بریز دور هرچیزی که تو رو مشغول کرده! آب هم باشی اگه راکد باشی میگندی رفیق..
چجوری از زمانمون بیشتر استفاده کنیم؟ و ...

#واگویه
@ir_tavabin
بسم الله الرحمن الرحیم

امام باقر عليه السلام :

خداوند عزیز و با جلال از بنده مؤمنش با رنج و بلا دلجویی می کند، همچنان که شخص با هدیه ای که از سفر آورده، از خانواده اش دلجویی می کند و خدا مومن را از دنیا پرهیز می دهد، همچنان که طبیب بیمار را (از بعضی خوردنی ها و آشامیدنیها) پرهیز می دهد

اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج 2 ،ص 255(باب شدة ابلاء المومن حدیث17)

امام باقر علیه السلام فرمودند:

خداوند تبارک و تعالی چون بنده ای را دوست دارد در بلا و مصیبتش غرقه سازد و باران گرفتاری بر سرش فرود آرد و آنگاه که این بنده خدا را بخواند فرماید : لبیک بنده ی من ! بی شک اگر بخواهم خواسته ات را زود اجابت کنم می توانم اما اگر بخواهم آن را برایت اندوخته سازم این برای تو بهتر است

اصول کافی(ط-الاسلامیه)، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 7)

امام صادق عليه السلام :

جایگاه مومن نزد خدای عزوجل برترین جایگاه است و این جمله را سه بار فرمود چرا که گاه بنده ای را خداوند به گرفتاری مبتلا می سازد و می فرماید. آنگاه جانش را عضو عضو از پیکرش بیرون می کشد، در حالی که وی بر این پیشامد خداوند را حمد و ستایش می گوید.

اصول کافی
بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر صلی الله علی محمد و اله الطاهرین فرمودند:

💛 هر فرزندی که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه، ثواب یک حج کامل به او داده می شود،
سؤال کردند، حتی اگر روزی صد مرتبه به آنها نگاه کند؟

فرمود: آری خداوند بزرگتر و بخشنده تر است.🌸

🍃بحار الانوار، ج 74،ص 73

امیر مومنان علی علیه السلام:

💙بزرگترین تکلیف الهی محبت و نیکی کردن به پدر و مادر است.🌸

🍃تصنیف غرر، ح9339

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق (علیه السلام) فرمودند:

خداوند بنده اش را هر شب یک بار، دو بار بیشتر بیدار می کند،
اگر برخاست موفق می شود
و اگر برنخاست، شیطان، کاری می کند که تا صبح بیدار نشود.

(وسائل، ص۲۷۸)

امام باقر (علیه السلام) فرمودند:

هر بنده ای قصد داشته باشد هر ساعتی از شب برخیزد (برای عبادت) خداوند دو فرشته را مامور می سازد او را بیدار کنند؛(وسائل، ص۲۷۹)

البته شیطان تلاش می کند که او بیدار نشود.(وسائل، ص۲۸۰)


📚 نماز شب، معراج شب زنده داران
نویسنده: عباس رحیمی

#نماز_شب

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

💠آیت الله مجتهدی تهرانی (ره):💠

💢سجده گناهان را می ریزد

روایت است که انسان به سجده برود و مدتی در سجده باشد،
« شکراً لله و الهی العفو » بگوید، مخصوصا در نماز شب، ده دقیقه، یک ربعی در سجده باشد، حس می کند وقتی که به سجده می رود، سبک می شود .

آن حالت سبکی بر اثر ریخته شدن گناهان است.

همانطور که باد در فصل پاییز برگ درختان را می ریزد، سجده هم گناهان را می ریزد.

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🔵یه توپ بسکتبال توى دست من تقریبا ١٩ دلار می ارزه
اما توى دست مایکل جردن تقریبا ٣٣ میلیون دلار!
بستگی داره توپ توى دست کی باشه!

🔴یه عصا توى دست من می تونه سگ ها رو دور کنه اما توى دست موسی(ع) دریای بزرگ رو می شکافه!
بستگی داره عصا توى دست کی باشه!

⚪️دو تا ماهی و یه تکه نان توى دست من یه ساندویچ می شه اما توى دست حضرت عیسی(ع) هزاران نفر رو سیر می کنه!
بستگى داره روزى شما دست کى باشه!

همانطور که می بینید ، بستگی داره هرچیزى ، توى دست کی باشه!
پس ، دلواپسی هات ، نگرانی هات ، ترس هات ، امیدهات ، خانواده ت و نزدیکانت را به دست خدا بسپار.

چون بستگی داره ، چی ، توى دست کی باشه !

