🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
بسم الله الرحمن الرحیم

هر که در شب جمعه این دعای عظیم الشأن را بخواند؛
خداوند سبحان و متعال میفرماید:
او را آمرزیدم و در درجه حضرت ابراهیم علیه السلام باشد
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

شبِ جمعه ای دیگر و این دعای عظیم الشأن

🔸هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.
@ertebat_ba_rab
ادامه خواص در پست پایین👇
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

رسول اکرم صل الله علیه و اله و سلم به امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:

🔸یا علی صلوات الله علیه هر کس این دعا را بخواند ، حق تعالی دعای او را مستجاب فرماید و جمیع حاجت های او را روا سازد

🔹 و سوگند به خدایی که مرا به حق به پیغمبری برانگیخت به درستی که هر کس به نهایت گرسنگی و تشنگی رسد و راه چاره بر او مسدود باشد پس خدای را به این دعا بخواند او را طعام و اب دهد.

🔸 و اگر این دعا را بر کوهی که میان او و موضعی که اراده دارد فاصله باشد بخواند ان کوه از میان رود .

🔹 اگر بر دیوانه بخواند هوشیار شود.

🔸 هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.

🔹 هر کس وقت خواب این دعا را بخواند ، خداوند به عدد هر حرفی از این دعا که خوانده هفتاد هزار ملک فرستد که برای او هفتاد هزار بار طلب امرزش کنند و حسنات نویسند برایش.

🔹سپس فرمود ای ابا عبدالله خدا می آمرزد او و اهل خانه او را

برای ظهور مولامون و سلامتیش لطفا دعا کنین و صلوات بفرستین

اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

📚گنج های معنوی
@ertebat_ba_rab
هدیه ای ویژه به والدین در شب جمعه

هر کس این نماز را بخواند چنان چه پدر, مادر و عزیزان او زنده باشند مورد رحمت خداوند رحمان و رحیم قرار میگیرند.

وچنان چه والدین فوت کرده باشند مورد آمرزش خداوند کریم قرار می گیرند
🚩 دو ركعت نماز هدیه به اموات در شب جمعه و پاداش مخصوص بهشت...

#نماز_اموات_شب_جمعه
یادآوری شب های جمعه👇

۱_ امام جعفرصادق(ع):
هرکس در شبهای جمعه
«سوره واقعه» را قرائت کند
خدا و خلق او را دوست میدارند
و در دنیا تنگی و گدایی نبیند
و آفتی از دنیا به وی نرسد
و در آخرت از رفقای امیرالمومنین علی(ع) باشد


۲_ در مصباح شیخ کفعمی نیز آمده
هرکس در شبهای جمعه سوره قدر را قرائت کند هرگز منافق نشود



۳_ در تفسیر برهان
امام محمد باقر(ع) فرمودند:
هرکس در شب جمعه «سوره ص» را قرائت کند به او خیر دنیا و آخرت عطا شود


۴_ و نیز در تفسیر برهان از پیامبر اکرم(ص) روایت است هرکه در شب جمعه «سوره دخان» را قرائت کند، حق تعالی گناهان گذشته ی اورا بیامرزد



۵_ در کتاب جناه الخلود آمده است که هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز بجا بیاورد و در هر رکعتى بعد از حمد ده مرتبه سوره (زلزال) را قرائت نماید
و بعد ازاتمام نماز بگوید👇

(یا حى یا قیوم یا ذالجلال و الاکرام )

از شر همه مخلوقات ایمن گردد.



۶_خواندن این دعا در شب جمعه ثواب عظیمی دارد.

