🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
بسم الله الحی القیوم

👋ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام رو به همه تبریک میگم

🙌ازتون خواهش میکنم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه

این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله

لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة

@ertebat_ba_rab
👆فضیلت خواندن سوره انعام👆
بسم الله الرحمن الرحیم

‌‌💐🍃🌿🌸🍃🌾✨️
🍃🌺🍂
🌾🍂
🌿

⬅️ قدیما، تو بعضی از مهمونی‌ها بچه‌ها رو راه نمی‌دادن.یک نفر می‌ایستاد دم در و بچه‌ها رو بر می‌گردوند. شِگرد بچه‌ها این بود که پشت سر بزرگترها قایم می‌شدن و توی شلوغی می‌رفتن تو .

⬅️ فکر می‌کنم توی آسمون‌ها نوشته باشند: آوردن نمازهای قراضه ممنوع!

⬅️ حتما فرشته‌هایی مامور شدن که نذارن نمازهای قراضه برسن بالا. شِگرد ما این می‌تونه باشه که نمازمون رو پشت سر یک نماز کامل بفرستیم تا توی شلوغی‌ها برسه بالا.

مهدی فاطمه علیهما السلام نمازهاش رو اول وقت می‌خونه. اگر ما هم نمازمون رو اول وقت بخونیم، با نماز آقا بالا می‌ره.

در دعای ندبه می‌خونیم:

واجْعَلْ صَلاتَنا بِهِ مَقبُولَةً
🌹نمازهای ما را به خاطر او قبول کن🌹

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🔵 حکایت علّامه حسینی طهرانی رضوان الله علیه از جوانی که حجابهای ملکوتی برایش منکشف شده بود🔵

🌹يک روز به کتاب فروشى اسلاميّه در خيابانی رفتم؛ به محلّ انبار رفته و کتاب هاى لازم را خريدارى نمودم. صبحگاه قريب چهار ساعت به ظهر مانده بود؛

🌹مردى براى خريد کتاب آمده و کمربند چرمى خود را روى زمين پهن کرده بود؛ و مقدارى از کتاب هاى ابتياعى خود را بر روى کمربند چيده بود.

🌹و مشغول بود تا بقيّه کتاب هاى لازم را جمع کند؛ و بالاخره پس از اتمام کار، مجموع کتابها را در ميان کمربند بست و آماده براى خروج بود که ناگهان گفت: حبيبم الله. طبيبم الله. يارم. يارم. جونم. جونم.

🌹چون نگاه به چهره اش کردم، ديدم خيلى قرمز شده و قطراتى از عرق بر پيشانيش نشسته؛ و چنان غرق در وجد و سرور است که حدّ ندارد.

🌹گفتم: آقاجان! درويش جان! تنها تنها مخور، رسم ادب نيست! شروع کرد با صداى بلند و سوزناک ابياتی از باباطاهر عريان را بسيار شيوا و دلنشين خواند. بعد ساکت شد و گريه بسيارى کرد؛ و سپس شاد و شاداب شد و خنديد.

🌹گفتم: أحسنت! آفرين! من حقير فقير وامانده هستم. انتظار دعاى شما را دارم! گفت: الحمد للّه راهت خوب است؛ سيّد! سر به سرما مگذار! من بيچاره وامانده ام؛ تو هم بارى روى کول ما مى گذارى؟!

🌹گفتم: عنايات از جانب خداوند است؛ ولى آيا به حسب ظاهر براى اين عناياتى که به شما شده است، سبب خاصّى را در نظر دارى؟!

🌹گفت: بلى! من مادر پيرى داشتم، مريض و ناتوان، و چندين سال زمين گير بود؛ خودم خدمتش را مى نمودم و حوائج او را برمى آوردم و غذا برايش مى پختم و آب وضو برايش حاضر ميکردم؛ و خلاصه به هرگونه در تحمّل خواسته هاى او در حضورش بودم.

🌹و او بسيار تند و بد اخلاق بود. بعضاً فحش ميداد و من تحمّل ميکردم و بر روى او تبسّم ميکردم. و به همين جهت عيال اختيار نکردم با آنکه از سنّ من چهل سال ميگذشت. زيرا نگهدارى عيال با اين خُلق مادر مقدور نبود. و ترک مادر در وجدانم و عاطفه ام قابل قبول نبود؛ فلهذا به نداشتن زوجه تحمّل کرده و با آن خود را ساخته و وفق داده بودم.

