بسم الله الرحمن الرحیم
✅امام صادق عليه السلام :
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
حکایت مومن حکایت ساقه گیاه است که بادها آن را به این سو و آن سو کج و راست می کنند. مومن هم به واسطه ی بیماریها و دردها کج و راست می شود. اما حکایت منافق، حکایت عصای آهنین بی انعطافی است که هیچ آسیبی به آن نمی رسد، تا اینکه مرگش به سراغش می آید و کمرش را در هم می شکند.
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص258(باب شدة ابلاء المومن حدیث25
✅امام صادق عليه السلام فرمودند :
خداوند عروجل می فرماید اگر بنده مومن من دل آزرده نمی شد، سر انسان کافر را با دستمالی آهنین می بستم، تا هرگز دچار سردرد نشود.
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص257(باب شدة ابتلاء المومن، حدیث 24)
@ertebat_ba_rab
✅امام صادق عليه السلام :
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
حکایت مومن حکایت ساقه گیاه است که بادها آن را به این سو و آن سو کج و راست می کنند. مومن هم به واسطه ی بیماریها و دردها کج و راست می شود. اما حکایت منافق، حکایت عصای آهنین بی انعطافی است که هیچ آسیبی به آن نمی رسد، تا اینکه مرگش به سراغش می آید و کمرش را در هم می شکند.
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص258(باب شدة ابلاء المومن حدیث25
✅امام صادق عليه السلام فرمودند :
خداوند عروجل می فرماید اگر بنده مومن من دل آزرده نمی شد، سر انسان کافر را با دستمالی آهنین می بستم، تا هرگز دچار سردرد نشود.
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص257(باب شدة ابتلاء المومن، حدیث 24)
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
🍃سعی کنید هیچ عمل و حتی فکری نکنید که خدا دوست ندارد، راضی نیست.
✨گاهی افکار ما باعث ناراحتی خدا میشود.
✨حتی فکر خوب، مثلاً اینکه من این قرآن را بخوانم این مقدار ثواب دارد، این فکری است که خدا را ناراحت میکند که این بنده برای نزدیکی و قرب من قرآن نمیخواند و مقصودش بهشت است نه من، این محبت از بین میرود.
✨یا نماز شب را برای نورانی شدن خواندن محبت نمیآورد. خدا منظور نشده، خدا اینجا فراموش شده. این درجاتی از الحاد است.
«حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی»
@ertebat_ba_rab
🍃سعی کنید هیچ عمل و حتی فکری نکنید که خدا دوست ندارد، راضی نیست.
✨گاهی افکار ما باعث ناراحتی خدا میشود.
✨حتی فکر خوب، مثلاً اینکه من این قرآن را بخوانم این مقدار ثواب دارد، این فکری است که خدا را ناراحت میکند که این بنده برای نزدیکی و قرب من قرآن نمیخواند و مقصودش بهشت است نه من، این محبت از بین میرود.
✨یا نماز شب را برای نورانی شدن خواندن محبت نمیآورد. خدا منظور نشده، خدا اینجا فراموش شده. این درجاتی از الحاد است.
«حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی»
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
♥️««بهترین زیبایی های خلقت»»♥️
🔅 زیباترین کلام:بسم الله الرحمن الرحیم
🔅زیباترین تکیه گاه:خدا
🔅زیباترین دین:اسلام
🔅زیباترین خانه:کعبه
🔅زیباترین بانگ:تکبیر
🔅زیباترین آواز:اذان
🔅زیباترین ستون:نماز
🔅زیباترین معجزه:قرآن
🔅زیباترین سوره:حمد
🔅زیباترین قلب:یاسین
🔅زیباترین عروس:الرحمن
🔅زیباترین محافظ:آیةالکرسی
🔅زیباترین عمل:عبادت
🔅زیباترین زیارت:خانه خدا
🔅زیباترین منزل:بهشت
🔅زیباترین مهاجر:هاجر
🔅زیباترین صابر:ایوب(ع)
🔅زیباترین معمار:ابراهیم(ع)
🔅زیباترین قربانی:اسماعیل(ع)
🔅زیباترین مولود:عیسی(ع)
🔅زیباترین جوان:یوسف(ع)
🔅زیباترین انسان:پیامبراسلام
🔅زیباترین پارسا:علی(ع)
🔅زیباترین مادر:زهرا(س)
🔅زیباترین مظلوم:امام حسن مجتبی(ع)
🔅زیباترین شهید:امام حسین(ع)
🔅زیباترین ساجد:امام سجاد(ع)