🔷در زاد المعاد مرحوم مجلسی(ره)
وارد شده که به شخصی در عالم مکاشفه الهام شده که در اثر مداومت بر این دعا گفته بودند که: ملائکه را در نوشتن ثواب این دعا به زحمت انداخته ای👇

بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدُ لله مِن اَوَلِ الدنیا اِلی فَنائِها وَمِنَ الاخره الی بَقائِها الحمدلله علی کُلِ نِعمه وَاستغفرُلله مِن کُلِّ ذنبٍ وَ اَتوبُ الیه یا اَرحَمَ الراحمین»



۷_ هر که این دعا را در شب جمعه ۱۰ مرتبه بخواند در نامه ی عملش ، هزار هزار حسنه نوشته میشود و هزار هزار سیئه  محو مےشود. در بهشت هزار هزار درجه جنات احدیت و دربهشت در درجه حضرت ابراهیم خلیل الله باشد و خداوند در مورد این دعا سه مرتبه فرمودند:
(( خدای او نیستم اگر او را نیامرزم))👇👇

يَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ

اى خدايى كه فضل و كرمت بر خلق دايم است و دو دست ‏عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است اى صاحب بخشش هاى بزرگ

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَرَى سَجِيَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا يَا ذَا الْعُلَى فِي هَذِهِ الْعَشِيَّةِ

درود فرست بر محمد و آلش كه در اصل خلقت و فطرت بهترين خلقند اى خداى بلند مرتبه در همين شب گناه ما را ببخش.

📚مفاتیح الجنان شیخ قمی

۸_ رسول اکرم صلی الله علیه آله فرمودند:
هرکس پیش از نماز صبح روز جمعه
سه مرتبه این استغفار را بگوید, آمرزیده میشود اگرچه گناهانش زیادتر از کف دریا ها باشد👇

«استغفرالله الذی لا اله الا
هُوَالحَی القیّوم وَ اتوبُ الیه»



۹_ حضرت صادق (ع) منقول است
هر که در روز جمعه بعد از نماز صبح بگوید 👇
« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتُکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ حَمَلَۀِ عَرشِکَ وَ جَمیعِ خَلقِکَ وَ سَمائِکَ وَ اَرضِکَ وَ اَنبِیائِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ »

تا یک سال هیچ گناهی بر او نوشته نمیشود.

📚( بحارالانوار ج 89 ، ص 354)



۱۰_ از رسول اکرم ص روایت است: هرکس بعدازنماز صبح روز جمعه
قبل از طلوع آفتاب 10مرتبه سوره کافرون را بخواند, سپس100مرتبه صلوات به این شکل بفرستد «اللهم صل علی النبی الامی محمد و آله وسلم»
هرحاجتی داشته باشد بی شک برآورده می شود که به تجربه رسیده است.


۱۱_ ازحضرت امام صادق (ع)
نقل شده است که هر کس بعد از نماز ظهر روز جمعه سه مرتبه بگوید👇

« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتِکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»
 در امان است تا جمعه دیگر .

📚 بحار جلد 90 صفحه 56
🔸علامه مجلسی فرمودند :
شب جمعه مشغول مطالعه بودم، به این دعا رسیدم
 بسم الله الرحمن الرحیم،

🔸اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها
وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها, اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ 

🔸بعد یک هفته مجدد خواستم ، آنرا بخوانم، که در حالت مکاشفه از ملائکه ندایی شنیدم ، که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم...
 
قصص العلماء، ص 8
#شب_جمعه
#سوره_جمعه

🔰🔰دوستان شب جمعه هست
قرائت سوره مبارکه جمعه فراموشتون نشه که طبق فرمایش آقا امام جعفر صادق علیه السلام کفاره گناهان هست تا شب جمعه آینده🔰🔰

🌹🍃 بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌹


یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ (۱)🌹🍃

هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ (۲)🌹🍃

وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (۳)🌹🍃

ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ (۴)🌹🍃

مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ (۵)🌹🍃

قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِن زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ (۶)🌹🍃

وَلَا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ (۷)🌹🍃

قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۸)🌹🍃

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاهِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ (۹)🌹🍃

فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاهُ فَانتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَّعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۱۰)🌹🍃

وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَهً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَیْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَهِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ (۱۱)🌹🍃