🌹گهگاهى در اثر تحمّل ناگواريهائى که از وى به من مى رسيد، ناگهان گوئى برقى بر دلم مى زد، و جرقّه اى روشن مى شد و حال خوشى دست ميداد، ولى البتّه دوام نداشت و زود گذر بود.

🌹من رختخواب خود را پهلوى او و در اطاق او مى گستردم تا تنها نباشد و براى حوائج، نياز به صدا زدن نداشته باشد، کوزه را آب کرده و هميشه در اطاق پهلوى خودم مى گذاردم که اگر آب بخواهد، فوراً به او بدهم.

🌹تا يک شب که زمستان و هوا سرد بود، او در ميان شبِ تاريک آب خواست، فوراً برخاستم و آب کوزه را در ظرفى ريخته و به او دادم و گفتم: بگير مادر جان!

🌹او که خواب آلود بود، چنين تصوّر کرد که من آب را دير داده ام؛ فحش غريبى به من داد، و کاسه آب را بر سرم زد. فوراً کاسه را دوباره آب نموده و گفتم: بگير مادر جان مرا ببخش، معذرت ميخواهم! که ناگهان نفهميدم چه شد؟

🌹اجمالًا آنکه به آرزوى خود رسيدم؛ و آن برق ها و جرقّه ها تبديل به يک عالَمى نورانى همچون خورشيد درخشان شد؛ و حبيب من، يار من، خداى من، طبيب من، با من سخن گفت. و اين حال ديگر قطع نشد و چند سال است که ادامه دارد.

📚«نور ملکوت قرآن» ج 1 ص 166 تا 170 با تلخیص

@ertebat_ba_rab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسم الله الرحمن الرحیم

⁉️پاسخ آقای قرائتی به این سوال که:

📡مردم فضا را تسخیر کردن، حالا شما آخوندها بگید مردم مفاتیح بخونند

🎥 #سخنرانی_تصویری

🔷 @ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🔅امام رضا (علیه‌السلام):

🦋ايـمان‌ چهار ركن‌ است‌:

۱-توڪل‌ بر خدا
۲-رضا به‌ قضـاى‌ خدا
۳-تسليـم‌ به‌ امرخدا
۴-واگذاشتـن‌ كار به‌ خدا

📚 تحف‌ العقول‌ ، ص‌ ۴۶۹

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا عليه السلام فرمودند:
خداوند سبحان و متعال، هيچ پيامبرى را مبعوث نكرد مگر با حرام كردن شراب، و اينكه اقرار داشت كه خدا آنچه را بخواهد انجام مى دهد

رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس شراب بنوشد نور ايمان از قلب او خارج مى گردد

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس كه در قلب او آيه يا كلامى از قرآن باشد و آن را با شراب بيالايد، روز قيامت قرآن با او مخاصمه مى كند

پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
همـسايگى با يهـود و نصـارى از همسـايگى با شـرابخوار بـهتر اسـت و بـا شرابخوار دوستى نـكنيد كه دوستى با او پشيمانى در پى دارد

بحارالأنوار، 79 / 134
كنز العمال، 5 / 13180
بحارالأنوار، 79 / 152

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

روزی جوانی نزد حضرت موسی علیه السلام آمد و گفت: ای موسی خدا را از عبادت من چه سودی می رسد که چنین امر و اصرار بر عبادتش دارد؟

🌼حضرت موسی علیه السلام فرمود:
یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی چوپانی می کردم.

🐐 روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت که خطرناک بود و ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی برایش بیفتد.

🌴با هزار مصیبت و سختی خودم را به صخره رساندم و بز را در آغوش گرفتم و در گوشش گفتم: ای بز !
🌼خدا داند این همه دویدن من دنبال تو وصدا کردنت برای برگشتن به سوی من، به خاطر سکه ای نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود.

💥 می دانی موسی از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است، بی نیاز است.

❄️دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی و او هر لحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست.