🔅زیباترین عالم:امام محمدباقر(ع)
🔅زیباترین استاد:امام صادق(ع)
🔅زیباترین زندانی:امام کاظم(ع)
🔅زیباترین غریب:امام رضا(ع)
🔅زیباترین فرزند:امام جواد(ع)
🔅زیباترین راهنما:امام هادی(ع)
🔅زیباترین اسیر:امام حسن عسکری(ع)
🔅زیباترین منتقم:امام زمان(عج)
🔅زیباترین عمو:حضرت عباس(ع)
🔅زیباترین عمه:حضرت زینب(ع)
🔅زیباترین سرباز:علی اکبر(ع)
🔅زیباترین غنچه:علی اصغر(ع)
🔅زیباترین شب سال:شب قدر
🔅زیباترین سفر: حج
🔅زیباترین محل تولد:کعبه
🔅زیباترین لباس: احرام
🔅زیباترین ندا: فطرت
🔅زیباترین سرانجام: شهادت
🔅زیباترین جنگ: نفس عماره
🔅زیباترین ناله: نیایش
🔅زیباترین اشک: اشک از توبه
🔅زیباترین حرف: حق
🔅زیباترین حق: گذشت
🔅زیباترین رحمت: باران
🔅زیباترین سرمایه: زمان
🔅زیباترین لحظه: پیروزی
🔅زیباترین کلمه: محبت
🔅زیباترین یادگاری: نیکی
🔅زیباترین عهد: وفا
🔅زیباترین دوست: کتاب
🔅زیباترین کتاب: قرآن
🔅زیباترین زینت: ادب
🔅زیباترین روزهفته: جمعه
🔅زیباترین خاک: تربت کربلا
🔅زیباترین ابزار: قلم
🔅زیباترین روزسال: مبعث
🔅زیباترین بیابان: عرفات
🔅زیباترین مزار: شش گوشه
🔅زیباترین شعار: صلوات
🔅زیباترین قبرستان: بقیع
🔅زیباترین زمین: کربلا
🔅زیباترین آرزو: فرج مهدی
🔅زیباترین پایان: التماس دعا
@ertebat_ba_rab
♥️««بهترین زیبایی های خلقت»»♥️
🔅 زیباترین کلام:بسم الله الرحمن الرحیم
🔅زیباترین تکیه گاه:خدا
🔅زیباترین دین:اسلام
🔅زیباترین خانه:کعبه
🔅زیباترین بانگ:تکبیر
🔅زیباترین آواز:اذان
🔅زیباترین ستون:نماز
🔅زیباترین معجزه:قرآن
🔅زیباترین سوره:حمد
🔅زیباترین قلب:یاسین
🔅زیباترین عروس:الرحمن
🔅زیباترین محافظ:آیةالکرسی
🔅زیباترین عمل:عبادت
🔅زیباترین زیارت:خانه خدا
🔅زیباترین منزل:بهشت
🔅زیباترین مهاجر:هاجر
🔅زیباترین صابر:ایوب(ع)
🔅زیباترین معمار:ابراهیم(ع)
🔅زیباترین قربانی:اسماعیل(ع)
🔅زیباترین مولود:عیسی(ع)
🔅زیباترین جوان:یوسف(ع)
🔅زیباترین انسان:پیامبراسلام
🔅زیباترین پارسا:علی(ع)
🔅زیباترین مادر:زهرا(س)
🔅زیباترین مظلوم:امام حسن مجتبی(ع)
🔅زیباترین شهید:امام حسین(ع)
🔅زیباترین ساجد:امام سجاد(ع)
🔅زیباترین عالم:امام محمدباقر(ع)
🔅زیباترین استاد:امام صادق(ع)
🔅زیباترین زندانی:امام کاظم(ع)
🔅زیباترین غریب:امام رضا(ع)
🔅زیباترین فرزند:امام جواد(ع)
🔅زیباترین راهنما:امام هادی(ع)
🔅زیباترین اسیر:امام حسن عسکری(ع)
🔅زیباترین منتقم:امام زمان(عج)
🔅زیباترین عمو:حضرت عباس(ع)
🔅زیباترین عمه:حضرت زینب(ع)
🔅زیباترین سرباز:علی اکبر(ع)
🔅زیباترین غنچه:علی اصغر(ع)
🔅زیباترین شب سال:شب قدر
🔅زیباترین سفر: حج
🔅زیباترین محل تولد:کعبه
🔅زیباترین لباس: احرام
🔅زیباترین ندا: فطرت
🔅زیباترین سرانجام: شهادت
🔅زیباترین جنگ: نفس عماره
🔅زیباترین ناله: نیایش
🔅زیباترین اشک: اشک از توبه
🔅زیباترین حرف: حق
🔅زیباترین حق: گذشت
🔅زیباترین رحمت: باران
🔅زیباترین سرمایه: زمان
🔅زیباترین لحظه: پیروزی
🔅زیباترین کلمه: محبت
🔅زیباترین یادگاری: نیکی
🔅زیباترین عهد: وفا
🔅زیباترین دوست: کتاب
🔅زیباترین کتاب: قرآن
🔅زیباترین زینت: ادب
🔅زیباترین روزهفته: جمعه
🔅زیباترین خاک: تربت کربلا
🔅زیباترین ابزار: قلم
🔅زیباترین روزسال: مبعث
🔅زیباترین بیابان: عرفات
🔅زیباترین مزار: شش گوشه
🔅زیباترین شعار: صلوات
🔅زیباترین قبرستان: بقیع
🔅زیباترین زمین: کربلا
🔅زیباترین آرزو: فرج مهدی
🔅زیباترین پایان: التماس دعا
@ertebat_ba_rab
🔴 متن دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع بلا
🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ :
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
🔹ترجمه دعای هفتم:
اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده ميشود، و اي آن كه سختيِ دشواريها با تو آسان ميگردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست.