❤️دستهاتون همواره توى دستای خدا❤️

#شبتون_بخیر

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق عليه السلام :
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
حکایت مومن حکایت ساقه گیاه است که بادها آن را به این سو و آن سو کج و راست می کنند. مومن هم به واسطه ی بیماریها و دردها کج و راست می شود. اما حکایت منافق، حکایت عصای آهنین بی انعطافی است که هیچ آسیبی به آن نمی رسد، تا اینکه مرگش به سراغش می آید و کمرش را در هم می شکند.

اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص258(باب شدة ابلاء المومن حدیث25

امام صادق عليه السلام فرمودند :
خداوند عروجل می فرماید اگر بنده مومن من دل آزرده نمی شد، سر انسان کافر را با دستمالی آهنین می بستم، تا هرگز دچار سردرد نشود.

اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص257(باب شدة ابتلاء المومن، حدیث 24)

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🍃سعی کنید هیچ عمل و حتی فکری نکنید که خدا دوست ندارد، راضی نیست.

گاهی افکار ما باعث ناراحتی خدا می‌شود.
حتی فکر خوب، مثلاً این‌که من این قرآن را بخوانم این مقدار ثواب دارد، این فکری است که خدا را ناراحت می‌کند که این بنده برای نزدیکی و قرب من قرآن نمی‌خواند و مقصودش بهشت است نه من، این محبت از بین می‌رود.

یا نماز شب را برای نورانی شدن خواندن محبت نمی‌آورد. خدا منظور نشده، خدا اینجا فراموش شده. این درجاتی از الحاد است.

«حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی»

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

♥️««بهترین زیبایی های خلقت»»♥️

🔅 زیباترین کلام:بسم الله الرحمن الرحیم
🔅زیباترین تکیه گاه:خدا
🔅زیباترین دین:اسلام
🔅زیباترین خانه:کعبه
🔅زیباترین بانگ:تکبیر
🔅زیباترین آواز:اذان

🔅زیباترین ستون:نماز
🔅زیباترین معجزه:قرآن
🔅زیباترین سوره:حمد
🔅زیباترین قلب:یاسین
🔅زیباترین عروس:الرحمن
🔅زیباترین محافظ:آیةالکرسی
🔅زیباترین عمل:عبادت
🔅زیباترین زیارت:خانه خدا

🔅زیباترین منزل:بهشت
🔅زیباترین مهاجر:هاجر
🔅زیباترین صابر:ایوب(ع)
🔅زیباترین معمار:ابراهیم(ع)
🔅زیباترین قربانی:اسماعیل(ع)
🔅زیباترین مولود:عیسی(ع)
🔅زیباترین جوان:یوسف(ع)
🔅زیباترین انسان:پیامبراسلام

🔅زیباترین پارسا:علی(ع)
🔅زیباترین مادر:زهرا(س)
🔅زیباترین مظلوم:امام حسن مجتبی(ع)
🔅زیباترین شهید:امام حسین(ع)
🔅زیباترین ساجد:امام سجاد(ع)
🔅زیباترین عالم:امام محمدباقر(ع)
🔅زیباترین استاد:امام صادق(ع)

🔅زیباترین زندانی:امام کاظم(ع)
🔅زیباترین غریب:امام رضا(ع)
🔅زیباترین فرزند:امام جواد(ع)
🔅زیباترین راهنما:امام هادی(ع)
🔅زیباترین اسیر:امام حسن عسکری(ع)
🔅زیباترین منتقم:امام زمان(عج)

🔅زیباترین عمو:حضرت عباس(ع)
🔅زیباترین عمه:حضرت زینب(ع)
🔅زیباترین سرباز:علی اکبر(ع)
🔅زیباترین غنچه:علی اصغر(ع)
🔅زیباترین شب سال:شب قدر
🔅زیباترین سفر: حج

🔅زیباترین محل تولد:کعبه
🔅زیباترین لباس: احرام
🔅زیباترین ندا: فطرت
🔅زیباترین سرانجام: شهادت
🔅زیباترین جنگ: نفس عماره
🔅زیباترین ناله: نیایش
🔅زیباترین اشک: اشک از توبه
🔅زیباترین حرف: حق
🔅زیباترین حق: گذشت
🔅زیباترین رحمت: باران

🔅زیباترین سرمایه: زمان
🔅زیباترین لحظه: پیروزی
🔅زیباترین کلمه: محبت
🔅زیباترین یادگاری: نیکی
🔅زیباترین عهد: وفا
🔅زیباترین دوست: کتاب

🔅زیباترین کتاب: قرآن
🔅زیباترین زینت: ادب
🔅زیباترین روزهفته: جمعه
🔅زیباترین خاک: تربت کربلا
🔅زیباترین ابزار: قلم
🔅زیباترین روزسال: مبعث