🌟ای جوان بدان که خدا را هم از عبادت من و تو سود و زیانی نمی رسد، بلکه با عبادت می خواهد از او دور نشویم تا شیطان بر ما احاطه پیدا نکند و در دام حیله های شیطان نیفتیم

🌟"وَ مَنْ‌ يَعْشُ‌ عَنْ‌ ذِکْرِ الرَّحْمٰنِ‌ نُقَيِّضْ‌ لَهُ‌ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ‌ قَرِينٌ‌ "
و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست (زخرف 36)

📙الانوار النعمانیه

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

متن جالبیه:

وقتی میمیریم ما را به اسم صدا نمیکنند و درباره ما میگویند: جسد کجاست ؟

و بعد از غسل دادن میگویند :جنازه کجاست ؟

وبعد از خاک سپاری میگویند: قبر میت کجاست ؟

همه لقب ها و پست هایی که در دنیا داشتیم بعد از مرگ فراموش میشه
مدیر ، مهندس ، مسؤول ، دکتر، بازرس...
پس فروتن و متواضع باشیم...نه مغرور و متکبر...
پس به چی مینازید؟؟؟؟؟!!!!!!!

عارفی گفت : آنچه از سر گذشت ؛ شد سرگذشت!!!
حیف بی دقت گذشت؛ اما گذشت!!!
تاکه خواستیم یک «دو روزی» فکر کنیم!!!!!!!
بر در خانه نوشتند؛ درگذشت..‌.

پس تا هستیم با هم خوب و مهربون باشیم!

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا...
تو را عاشق دیدم و غریبانه عاشقت شدم
تو را بخشنده پنداشتم و گنهــکار شدم
تو را وفادار دیدم و بی‌وفایی نمودم
ولی هر کجا که رفتم سرشکسته بازگشتم
تو را گرم دیدم و در سردترین لحظات به سراغت آمدم
اما …
تو مرا چه دیدی که همچنان بخشنده و توبه‌پذیر و مشتاق بنده‌ات ماندی؟

@ertebat_ba_rab
🌸🌸🌺🌸🌸🌺🌸🌺
🌺
🌸

بسم الله الرحمن الرحیم

گویند مردی وارد مسجدی شد تا کمی استراحت کند

کفشایش را گذاشت زیر سرش و خوابید.
طولی نکشید که دو نفر وارد مسجد شدند.
یکی از اون دو نفر گفت:
طلاها را بزاریم پشت منبر ،
اون یکی گفت: نه !
اون مرد بیداره وقتی ما بریم طلاها رو بر میداره.
گفتند: امتحانش میکنیم کفشایش را از زیر سرش برمیداریم
اگه بیدار باشه معلوم میشه.
مرد که حرفای اونا رو شنیده بود،
خودشو بخواب زد. اونها کفشایش را برداشتن
و مرد هیچ واکنشی نشون نداد.
گفتند پس خوابه طلاها رو بزاریم
پشت منبر...!

بعد از رفتن آن دو مرد،
مرد خوش باور بلند شد و رفت که جعبه طلای اون دو رو بردارد
اما اثری ازطلا نبود و متوجه شد که همه این حرفا برای این بوده که در عین بیداری کفشهایش را بدزدند...!

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﭘﺸﯿﻤﺎﻥ ﻣﺸﻮ
ﻭ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻗﺪﺭ خوبي ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﻧﺴﺖ، ﻏﻤﮕﯿﻦ ﻣﺸﻮ!

ﭼﻮﻥ ﮔﻨﺠﺸﮏﻫﺎ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺁﻭﺍﺯ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﻨﺪ
ﻭ ﻫﯿﭻﮐﺲ ﺗﺸﮑﺮ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ!
ﻭﻟﯽ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺁﻭﺍﺯﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ

ﻧﮕﺎﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ؛
ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺪ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ
ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ!
ﻭ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺟﺬﺍﺏ
ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻫﯿﭻ ﺣﺴﺎﺏ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ!

ﺗﻨﻬﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺁﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ

ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺍﺩ ﺧﻮﺩﺕ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻩ

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

شخصی برای اولین بار یک کلم دید.
اولین برگش را کند، زیرش به برگ دیگری رسید و زیر آن برگ، یه برگ دیگر و...
و
با خودش گفت : حتما یک چیز مهمیه که اینجوری کادوپیچش کردن...!
اما وقتی به تهش رسید و برگها تمام شد، متوجه شد که چیزی توی اون برگها پنهان نشده، بلکه کلم مجموعه‌ای از این برگهاست
داستان زندگی ما هم، مثل همین کلم هست!
ما روزهای زندگی رو تند تند ورق می زنیم و فکر می کنیم چیزی اونور روزها پنهان شده، درحالیکه همین روزها آن چیزیست که باید دریابیم و درکش کنیم.
و چقدر دیر می فهمیم که بیشتر غصه‌هایی که خوردیم، نه خوردنی بود و نه پوشیدنی، فقط دور ریختنی بود...!