سختيها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به ارادهي تو موجود شوند،
و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند.
تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواريها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني.
اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگينياش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمدهام كه با آن مدارا نتوانم كرد.
اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آوردهاي و به سوي من روان كردهاي.
آنچه تو بر من وارد آوردهاي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كردهاي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند.
پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشودهام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواستهام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه.
و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار.
اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بيطاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو ميتواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمدهام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايستهي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ.
#التماس_دعا
🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ :
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
🔹ترجمه دعای هفتم:
اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده ميشود، و اي آن كه سختيِ دشواريها با تو آسان ميگردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست.
سختيها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به ارادهي تو موجود شوند،
و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند.
تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواريها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني.
اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگينياش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمدهام كه با آن مدارا نتوانم كرد.
اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آوردهاي و به سوي من روان كردهاي.
آنچه تو بر من وارد آوردهاي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كردهاي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند.
پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشودهام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواستهام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه.
و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار.
اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بيطاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو ميتواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمدهام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايستهي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ.
#التماس_دعا
#سحر #سلوک
لزوم برنامهریزی برای استفاده از سحر
🔻من زیاد برخورد میکنم که طرف میگوید من دلم میخواد که سحر بیدار شوم، نمیشود. چه مقدّماتی را فراهم کردهای که نمیشود؟ ساعت 12 یا 1 انسان بخوابد، طبیعتتاً بدن است، ساز و کار خودش را دارد. آن وقت تازه خوابش لذیذ میشود برایش، گوارا میشود. باید مدیریّت را یاد بگیری که سحر بانشاط باشی، خوابت را هم داشته باشی، بانشاط هم باشی.
🔸 میآیی برای سحر برنامهریزی کنی و برنامه داشته باشی و نشاط داشته باشی، میبینی باید شب را مدیریت کنی. [میگویند:] ما آزاد بودیم، این طرف و آن طرف مهمانی میرفتیم. نباید مدیریّت کنی؟ اولویّت در حرکت سلوکی - معنوی به سمت رشد است. اولویّت در آزادی از این قید و بندها است.
🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: «مَن اَصبَحَ وَ کَانَ هَمُّهُ غَیر فَکَاکَ رَقَبَتِه فَقَد هَوَّن الجَلیل» کسی که روزگار بگذراند و غیر از آزادی قلبش، غیر سلامت دلش، غیر از حرکتش به سمت خدا، چیز دیگری را مهمتر از این بشمارد، خدا را کوچک شمرده است. شاید ما در لفظ این کار را نکنیم، اما در معنا توجه لازم را به حرکت معنویمان نمیکنیم و ما زمینخورده این اهمال هستیم. این بیتوجهی هستیم. آرام آرام، دنیا رخنه میکند و به ما صدمه میزند.
حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
لزوم برنامهریزی برای استفاده از سحر
🔻من زیاد برخورد میکنم که طرف میگوید من دلم میخواد که سحر بیدار شوم، نمیشود. چه مقدّماتی را فراهم کردهای که نمیشود؟ ساعت 12 یا 1 انسان بخوابد، طبیعتتاً بدن است، ساز و کار خودش را دارد. آن وقت تازه خوابش لذیذ میشود برایش، گوارا میشود. باید مدیریّت را یاد بگیری که سحر بانشاط باشی، خوابت را هم داشته باشی، بانشاط هم باشی.
🔸 میآیی برای سحر برنامهریزی کنی و برنامه داشته باشی و نشاط داشته باشی، میبینی باید شب را مدیریت کنی. [میگویند:] ما آزاد بودیم، این طرف و آن طرف مهمانی میرفتیم. نباید مدیریّت کنی؟ اولویّت در حرکت سلوکی - معنوی به سمت رشد است. اولویّت در آزادی از این قید و بندها است.
🔹 امام صادق علیه السلام فرمودند: «مَن اَصبَحَ وَ کَانَ هَمُّهُ غَیر فَکَاکَ رَقَبَتِه فَقَد هَوَّن الجَلیل» کسی که روزگار بگذراند و غیر از آزادی قلبش، غیر سلامت دلش، غیر از حرکتش به سمت خدا، چیز دیگری را مهمتر از این بشمارد، خدا را کوچک شمرده است. شاید ما در لفظ این کار را نکنیم، اما در معنا توجه لازم را به حرکت معنویمان نمیکنیم و ما زمینخورده این اهمال هستیم. این بیتوجهی هستیم. آرام آرام، دنیا رخنه میکند و به ما صدمه میزند.
حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🌺💫☘️واما آرامش نسبی اودر چهار چیز است؛
🌸خاموشی، اما نه آن خموشی که به فکرو غصه دنیا فروروی ، یا در حسد جاه ومال دیگران باشی؛
🌸بلکه آن خموشی وسکوتی که به قلب وجان خویش بنگری وآن را از غفلت وعدم رضایت، باز داری وآنچه در هر لحظه از فیو ضات ربت می رسد، نظاره گر باشی وآمیزشی کمتر، تا از آفات زمان، در امان مانی.