🔅زیباترین بیابان: عرفات
🔅زیباترین مزار: شش گوشه
🔅زیباترین شعار: صلوات
🔅زیباترین قبرستان: بقیع
🔅زیباترین زمین: کربلا
🔅زیباترین آرزو: فرج مهدی

🔅زیباترین پایان: التماس دعا

@ertebat_ba_rab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسم الله الرحمن الرحیم

♨️ شأن مادر

🎤 حجت الاسلام حسینی قمی

🎥 #سخنرانی_تصویری

@ertebat_ba_rab
🔴 متن دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع بلا

🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ :
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.

🔹ترجمه دعای هفتم:

اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده مي‌شود، و اي آن كه سختيِ دشواري‌ها با تو آسان مي‌گردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست.
سختي‌ها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به اراده‌ي تو موجود شوند،
و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند.
تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواري‌ها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني.
اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگيني‌اش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمده‌ام كه با آن مدارا نتوانم كرد.
اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آورده‌اي و به سوي من روان كرده‌اي.
آنچه تو بر من وارد آورده‌اي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كرده‌اي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند.
پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشوده‌ام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه.
و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار.
اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بي‌طاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو مي‌تواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايسته‌ي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ.
#التماس_دعا
👆فضیلت سوره انعام👆
#سحر #سلوک

لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از سحر

🔻من زیاد برخورد می‌کنم که طرف می‌گوید من دلم می‌خواد که سحر بیدار شوم، نمی‌شود. چه مقدّماتی را فراهم کرده‌ای که نمی‌شود؟ ساعت 12 یا 1 انسان بخوابد، طبیعتتاً بدن است، ساز و کار خودش را دارد. آن وقت تازه خوابش لذیذ می‌شود برایش، گوارا می‌شود. باید مدیریّت را یاد بگیری که سحر بانشاط باشی، خوابت را هم داشته باشی، بانشاط هم باشی.

🔸 می‌آیی برای سحر برنامه‌ریزی کنی و برنامه داشته باشی و نشاط داشته باشی، می‌بینی باید شب را مدیریت کنی. [می‌گویند:] ما آزاد بودیم، این طرف و آن طرف مهمانی می‌رفتیم. نباید مدیریّت کنی؟ اولویّت در حرکت سلوکی - معنوی به سمت رشد است. اولویّت در آزادی از این قید و بندها است.

🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: «مَن اَصبَحَ وَ کَانَ هَمُّهُ غَیر فَکَاکَ رَقَبَتِه فَقَد هَوَّن الجَلیل» کسی که روزگار بگذراند و غیر از آزادی قلبش، غیر سلامت دلش، غیر از حرکتش به سمت خدا، چیز دیگری را مهم‌تر از این بشمارد، خدا را کوچک شمرده است. شاید ما در لفظ این کار را نکنیم، اما در معنا توجه لازم را به حرکت معنوی‌مان نمی‌کنیم و ما زمین‌خورده این اهمال هستیم. این بی‌توجهی هستیم. آرام آرام، دنیا رخنه می‌کند و به ما صدمه می‌زند.

‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🌺💫☘️واما آرامش نسبی اودر چهار چیز است؛

🌸خاموشی، اما نه آن خموشی که به فکرو غصه دنیا فروروی ، یا در حسد جاه ومال دیگران باشی؛

🌸بلکه آن خموشی وسکوتی که به قلب وجان خویش بنگری وآن را از غفلت وعدم رضایت، باز داری وآنچه در هر لحظه از فیو ضات ربت می رسد، نظاره گر باشی وآمیزشی کمتر، تا از آفات زمان، در امان مانی.

🌸ودیگر چیز ، روزه وگرسنگی تا از برکت آن ، شهوات ووسواس در تو بمیرد

🌸ونماز شب که سه اکسیر در خواص آن بر شمرده اند؛

💐اول دلت را نورانی کند وآن که خورشید در جانش طالع گردید ،از ظلمت بیرونش پاک نباشد.

💐دوم، سرشت وطبیعت نیز پاک وروشن شود؛ یعنی در همین دنیا هم غم از دلت می رود ودیگر جهان را تاریک نمی یابی

💐وسوم ، خاصیت که با العفو العفو ، نیمه شب ها گناهت آمرزیده واز آلودگی ات کاسته وجانت پاک ومنزه می شود .

🌷به خدا سوگند ، با این مکتب ، اگر کسی به سعادت دنیا وآخرت نرسد، جای شگفتی است.

📚 ساغر سحر