زندگی، همین روزهاییست که منتظر گذشتنش هستیم

توکل و امیدتون به خدای مهربون باشه و بدونید و یقین داشته باشین خدا همیشه و هر دم کنارتون و با شما هست

🌹لطفا این صلوات رو هدیه کنین به امام زمان علیه السلام:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عَلیٰ اَهلِ بَیتِهِ و عَلیٰ اَنبیائِک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة🌹

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند:
كسى كه نمازش را كوچك شمارد از من نيست، بخدا سوگند او در حوض كوثر وارد بر من نمى شود، و كسى كه ميگسارى كند از من نيست، سوگند به خدا كه او هم در حوض كوثر بر من وارد نخواهد شد


رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:
شفاعت من به كسى كه مست كننده (شراب) مى نوشد نمى رسد، به خدا سوگند او بر من در حوض كوثر وارد نمى شود


امام صادق عليه السلام فرمود:
چهار گروه وارد بهشت نمى شوند:
جادوگر
منافق
شرابخوار
سخن چين

بحارالأنوار، 79 / 136
وسائل الشيعة، 17 / 261
بحارالأنوار، 79 / 129

@ertebat_ba_rab
مصطفی لعل شاطری: یکی از زیارت هایی که ائمه اطهار (ع) بر خواندن آن تاکید فراوانی داشته اند، زیارت عاشورا می باشد؛ اما باید دانست در خواندن این زیارت علاوه بر آثار اخروی، آثار فراوان دنیوی نیز نهفته است.

در این باره مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره) بیان داشته اند:
زمانی که در سامرّا مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اتفاقاً اهالی سامرّا به بیماری وبا و طاعون مبتلا شده بودند و همه روزه عده ای می مردند.
روزی جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکی (ره) بودند؛ ناگاه مرحوم آقای میرزا محمد تقی شیرازی (ره) که در مقام علمی مانند مرحوم فشارکی بود، تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا شد که همه در معرض خطر مرگند.
مرحوم میرزا فرمود: «اگر من حکمی بکنم آیا لازم است انجام شود یا نه؟»
همه ی اهل مجلس تصدیق نمودند، سپس فرمود: «من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامرّا از امروز تا ده روز مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه به روح شریف نرجس خاتون والده ی ماجده ی حجةالحسن (ع) کنند تا این بلا از آنان دور شود.»
اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان ابلاغ نمودند و همگان مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند. از فردای آن روز تلف شدن شیعیان موقوف شد، با اینکه همه روزه عده ای از غیر شیعان می مردند، به طوری که بر همه آشکار گردید که این واقعه بی علّت نیست.
برخی از غیر شیعان از آشنایان شیعه ی خود می پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما کسی تلف نمی شود چیست؟
آن ها در پاسخ می گفتند: زیارت عاشورای امام حسین (ع) ما را نجات داد.
پس آن ها هم متوسّل به امام حسین (ع) شدند و همانند شیعیان مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند.
پس از مدّتی بلا از آن ها نیز برطرف شد.
شهید آیت الله سید عبد الحسین دستغیب

حجاب بزرگ نفس

حجاب عظیمی روی آینه دل را گرفته که مانع بزرگ دیدن آن است؛ و آن حجاب نفس و خودت است! تا آدمی خودش را می بیند، محال است خدا را ببیند! تا دنبال خواسته های نفسش هست، محال است دنبال خدا باشد تا خوشنودی خودش و جلوه خودش را خواهان است، محال است خواهان رضای خدا باشد! تا مشتاق دنیا و ریاست و مقام و مال باشد، مطلب به هر روشنی هم که باشند نمی بیند! کسی که در جنبه شهوات و جهات نفسانی شیفته است، واضح ترین اموری که وجود خداست، برایش خفی می گردد!