🌸ودیگر چیز ، روزه وگرسنگی تا از برکت آن ، شهوات ووسواس در تو بمیرد
🌸ونماز شب که سه اکسیر در خواص آن بر شمرده اند؛
💐اول دلت را نورانی کند وآن که خورشید در جانش طالع گردید ،از ظلمت بیرونش پاک نباشد.
💐دوم، سرشت وطبیعت نیز پاک وروشن شود؛ یعنی در همین دنیا هم غم از دلت می رود ودیگر جهان را تاریک نمی یابی
💐وسوم ، خاصیت که با العفو العفو ، نیمه شب ها گناهت آمرزیده واز آلودگی ات کاسته وجانت پاک ومنزه می شود .
🌷به خدا سوگند ، با این مکتب ، اگر کسی به سعادت دنیا وآخرت نرسد، جای شگفتی است.
📚 ساغر سحر
🌸خاموشی، اما نه آن خموشی که به فکرو غصه دنیا فروروی ، یا در حسد جاه ومال دیگران باشی؛
🌸بلکه آن خموشی وسکوتی که به قلب وجان خویش بنگری وآن را از غفلت وعدم رضایت، باز داری وآنچه در هر لحظه از فیو ضات ربت می رسد، نظاره گر باشی وآمیزشی کمتر، تا از آفات زمان، در امان مانی.
🌸ودیگر چیز ، روزه وگرسنگی تا از برکت آن ، شهوات ووسواس در تو بمیرد
🌸ونماز شب که سه اکسیر در خواص آن بر شمرده اند؛
💐اول دلت را نورانی کند وآن که خورشید در جانش طالع گردید ،از ظلمت بیرونش پاک نباشد.
💐دوم، سرشت وطبیعت نیز پاک وروشن شود؛ یعنی در همین دنیا هم غم از دلت می رود ودیگر جهان را تاریک نمی یابی
💐وسوم ، خاصیت که با العفو العفو ، نیمه شب ها گناهت آمرزیده واز آلودگی ات کاسته وجانت پاک ومنزه می شود .
🌷به خدا سوگند ، با این مکتب ، اگر کسی به سعادت دنیا وآخرت نرسد، جای شگفتی است.
📚 ساغر سحر
یه بار نماز صبحش قضا شد دیدم
اینستاگرامشو پاک کرد ...
+ گفتم چرا پاک کردی؟
- گفت: برای تنبیه کردن خودم،
+ تنبیه؟!
- ببین نماز صبح اینطوریه که وقتی خواب میمونی و دقیقا پنج دیقه بعد از طلوع آفتاب میپری یا اینکه با ده تا زنگ هشدار بیدار نمیشی ینی یه غلطی کردی که اون روز خدا هم صحبتیه تو با خودشو گرفته ازت.
ینی بدبخت با اون گناهت لیاقت نداری واسم نماز بخونی ... چرا حالا؟ چون همیشه بیدارت میکرده و دقیقا با نشونه هاش داره میگه من نخواستم امروز تو روبروی من وایسی!
این تنبیه نداره؟! این بدبختی ماست دیگه
تنبیهم باید از اونجایی باشه که تو میدونی نفست اذیت میشه، من میدونم صدقه بدم هم خودمو تنبیه کردم اما نفسم اذیت نمیشه، پس اینستامو پاک کردم که اذیتش کنم :)
#تلنــــگرانـه🌱
اینستاگرامشو پاک کرد ...
+ گفتم چرا پاک کردی؟
- گفت: برای تنبیه کردن خودم،
+ تنبیه؟!
- ببین نماز صبح اینطوریه که وقتی خواب میمونی و دقیقا پنج دیقه بعد از طلوع آفتاب میپری یا اینکه با ده تا زنگ هشدار بیدار نمیشی ینی یه غلطی کردی که اون روز خدا هم صحبتیه تو با خودشو گرفته ازت.
ینی بدبخت با اون گناهت لیاقت نداری واسم نماز بخونی ... چرا حالا؟ چون همیشه بیدارت میکرده و دقیقا با نشونه هاش داره میگه من نخواستم امروز تو روبروی من وایسی!
این تنبیه نداره؟! این بدبختی ماست دیگه
تنبیهم باید از اونجایی باشه که تو میدونی نفست اذیت میشه، من میدونم صدقه بدم هم خودمو تنبیه کردم اما نفسم اذیت نمیشه، پس اینستامو پاک کردم که اذیتش کنم :)
#تلنــــگرانـه🌱
بسم الله الرحمن الرحیم
امام صادق عليه السلام :
روزی رسول خدا صلی الله علی محمد و آله الطاهرین از کنار بزغاله گوش بریده مرده ای که در زباله دان افتاده بود، گذر می کرد.
پس رو به اصحاب کرد و فرمود :این ، به چند ارزد.
گفتند: شاید اگر زنده بود، یک درهم.
پیامبر صلی الله علی محمد و آله الطاهرین فرمودند:
به خدایی که جانم در دست اوست، دنیا در پیشگاه خدا، بی ارزش تر از این بزغاله نزد صاحبش.
امام صادق عليه السلام:
هر اندازه که ایمان بنده افزون گردد، تنگ دستی اش بیشتر و زندگی اش سخت تر شود.