🌹🍃به امید آمرزش همه گناهان کوچک و بزرگمون دعا در حق همدیگه رو فراموش نکنیم🍃🌹
👆ثواب خواندن سوره نساء در جمعه👆
بسم الله الحی القیوم

👋ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام رو به همه تبریک میگم

🙌ازتون خواهش میکنم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه

این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله

لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة

@ertebat_ba_rab
👆فضیلت خواندن سوره انعام👆
بسم الله الرحمن الرحیم

‌‌💐🍃🌿🌸🍃🌾✨️
🍃🌺🍂
🌾🍂
🌿

⬅️ قدیما، تو بعضی از مهمونی‌ها بچه‌ها رو راه نمی‌دادن.یک نفر می‌ایستاد دم در و بچه‌ها رو بر می‌گردوند. شِگرد بچه‌ها این بود که پشت سر بزرگترها قایم می‌شدن و توی شلوغی می‌رفتن تو .

⬅️ فکر می‌کنم توی آسمون‌ها نوشته باشند: آوردن نمازهای قراضه ممنوع!

⬅️ حتما فرشته‌هایی مامور شدن که نذارن نمازهای قراضه برسن بالا. شِگرد ما این می‌تونه باشه که نمازمون رو پشت سر یک نماز کامل بفرستیم تا توی شلوغی‌ها برسه بالا.

مهدی فاطمه علیهما السلام نمازهاش رو اول وقت می‌خونه. اگر ما هم نمازمون رو اول وقت بخونیم، با نماز آقا بالا می‌ره.

در دعای ندبه می‌خونیم:

واجْعَلْ صَلاتَنا بِهِ مَقبُولَةً
🌹نمازهای ما را به خاطر او قبول کن🌹

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🔵 حکایت علّامه حسینی طهرانی رضوان الله علیه از جوانی که حجابهای ملکوتی برایش منکشف شده بود🔵

🌹يک روز به کتاب فروشى اسلاميّه در خيابانی رفتم؛ به محلّ انبار رفته و کتاب هاى لازم را خريدارى نمودم. صبحگاه قريب چهار ساعت به ظهر مانده بود؛

🌹مردى براى خريد کتاب آمده و کمربند چرمى خود را روى زمين پهن کرده بود؛ و مقدارى از کتاب هاى ابتياعى خود را بر روى کمربند چيده بود.

🌹و مشغول بود تا بقيّه کتاب هاى لازم را جمع کند؛ و بالاخره پس از اتمام کار، مجموع کتابها را در ميان کمربند بست و آماده براى خروج بود که ناگهان گفت: حبيبم الله. طبيبم الله. يارم. يارم. جونم. جونم.

🌹چون نگاه به چهره اش کردم، ديدم خيلى قرمز شده و قطراتى از عرق بر پيشانيش نشسته؛ و چنان غرق در وجد و سرور است که حدّ ندارد.

🌹گفتم: آقاجان! درويش جان! تنها تنها مخور، رسم ادب نيست! شروع کرد با صداى بلند و سوزناک ابياتی از باباطاهر عريان را بسيار شيوا و دلنشين خواند. بعد ساکت شد و گريه بسيارى کرد؛ و سپس شاد و شاداب شد و خنديد.

🌹گفتم: أحسنت! آفرين! من حقير فقير وامانده هستم. انتظار دعاى شما را دارم! گفت: الحمد للّه راهت خوب است؛ سيّد! سر به سرما مگذار! من بيچاره وامانده ام؛ تو هم بارى روى کول ما مى گذارى؟!

🌹گفتم: عنايات از جانب خداوند است؛ ولى آيا به حسب ظاهر براى اين عناياتى که به شما شده است، سبب خاصّى را در نظر دارى؟!

🌹گفت: بلى! من مادر پيرى داشتم، مريض و ناتوان، و چندين سال زمين گير بود؛ خودم خدمتش را مى نمودم و حوائج او را برمى آوردم و غذا برايش مى پختم و آب وضو برايش حاضر ميکردم؛ و خلاصه به هرگونه در تحمّل خواسته هاى او در حضورش بودم.