توحید ص ۲۶
💠نحوه خواندن نماز شب

  ❤️راه رسيدن به نمـــــاز شب ❤️

خواندن نماز شب، براي بعضي از ما مشكل است.😔😔

اما بهتر است كه اينگونه امور به صورت تدريجے و زمان بندي شده دقيق انجام شود. تا بدن عادت به اينگونه فرايض كند. بسيارى از عزيزان مؤمني هستند كه دوست دارند نماز شب بخوانند، ولى موفق نمى‌شوند از خواب دِل چسب شبانگاه خود برخيزند. 😴😴

برنامه‌اي كه مي‌توان براي خواندن نماز شب به صورت تدريجي به شما پيشنهاد داد اين است:⤵️ 
بدين ترتيب كه انسان از همان ابتدا بنا را بر اين نگذارد كه يازده ركعت را با سيصد بار «العفو» گفتن و دعا كردن براى چهل مؤمن و اذكار و دعاهاى مفصلِ تشهد و قنوت و سجده را كه وارد شده بخواند. 

چنين نمازِ با آداب و تفصيلى براى روزهاى نخست سنگين است و زمان و فرصت زيادى مى‌خواهد تا آمادگے حاصل شود. بهتر است در ابتداى كار، شب‌ها كه به خواب مى‌رود تصميمش بر اين باشد كه نيمه شب برخيزد و وضو بگيرد و فقط دو ركعت نماز بدون سوره (فقط با حمد) بخواند. 🤗

نیازی به خواندن سوره در نماز شب نیست. قنوت را با ذكرى مختصر به جاى آورد؛ مثلاً بگويد: «اللّهم اغفرلى» يا فقط يك صلوات بفرستد و حتى مى‌تواند آن را ترك كند. چنين نماز مختصرى براى روزهاى اول بسيار مناسبتر است. 🎉🎉

در مراحل بعدى اگر ديد حال بيشترى دارد اين دو ركعت را به چهار ركعت افزايش مى‌دهد و مدتى اين گونه نماز شب بخواند تا به سحرخيزى و شب زنده‌دارى عادت كند. 😇😇

افرادى كه به شب خيزى عادت ندارند و تازه مى‌خواهند به آن روى آورند اگر اين شيوه را به كار گيرند، موفقيّتشان به مراتب بيشتر خواهد بود. در حقيقت با اين تمهيد به جاى آن كه شيطان انسان را اغوا كند و از فضيـــــلت راز و نياز شبانه با خدا باز دارد، ما او را فريب داده‌ايم و او را از عملى كردن مقصودش باز داشته‌ايم. 
🔻چرا افراد سالم باید به اندازۀ بیماران بدحال دعا کنند؟

🔸می‌دانسیتد که دعا فقط برای رفع بلا نیست، بلکه دعا جلوی بلاهای نیامده را هم می‌گیرد! بنابراین افراد سالم، احتیاج‌شان به دعا کمتر از افراد مبتلا و بیمار نیست! زیرا هیچ‌کس از فردای خود خبر ندارد.
🔸امیرالمؤمنین على(ع) می‌فرماید: امواج بلا را با دعا پس بزنید. [زیرا] بلادیده‌‏اى که بلا جانش را به لب رسانده است، نیازش به دعا بیشتر از کسی نیست که فعلاً در عافیت است، ولی از بلا در امان نیست.
🔸همچنین امام صادق(ع) از پدرانشان نقل کردند که حضرت علی(ع) همیشه می‌فرمود: کسی که گرفتار بلا شده، حتی اگر بلایش بزرگ باشد، نیازش به دعا بیشتر نیست از کسی که در عافیت است، و طبعاً از بلا در امان نیست. زیرا هیچ کس از فردای خودش خبر ندارد.

🔻ادفَعُوا أمواجَ البَلاءِ بِالدُّعاءِ، ما المُبتَلَى الَّذی استَدَرَّ بِهِ البَلاءُ، بِأحوَجَ إلَى الدُّعاءِ مِنَ المُعافَى الَّذی لا یَأمَنُ البَلاء
👈🏻دعوات راوندی، ص۲۱
🔻عَنِ الصَّادِقِ ع: إِنَّ عَلِیّاً ع کَانَ یَقُولُ مَا مِنْ أَحَدٍ ابْتُلِیَ وَ إِنْ عَظُمَتْ بَلْوَاهُ بِأَحَقَّ بِالدُّعَاءِ مِنَ الْمُعَافَى الَّذِی لَا یَأْمَنُ الْبَلَاءَ.
👈🏻 امالی صدوق، ص۲۶۵

#دعا
@Panahian_ir