امام صادق عليه السلام :
شدیدترین بلاها در بین آفریدگان، نخست به پیامبران و سپس به اوصیاء می رسد و آنگاه به مثل و شبیه ترین مردم به آنها. مومن به مقدار نیکی هایش آزموده می شود. هر که دینش درست و کارش نیک باشد، بلایش شدیدتر است، چرا که خدای عزوجل دنیا را مایه پاداش مومن قرار نداده و نه وسیله عذاب کافر. اما آن که دینش نادرست و کارش سست باشد، بلایش اندک است. بلا به انسان مومن پرهیزکار زودتر می رسد تا باران به سطح زمین.
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ،ج2 ، ص129(باب ذم الدنیا و الزهد فیها)
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص261 (باب فضل فقراء
امام صادق عليه السلام :
روزی رسول خدا صلی الله علی محمد و آله الطاهرین از کنار بزغاله گوش بریده مرده ای که در زباله دان افتاده بود، گذر می کرد.
پس رو به اصحاب کرد و فرمود :این ، به چند ارزد.
گفتند: شاید اگر زنده بود، یک درهم.
پیامبر صلی الله علی محمد و آله الطاهرین فرمودند:
به خدایی که جانم در دست اوست، دنیا در پیشگاه خدا، بی ارزش تر از این بزغاله نزد صاحبش.
امام صادق عليه السلام:
هر اندازه که ایمان بنده افزون گردد، تنگ دستی اش بیشتر و زندگی اش سخت تر شود.
امام صادق عليه السلام :
شدیدترین بلاها در بین آفریدگان، نخست به پیامبران و سپس به اوصیاء می رسد و آنگاه به مثل و شبیه ترین مردم به آنها. مومن به مقدار نیکی هایش آزموده می شود. هر که دینش درست و کارش نیک باشد، بلایش شدیدتر است، چرا که خدای عزوجل دنیا را مایه پاداش مومن قرار نداده و نه وسیله عذاب کافر. اما آن که دینش نادرست و کارش سست باشد، بلایش اندک است. بلا به انسان مومن پرهیزکار زودتر می رسد تا باران به سطح زمین.
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ،ج2 ، ص129(باب ذم الدنیا و الزهد فیها)
اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص261 (باب فضل فقراء
بسم الله الرحمن الرحیم
رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هنگامى كه شرابخوار سخن گفت او را تصديق نكنيد،
و وقتى خواستگارى كرد باو زن ندهيد،
و هنگامى كه مريض شد از او عيادت نكنيد،
و هنگامى كه مرد او را دفن نكنيد،
و او را بر امانتى امين قرار ندهيد،
پس كسى كه او را امين حساب كرد بر امانتى و او از بين برد بر خداوند نيست كه آن امانت را حفظ كند،
و او را نبايد براى كارى اجيرى كرد،
زيرا خداوند در قرآن مى فرمايد: اموال خود را به دست سفيهان ندهيد.
و چه كسى سفيه تر از شرابخواراست؟
بحارالأنوار، 79 / 127
@ertebat_ba_rab
رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هنگامى كه شرابخوار سخن گفت او را تصديق نكنيد،
و وقتى خواستگارى كرد باو زن ندهيد،
و هنگامى كه مريض شد از او عيادت نكنيد،
و هنگامى كه مرد او را دفن نكنيد،
و او را بر امانتى امين قرار ندهيد،
پس كسى كه او را امين حساب كرد بر امانتى و او از بين برد بر خداوند نيست كه آن امانت را حفظ كند،
و او را نبايد براى كارى اجيرى كرد،
زيرا خداوند در قرآن مى فرمايد: اموال خود را به دست سفيهان ندهيد.
و چه كسى سفيه تر از شرابخواراست؟
بحارالأنوار، 79 / 127
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
برای #صدقه دادن
توی جیب هایمان
بدنبال کمترین مبلغ میگردیم؛
اما از خدا بالاترین درجه نعمتها را
انتظار داریم!
چه ناچیز می بخشیم؛
و چه بزرگ تمنا میکنیم!
@ertebat_ba_rab
برای #صدقه دادن
توی جیب هایمان
بدنبال کمترین مبلغ میگردیم؛
اما از خدا بالاترین درجه نعمتها را
انتظار داریم!
چه ناچیز می بخشیم؛
و چه بزرگ تمنا میکنیم!
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
🍂 🔰توفیق گریه
✨آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):
💦 گریه کنید. دیده اید بچه ها با گریه کردن کار خود را پیش می برند. تا گریه می کنند، پدرشان راضی می شود. با گریه کردن از بابا پول می گیرند.
💠 در خانه خدا هم باید گریه کنید. تا گریه نکنید، کار پیش نمی رود. همین که میل پیدا کردی که گریه کنی و اشکی بریزی، معلوم می شود که خدا میخواهد تو را بیامرزد.
🍃بله، یکی از کارهای ما باید گریه باشد. شب ها طولانی است. از رختخوابتان بلند شوید. در گوشه اتاق بنشینید. کمی به حال خودتان گریه کنید.
💬 شب ها به این فکر کنید که اگر در این حال بمیرم، دست خالی، چه خاکی بر سرمان بریزیم.
🔷 اگر وارد محشر شویم و به ما بگویند: «هیچ عمل خوبی نکرده ای» چه کنیم.