🌹و او بسيار تند و بد اخلاق بود. بعضاً فحش ميداد و من تحمّل ميکردم و بر روى او تبسّم ميکردم. و به همين جهت عيال اختيار نکردم با آنکه از سنّ من چهل سال ميگذشت. زيرا نگهدارى عيال با اين خُلق مادر مقدور نبود. و ترک مادر در وجدانم و عاطفه ام قابل قبول نبود؛ فلهذا به نداشتن زوجه تحمّل کرده و با آن خود را ساخته و وفق داده بودم.

🌹گهگاهى در اثر تحمّل ناگواريهائى که از وى به من مى رسيد، ناگهان گوئى برقى بر دلم مى زد، و جرقّه اى روشن مى شد و حال خوشى دست ميداد، ولى البتّه دوام نداشت و زود گذر بود.

🌹من رختخواب خود را پهلوى او و در اطاق او مى گستردم تا تنها نباشد و براى حوائج، نياز به صدا زدن نداشته باشد، کوزه را آب کرده و هميشه در اطاق پهلوى خودم مى گذاردم که اگر آب بخواهد، فوراً به او بدهم.

🌹تا يک شب که زمستان و هوا سرد بود، او در ميان شبِ تاريک آب خواست، فوراً برخاستم و آب کوزه را در ظرفى ريخته و به او دادم و گفتم: بگير مادر جان!

🌹او که خواب آلود بود، چنين تصوّر کرد که من آب را دير داده ام؛ فحش غريبى به من داد، و کاسه آب را بر سرم زد. فوراً کاسه را دوباره آب نموده و گفتم: بگير مادر جان مرا ببخش، معذرت ميخواهم! که ناگهان نفهميدم چه شد؟

🌹اجمالًا آنکه به آرزوى خود رسيدم؛ و آن برق ها و جرقّه ها تبديل به يک عالَمى نورانى همچون خورشيد درخشان شد؛ و حبيب من، يار من، خداى من، طبيب من، با من سخن گفت. و اين حال ديگر قطع نشد و چند سال است که ادامه دارد.

📚«نور ملکوت قرآن» ج 1 ص 166 تا 170 با تلخیص

@ertebat_ba_rab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسم الله الرحمن الرحیم

⁉️پاسخ آقای قرائتی به این سوال که:

📡مردم فضا را تسخیر کردن، حالا شما آخوندها بگید مردم مفاتیح بخونند

🎥 #سخنرانی_تصویری

🔷 @ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🔅امام رضا (علیه‌السلام):

🦋ايـمان‌ چهار ركن‌ است‌:

۱-توڪل‌ بر خدا
۲-رضا به‌ قضـاى‌ خدا
۳-تسليـم‌ به‌ امرخدا
۴-واگذاشتـن‌ كار به‌ خدا

📚 تحف‌ العقول‌ ، ص‌ ۴۶۹

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا عليه السلام فرمودند:
خداوند سبحان و متعال، هيچ پيامبرى را مبعوث نكرد مگر با حرام كردن شراب، و اينكه اقرار داشت كه خدا آنچه را بخواهد انجام مى دهد

رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس شراب بنوشد نور ايمان از قلب او خارج مى گردد

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس كه در قلب او آيه يا كلامى از قرآن باشد و آن را با شراب بيالايد، روز قيامت قرآن با او مخاصمه مى كند

پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
همـسايگى با يهـود و نصـارى از همسـايگى با شـرابخوار بـهتر اسـت و بـا شرابخوار دوستى نـكنيد كه دوستى با او پشيمانى در پى دارد

بحارالأنوار، 79 / 134
كنز العمال، 5 / 13180
بحارالأنوار، 79 / 152

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

روزی جوانی نزد حضرت موسی علیه السلام آمد و گفت: ای موسی خدا را از عبادت من چه سودی می رسد که چنین امر و اصرار بر عبادتش دارد؟

🌼حضرت موسی علیه السلام فرمود:
یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی چوپانی می کردم.

🐐 روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت که خطرناک بود و ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی برایش بیفتد.

🌴با هزار مصیبت و سختی خودم را به صخره رساندم و بز را در آغوش گرفتم و در گوشش گفتم: ای بز !
🌼خدا داند این همه دویدن من دنبال تو وصدا کردنت برای برگشتن به سوی من، به خاطر سکه ای نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود.

💥 می دانی موسی از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است، بی نیاز است.

❄️دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی و او هر لحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست.

🌟ای جوان بدان که خدا را هم از عبادت من و تو سود و زیانی نمی رسد، بلکه با عبادت می خواهد از او دور نشویم تا شیطان بر ما احاطه پیدا نکند و در دام حیله های شیطان نیفتیم

🌟"وَ مَنْ‌ يَعْشُ‌ عَنْ‌ ذِکْرِ الرَّحْمٰنِ‌ نُقَيِّضْ‌ لَهُ‌ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ‌ قَرِينٌ‌ "
و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست (زخرف 36)

📙الانوار النعمانیه

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

متن جالبیه:

وقتی میمیریم ما را به اسم صدا نمیکنند و درباره ما میگویند: جسد کجاست ؟

و بعد از غسل دادن میگویند :جنازه کجاست ؟

وبعد از خاک سپاری میگویند: قبر میت کجاست ؟

همه لقب ها و پست هایی که در دنیا داشتیم بعد از مرگ فراموش میشه
مدیر ، مهندس ، مسؤول ، دکتر، بازرس...
پس فروتن و متواضع باشیم...نه مغرور و متکبر...
پس به چی مینازید؟؟؟؟؟!!!!!!!

عارفی گفت : آنچه از سر گذشت ؛ شد سرگذشت!!!
حیف بی دقت گذشت؛ اما گذشت!!!
تاکه خواستیم یک «دو روزی» فکر کنیم!!!!!!!
بر در خانه نوشتند؛ درگذشت..‌.

پس تا هستیم با هم خوب و مهربون باشیم!

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا...
تو را عاشق دیدم و غریبانه عاشقت شدم
تو را بخشنده پنداشتم و گنهــکار شدم
تو را وفادار دیدم و بی‌وفایی نمودم
ولی هر کجا که رفتم سرشکسته بازگشتم
تو را گرم دیدم و در سردترین لحظات به سراغت آمدم
اما …
تو مرا چه دیدی که همچنان بخشنده و توبه‌پذیر و مشتاق بنده‌ات ماندی؟

@ertebat_ba_rab
🌸🌸🌺🌸🌸🌺🌸🌺
🌺
🌸

بسم الله الرحمن الرحیم

گویند مردی وارد مسجدی شد تا کمی استراحت کند

کفشایش را گذاشت زیر سرش و خوابید.
طولی نکشید که دو نفر وارد مسجد شدند.
یکی از اون دو نفر گفت:
طلاها را بزاریم پشت منبر ،
اون یکی گفت: نه !
اون مرد بیداره وقتی ما بریم طلاها رو بر میداره.
گفتند: امتحانش میکنیم کفشایش را از زیر سرش برمیداریم
اگه بیدار باشه معلوم میشه.
مرد که حرفای اونا رو شنیده بود،
خودشو بخواب زد. اونها کفشایش را برداشتن
و مرد هیچ واکنشی نشون نداد.
گفتند پس خوابه طلاها رو بزاریم
پشت منبر...!

بعد از رفتن آن دو مرد،
مرد خوش باور بلند شد و رفت که جعبه طلای اون دو رو بردارد
اما اثری ازطلا نبود و متوجه شد که همه این حرفا برای این بوده که در عین بیداری کفشهایش را بدزدند...!

@ertebat_ba_rab