⚪️ در روایت آمده است که عده ای در روز قیامت در صحرای محشر پانصد سال گریه می کنند، هق و هق می گریند که چرا پرونده شان درست نیست و اعمالشان خوب نمی باشد.
🕊در این حال ملکی نزد آنها می آید و می گوید: «اگر یک ساعت در دنیا اینگونه گریه کرده بودی، گرفتار این پانصد سال گریه نمی گشتی! می خواستی در دنیا این گریه ها را بکنی.»
🌸خدایا، ما را گرفتار آن گریه ها نکن.
📔 در محضر مجتهدی، جلد دوم
🍂🍃
🍂🍃🍂🍃
🌸🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
@ertebat_ba_rab
🍂 🔰توفیق گریه
✨آیت الله مجتهدی تهرانی(ره):
💦 گریه کنید. دیده اید بچه ها با گریه کردن کار خود را پیش می برند. تا گریه می کنند، پدرشان راضی می شود. با گریه کردن از بابا پول می گیرند.
💠 در خانه خدا هم باید گریه کنید. تا گریه نکنید، کار پیش نمی رود. همین که میل پیدا کردی که گریه کنی و اشکی بریزی، معلوم می شود که خدا میخواهد تو را بیامرزد.
🍃بله، یکی از کارهای ما باید گریه باشد. شب ها طولانی است. از رختخوابتان بلند شوید. در گوشه اتاق بنشینید. کمی به حال خودتان گریه کنید.
💬 شب ها به این فکر کنید که اگر در این حال بمیرم، دست خالی، چه خاکی بر سرمان بریزیم.
🔷 اگر وارد محشر شویم و به ما بگویند: «هیچ عمل خوبی نکرده ای» چه کنیم.
⚪️ در روایت آمده است که عده ای در روز قیامت در صحرای محشر پانصد سال گریه می کنند، هق و هق می گریند که چرا پرونده شان درست نیست و اعمالشان خوب نمی باشد.
🕊در این حال ملکی نزد آنها می آید و می گوید: «اگر یک ساعت در دنیا اینگونه گریه کرده بودی، گرفتار این پانصد سال گریه نمی گشتی! می خواستی در دنیا این گریه ها را بکنی.»
🌸خدایا، ما را گرفتار آن گریه ها نکن.
📔 در محضر مجتهدی، جلد دوم
🍂🍃
🍂🍃🍂🍃
🌸🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
🌾🌿🌾🌿🌾
💥دعا کردن چه آدابی دارد؟
✨در منابع روایی؛ برای دعا «آدابی» بیان شده است که برای نمونه به برخی از آنها اشاره میشود:
🔹١-آغاز کردن دعا، با نام خداوند
🌾شایسته است دعا با نام و یاد خدا آغاز شود.
چنانکه پیامبر اکرم صلی الله علی محمد و اله الطاهریت فرمود: «دعایی که آغازش با "بسم الله الرّحمن الرّحیم" باشد، رد نمیشود».
🔹٢-مدح و ثنای خدا
☘حمد و ستایش خدا، دعا را کامل و پُر مایه میکند و مقدمه برای جلب توجه الهی است.
امام صادق علیه السلام فرمود:
«هر دعایى که پیش از آن حمد و ستایش (خداوند) نباشد آن ناتمام و پى بریده است»
در ادامه؛ آنحضرت در کیفیت این حمد و ثنا فرمود؛ پیش از دعا بگویید:
«اللَّهُمَّ أَنْتَ الْأَوَّلُ فَلَیْسَ قَبْلَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الْآخِرُ فَلَیْسَ بَعْدَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَیْسَ فَوْقَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَیْسَ دُونَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیم»؛
خدایا! تویى آغاز و پیش از تو چیزى نیست، و تویى انجام و پس از تو چیزى نیست، تویى آشکارا و فرازتر از تو چیزى نیست، و تویى نهان و در برابر تو چیزى نیست، و تویى عزیز و حکمتدار.
🔹٣-صلوات بر پیامبر اسلام صلی الله علی محمد و اله الطاهرین و خاندان پاک او
🔷امام صادق علیه السلام فرمود:
«مبادا وقتی یکی از شما بخواهد از پروردگار، چیزی از حاجتهای دنیا و آخرت را بطلبد، به آن مبادرت کند، مگر آنکه با ستایش و مدح خدا و صلوات بر پیامبر، سخن خود را آغاز نماید و سپس حاجاتش را بخواهد».
«هر کس میخواهد از خداوند عزّ و جلّ حاجتى طلب کند، به صلوات فرستادن بر محمّد و خاندان او آغاز نماید، سپس حاجتش را بخواهد و در پایان نیز بر محمّد و آل محمّد صلوات فرستد؛ زیرا خداوند عزّ و جلّ کریمتر از آن است که آغاز و انجام دعا را بپذیرد و وسط را واگذارد؛ چرا که صلوات بر محمّد و آل محمّد از خداوند پوشیده نمیماند (حتماً مستجاب میشود)».
🔹٤-گریه و تضرّع
💎شایسته است انسان هنگام دعا سعی کند تا مجدّانه و ملتمسانه به درگاه خدای مهربان زاری کند و از همه جا ناامید باشد و همه راهها را به روی خود بسته ببیند. حتی اگر اشک ندارد، حالت گریه(تباکی) به خود بگیرد که آن هم ارزشمند است.
شخصی از امام صادق(ع) پرسید که من در حال دعا، خود را به گریه وادار کنم؟ اگر چه گریه ندارم؟ امام(ع) فرمود: «آری، اگر چه به اندازه سر مگسی باشد».
امام صادق(ع) فرمود: «کیفیت دست بلند کردن براى دعا آن است که کف دو دست را طرف آسمان بگیرد و دعا کند که آن رغبت است، یا دستها را بلند کند مقابل صورت [که سر انگشتان طرف آسمان باشد] و آن تبتل و ابتهال است [که در آن حال آدمى چشم از همه خلق میپوشد و فقط توجه به خدا دارد]. هنگام دعا کردن کمال ابتهال را داشته باشید و سعى کنید در آن حال اشک دیدگان بر صورت جارى شود».
@ertebat_ba_rab
لطفا ناشر معنویت باشید🌹
🌾🌿🌾🌿🌾
🌾🌿🌾🌿🌾
💥دعا کردن چه آدابی دارد؟
✨در منابع روایی؛ برای دعا «آدابی» بیان شده است که برای نمونه به برخی از آنها اشاره میشود:
🔹١-آغاز کردن دعا، با نام خداوند
🌾شایسته است دعا با نام و یاد خدا آغاز شود.
چنانکه پیامبر اکرم صلی الله علی محمد و اله الطاهریت فرمود: «دعایی که آغازش با "بسم الله الرّحمن الرّحیم" باشد، رد نمیشود».
🔹٢-مدح و ثنای خدا
☘حمد و ستایش خدا، دعا را کامل و پُر مایه میکند و مقدمه برای جلب توجه الهی است.
امام صادق علیه السلام فرمود:
«هر دعایى که پیش از آن حمد و ستایش (خداوند) نباشد آن ناتمام و پى بریده است»
در ادامه؛ آنحضرت در کیفیت این حمد و ثنا فرمود؛ پیش از دعا بگویید:
«اللَّهُمَّ أَنْتَ الْأَوَّلُ فَلَیْسَ قَبْلَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الْآخِرُ فَلَیْسَ بَعْدَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَیْسَ فَوْقَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَیْسَ دُونَکَ شَیْءٌ وَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیم»؛
خدایا! تویى آغاز و پیش از تو چیزى نیست، و تویى انجام و پس از تو چیزى نیست، تویى آشکارا و فرازتر از تو چیزى نیست، و تویى نهان و در برابر تو چیزى نیست، و تویى عزیز و حکمتدار.
🔹٣-صلوات بر پیامبر اسلام صلی الله علی محمد و اله الطاهرین و خاندان پاک او
🔷امام صادق علیه السلام فرمود:
«مبادا وقتی یکی از شما بخواهد از پروردگار، چیزی از حاجتهای دنیا و آخرت را بطلبد، به آن مبادرت کند، مگر آنکه با ستایش و مدح خدا و صلوات بر پیامبر، سخن خود را آغاز نماید و سپس حاجاتش را بخواهد».
«هر کس میخواهد از خداوند عزّ و جلّ حاجتى طلب کند، به صلوات فرستادن بر محمّد و خاندان او آغاز نماید، سپس حاجتش را بخواهد و در پایان نیز بر محمّد و آل محمّد صلوات فرستد؛ زیرا خداوند عزّ و جلّ کریمتر از آن است که آغاز و انجام دعا را بپذیرد و وسط را واگذارد؛ چرا که صلوات بر محمّد و آل محمّد از خداوند پوشیده نمیماند (حتماً مستجاب میشود)».
🔹٤-گریه و تضرّع
💎شایسته است انسان هنگام دعا سعی کند تا مجدّانه و ملتمسانه به درگاه خدای مهربان زاری کند و از همه جا ناامید باشد و همه راهها را به روی خود بسته ببیند. حتی اگر اشک ندارد، حالت گریه(تباکی) به خود بگیرد که آن هم ارزشمند است.
شخصی از امام صادق(ع) پرسید که من در حال دعا، خود را به گریه وادار کنم؟ اگر چه گریه ندارم؟ امام(ع) فرمود: «آری، اگر چه به اندازه سر مگسی باشد».
امام صادق(ع) فرمود: «کیفیت دست بلند کردن براى دعا آن است که کف دو دست را طرف آسمان بگیرد و دعا کند که آن رغبت است، یا دستها را بلند کند مقابل صورت [که سر انگشتان طرف آسمان باشد] و آن تبتل و ابتهال است [که در آن حال آدمى چشم از همه خلق میپوشد و فقط توجه به خدا دارد]. هنگام دعا کردن کمال ابتهال را داشته باشید و سعى کنید در آن حال اشک دیدگان بر صورت جارى شود».
@ertebat_ba_rab
لطفا ناشر معنویت باشید🌹
🌾🌿🌾🌿🌾
بسم الله الرحمن الرحیم
✅مقایسه دو قشر از جوانان جامعه ما
🔵جوانی سر نماز برای گناهش در حضور خدا گریه می کند
🔴جوانی بخاطر اینکه دوست نامحرمش جوابش کرده گریه می کند
🔵جوانی پاسی از شب را قرآن میخواند و به تفکر میپردازد
🔴جوانی نامه دوست نامحرمش در فضای مجازی را تا صبح نگاه میکند و تفکر میکند
🔵دختری چادرش را محکم میگیرد تا باد شرمنده اش نکند
🔴دختری جلوی باد میرود تا دیگران به او نگاه کنند و تازه میگوید آنها باید چشمشان را بپوشانند
🔵جوانی کسی بهش فحش میده , و در جوابش میگوید : من امروز روزه ام
🔴جوانی حتی به مادرش بخاطر دیر آوردن غذا فحش میدهد
🔵جوانی خونش بر زمین میریزد برای دفاع از دین
🔴جوانی سر قاچاق مواد مخدر تیر میخورد و خون آلوده میمیرد
🔵جوانی ریش کوتاهی میگزارد تا سنتی را زنده کند
🔴جوانی ابرو میگیرد تا فتنه اى را زنده کند
🔵جوانی دست مادرش را میبوسد
🔴جوانی دست روی مادرش بلند میکند
🔵جوانی پدر پیرش را به دوش میگیرد و به زیارت میبرد
🔴جوانی پدرش را به دوش میگرد و به خانه سالمندان میبرد
🔵 و امثالهم ...
👌و پروردگار ﷻ می فرماید :
هرگز اهل جهنم و اهل بهشت یکسان نیستند، اهل بهشت رستگارانند
[سورة الحشر ایه ۲۰]
⚠ انتخاب دست خودمونه !
@ertebat_ba_rab
✅مقایسه دو قشر از جوانان جامعه ما
🔵جوانی سر نماز برای گناهش در حضور خدا گریه می کند
🔴جوانی بخاطر اینکه دوست نامحرمش جوابش کرده گریه می کند
🔵جوانی پاسی از شب را قرآن میخواند و به تفکر میپردازد
🔴جوانی نامه دوست نامحرمش در فضای مجازی را تا صبح نگاه میکند و تفکر میکند
🔵دختری چادرش را محکم میگیرد تا باد شرمنده اش نکند
🔴دختری جلوی باد میرود تا دیگران به او نگاه کنند و تازه میگوید آنها باید چشمشان را بپوشانند
🔵جوانی کسی بهش فحش میده , و در جوابش میگوید : من امروز روزه ام
🔴جوانی حتی به مادرش بخاطر دیر آوردن غذا فحش میدهد
🔵جوانی خونش بر زمین میریزد برای دفاع از دین
🔴جوانی سر قاچاق مواد مخدر تیر میخورد و خون آلوده میمیرد
🔵جوانی ریش کوتاهی میگزارد تا سنتی را زنده کند
🔴جوانی ابرو میگیرد تا فتنه اى را زنده کند
🔵جوانی دست مادرش را میبوسد
🔴جوانی دست روی مادرش بلند میکند
🔵جوانی پدر پیرش را به دوش میگیرد و به زیارت میبرد
🔴جوانی پدرش را به دوش میگرد و به خانه سالمندان میبرد
🔵 و امثالهم ...
👌و پروردگار ﷻ می فرماید :
هرگز اهل جهنم و اهل بهشت یکسان نیستند، اهل بهشت رستگارانند
[سورة الحشر ایه ۲۰]
⚠ انتخاب دست خودمونه !
@ertebat_ba_rab
#نماز شب
پیامبر أعظم صلوات الله علیه :
اللَّيلُ وَالنَّهارُ مَطِيَّتانِ، فَاركَبوهُما بَلاغا إلَى الآخِرَةِ
شب و روز، دو مَركب اند براى رسيدن به آخرت، بر آن دو، سوار شويد.
🔺نماز شبتان قضا نشود.
شبها کمی بلند شوید، استغفار کنید. نماز_شب بخوانید.
این استغفار شب، رمزی برای پاکی است. اصلا استغفار دوای هر دردی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آیا به شما بگویم که درد شما چیست و دوای دردتان چه می باشد؟
درد شما که سر تا پای شما را گناه گرفته است و دوای درد شما استغفار است.
پیامبر أعظم صلوات الله علیه :
اللَّيلُ وَالنَّهارُ مَطِيَّتانِ، فَاركَبوهُما بَلاغا إلَى الآخِرَةِ
شب و روز، دو مَركب اند براى رسيدن به آخرت، بر آن دو، سوار شويد.
🔺نماز شبتان قضا نشود.
شبها کمی بلند شوید، استغفار کنید. نماز_شب بخوانید.
این استغفار شب، رمزی برای پاکی است. اصلا استغفار دوای هر دردی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آیا به شما بگویم که درد شما چیست و دوای دردتان چه می باشد؟
درد شما که سر تا پای شما را گناه گرفته است و دوای درد شما استغفار است.
بسم الله الحی القیوم
👋امشب شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام هست، به همه تبریک میگم
👋ازتون خواهش میکنم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه
این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله
لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
👋امشب شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام هست، به همه تبریک میگم
👋ازتون خواهش میکنم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه
این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله
لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab