🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
بسم الله الرحمن الرحیم

تشخیص رضای خدا و هوای نفس؟ در كلام آيت‌الله انصاري
فرزند ارشد ایشان:

« از ایشان سؤال کردند: چطور تشخیص بدهیم که عملمان برای رضای خداست یا هوای نفس؟
و آن گاه جواب دادند:
در اوائل امر یک مشخصاتی داره، ولی در وسط و آخر تشخیص دشوارتره! در اوائل وقتی آدم کاری را برای رضای خدا انجام میده، یک بهجت و انبساط درونی بهش دست می ده و اون بهجت علامت قبول اعمال است، مثل این که انسان دست فقیری رو می گیره و بعد در نمازی که می خونه، یک حالت توجهی به انسان دست می ده. اون حالت بهجت و انبساط علامت قبولی است. و بعد می فرمودند: اما به این ها خیلی دلخوش نکنید این ها نقل و کشمش راهه.
این اصطلاح را خیلی تکرار می کردند: این ها نقل و کشمش راهه!
گاهی با بعضی روحانیون یا واعظانی که به خدمتشان می رسیدند جور دیگری صحبت می کردند.
یکبار به یکی از آن ها خیلی پرخاش کردند و فرمودند:
تا کی میخوای برای تعّین و تشخّص خودت کار کنی؟ فکر می کنی چند سال دیگه زنده ای؟
زیاد تذکر می دادند و می گفتند از انانّیت و خودخواهی و خودبزرگ بینی و خود گنده بینی بپرهیزید، این دام بسیار بزرگی است از طرف شیطان، فکر نکنید اگر امروز می آیند دست شما را می بوسند فردا هم همین طور است! امروز هست، فردا نیست.
نه به این کرنش های امروز، دل خوش باشید، و نه از ذمّ های فردا، دلتنگ. »

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

🔴 علت نتیجه نگرفتن از ختومات و اذکار

چرا بعضی از افراد، ختوم و اذکاری را که در کتابها مییابند، انجام میدهند؛ ولی نتیجه نمیگیرند؟

آیت الله مبشرکاشانی:

دلایل متعددی میتواند داشته باشد و موانع اجابت دعا در روایات آمده و ابن فهد حلّی در کتاب «عدة الداعی» آورده است و خلاصه آنچه در روایات آمده یا علماء اخلاق فرموده اند عبارت است از:

🔸 اذکار و اوراد (به خصوص در مسائل سلوکی) به منزله ی دارو هستند که طبیب حاذق به بیماران روحی و به حاجتمندان به تناسب میدهد و به خاطر همین نکته اجازه ی استاد عامل لازم است. همان گونه که مریض و بیمار در امراض جسمانی و ظاهری باید به اجازه ی طبیب و پزشک مخصوص خود از دارو استفاده نماید وگرنه داروها، برای سلامتی اش مفید نخواهدبود.

🔸 داشتن معایب نفسانی و رذائل اخلاقی از عوامل دیگر به نتیجه نرسیدن در ختومات و اذکار است. پس سالک الی اللّٰه باید تطهیر درون کند.

🔸باید رعایت شرایط کند و دعا و ذکر را به عددی که گفته شده بگوید و شرایط طهارت و رو به قبله بودن و عدم تکلم با غیر هنگام ذکر و جمعیّت حواس و سایر شرایط رعایت شود.

🔸 یکی از مهمترین عوامل به نتیجه نرسیدن در اربعینیات و ختومات، انجام گناه است، پس گناه به منزله ی سم مهلکی است که اثر و برکات ختومات و اذکار را به باد میدهد؛ از این رو بر سالک الی اللّٰه، مراقبه و محاسبه ی قوی و دائمی، فرض است.

🔸 باید با قطع و یقین به اجابت، مشغول دعا شود و با حسن ظنّ به لطف بی کران الهی، حاجت خود را مسألت نماید و تردید در اجابت دعا نداشته باشد.

🔸 باید با زبانی دعا کند که گناه نکرده باشد لهذا باید قبل از دعا کردن به ذکر استغفار مشغول شود تا زبان و قلب و نفس او تطهیر شود و نیز باید قدری صلوات بفرستد تا به برکت محمد و آل محمد صلوات اللّٰه علیهم اجمعین دعایش مستجاب گردد.

🔸حق الناس نباید به گردن دعاکننده و ذاکر باشد و در مکان غصبی دعا نکند وگرنه دعایش مستجاب نمیشود.

🔸 شکم او باید خالی از مال حرام باشد.

🔸هنگام دعا با حال تذلّل دعا کند و خاضع و خاشع باشد.

🔸در حوائج و نیل به مقاصد، امید به خلق خدا نداشته باشد و فقط به لطف خدا امیدوار باشد.

🔸 باید مقرّبین یعنی محمّد و آل محمّد صلوات اللّٰه علیهم اجمعین را واسطه قرار دهد و خدا را به حق آنان قسم دهد تا دعایش مستجاب گردد.

🔸باید با لسان صدق دعا کند یعنی با زبان صدق و صداقت از خدا حاجت بخواهد و وقتی میگوید: «إیّاکَ نَعبُدُ وَ إیّاکَ نَستَعین» به حقیقت خدا را پرستش کند و فقط از او مسألت نماید. روزی شخصی خدمت آیت اللّه بهاءالدینی رسید. حضرت آقا از او پرسید: کجا بودی؟ گفت: مسجد جمکران. آقای بهاء الدینی در قالب مزاح پرسید: آیا رفته بودی دویست مرتبه به خدا دروغ بگویی؟ یعنی دویست مرتبه بگویی: «إیّاکَ نَعبُدُ وَ إیّاکَ نَستَعین» یعنی فقط تو را میپرستیم و فقط از تو کمک و استعانت میخواهم در حالی که اطاعت غیر خدا میکنید و از غیر خدا استعانت میخواهید.

@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم

👋دستوراتی به جهت دفع جن👋

#جن

برای دفع جن روش های زیادی هست، چند تا از این روشا رو من از کتابام نوشتم براتون

اگه با این روشهایی که الان نوشتم خوب نشدین، باید از حرز ابی دجانه استفاده کنین، در پست بعد سعی میکنم طریقه نوشتنش رو یاد بدم

نکات:
حتما و حتما موقع نوشتن ایات و سوره ها با وضو باشین و روی به قبله و حتما اگه ایات و سوره های قران رو مینویسین بعدش حتما و باید توی کیف چرم بزارین تا همراهتون باشه
برا نوشتن اگه از گلاب و زعفرون استفاده کنین بهتره ولی اگه نخواستین میتونین با مداد سیاه بنویسین
یه نکته دیگه اینه که چهار روش اول رو اگه خواستین انجام بدین در قمر در عقرب و محاق و روزهای نحس سال انجام ندین، و بجاش در زمان سعد انجام بدین، برا دیدن زمان سعد وارد پیج بشین و در استوری هایلایت تصویر ساعات سعد و نحس رو باز کنین
محاق به سه شبانه روز اخر ماه قمری میگن
موقع نوشتن قبلش فضای اتاقو با گلاب یا اسپند و کندر یا عود خوشبو کنه

@ertebat_ba_rab

روش اول
این روش رو بدین یکی از اعضای خانوادتون یا کسی دیگه براتون بنویسه، در کل هر چی نفس و روحانیت نویسنده بالاتر باشه، اثرش قویتره:
ایه ۳۳ سوره الرحمن ، همون که يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا ۚ لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ هست رو بر کاغذ بنویسه و اطرافش به صورت دایره وار ایة الکرسی رو تا هم فیها خالدون بنویسه و بعد اون رو بده به مریض و همراش کنه

روش دوم
سوره حمد و معوذتین رو هر کدومشو ده بار به کسی که جن اذیتش میکنه، بخونه و بدمه بهش ، بعد با مشک و زعفرون (یا همون گلاب و زعفرون) این سوره هارو بنویسه و به اب بشوره، و باز این سوره هارو به اون اب بخونه و بدمه، بعد مریض با اون اب وضو بگیره و غسل کنه، خلاص میشه، و همینطور این سوره هارو بنویسه و همراه خودش نگهداره

روش سوم
چهار ایه اخر سوره حشر رو نوشته و در گردن مریض اویزان کند

روش چهارم
اگه ایه شریفه و ما محمد الا رسول که ایه ۱۴۴ سوره آل عمران هست رو هفت بار به اب بخونین و بدمین و به کسی که گرفتار جن هست بخوراند، دیگر جن نمیبینه و جن هم اذیتش نمیکنه

خب روش دیگه که خیلی قوی و مجربه و خود من ازش جواب گرفتم اسم التواب هست،
بیمار هر روز به تعداد دقیق سی بار اَلتَّوابُ بخونه ، اگه بعد از نماز صبح بخونه بهتره و اثربخشیش بیشتره ولی در کل در روز ها هم میتونه بخونه و ابتدا و انتهای این دستور چند تا صلوات هم بفرسته

معوذتین(سوره فلق و ناس) زیاد بخونه، چهار قل قبل از خواب بخوانه

@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم

🙌دستوری دیگر

👋دستوری مجرب به جهت دفع جن👋

#جن

اونایی که به هر دلیلی گرفتار جن هستن و دچار اسیب جن و سحر شدن حتما از این دستور مجرب استفاده کنن، نیازی نیست پیش کسی برین و الکی پول به کسی بدین، با این دستور مشکلتون حل میشه ان شاءالله

نکات:
این دستور رو بدین یکی دیگه براتون بنویسه مثلا یکی از اعضای خانوادتون که سالم هستن
میتونین با مداد سیاه بنویسین
این دستور رو در قمر در عقرب و محاق ننویسین
فک کنم فک کنم توی این ماه شهریور ، از دوم تا هشتم شهریور، قمر در عقرب باشه، پس بعد از روز نهم شهریور این کارو انجام بدین
محاق هم به سه شبانه روز اخر ماه قمری میگن
کسی که مینویسه حتما با وضو و روی به قبله باشه
روی کاغذ سفید بی خط بنویسین، با وضو و روی به قبله

@ertebat_ba_rab

سوره بروج رو بنویسید تا کلمه (حریق) (فک کنم تا ایه ده سوره بروج باشه) با توکیلی ک داده میشود و بندازید داخل کاسه اب و روی کاسه اب بخونید همین سوره رو تا کلمه(حریق) به تعداد ۲۱مرتبه و بعد از هر مرتبه خوندن سوره یکبار بگید:
👇توکیل

اللهم اخرج الجمیع الجن و العوارض و المریضی عن جسد و قرین فلانی (بن یا بنت) فلانی و حل الجمیع العقود فلان بن یا بنت فلانه بحق هذا الایات الکریمه سریعا بحق یا سریع و بحق إِنَّهُ مِنْ سُلَيْمَانَ وَإِنَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَلَّا تَعْلُوا عَلَيَّ وَأْتُونِي مُسْلِمِينَ العجل العجل الساعه الساعه اَلوِحا اَلوِحا بارک الله فیکم و علیکم اجمعین

@ertebat_ba_rab

بعد با اون اب وضو بگیرید به نیت دفع عارضه و مریضی و شفا گرفتن
بعدش دو رکعت نماز مثل نماز صبح به همین نیت دفع اسیب بخونید و بعد از اینکه سلام نماز رو دادید و نماز رو تموم کردید، به تعداد دقیق ۱۱۴ مرتبه سوره اخلاص رو بخونید( ابتدا و انتهای سوره اخلاص، صلوات هم بفرستین) و از خدا خواهش کنین تمام جن و اسیبای جنی و سحر رو از خودتون و بدنتون دفع کنه
و این کار رو بعد از نماز مغرب و عشاء انجام بدید تا ۱۲روز و هر شب این کارو بکنید
یعنی روزا اون سوره رو تا کلمه حریق بنویسین و توکیل بدین و توی اب حل کنین و شبا نماز رو بخونین بعد از نماز مغرب و عشا
انشاءالله از عارض جنی و سحری خلاص میشید و گرفتاری ها و بستگی هایی ک براتون حاصل شده رفع میشه بحق چهارده معصوم

اگه بیمار زن هست از لفظ بنت و اگه بیمار اقا هست از لفظ بن استفاده بشه
بجای فلان باید اسم بیمار و مادرش رو بگه
وقتی اون کاغذی که سوره بروج رو توش نوشتین و توی اب حل کردین و کارتون رو انجام دادین و تموم شد، بعدش تکه های اون کاغذ که باقی موندش رو توی جای پاک دفن کنین و اگه ابی هم اضافه اومد توی جای پاک مثل باغچه بریزین

@ertebat_ba_rab
#معرفی_کتاب
#معاد
آیت الله دستغیب
کتاب های این سایت مذهبی و قشنگن👆🌼
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (🍃الحمدلله رب العالمین🍃)
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (🍃الحمدلله رب العالمین🍃)
بسم الله الحی القیوم

👋در مفاتیح و معراج مومن از ائمه معصوم روایت شده هر که در ماه های حرام که رجب و ذی القعده و ذی الحجه و محرم هست، روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه گیرد ثواب نهصد سال عبادت (حتی من در جایی خواندم که ثواب نهصد سال روزه ) براش در نامه عملش نوشته میشه
الان توی ماه ذی الحجه هستیم
پس در این ماه هر هفته روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه بگیرین حتما

پس دوستان حتما از این روز ها نهایت استفاده رو بکنین، سالی یه بار این فرصت نصیب ما میشه و معلوم نیست سال دیگه زنده هستیم یا نه
پس حالا که خدا این توفیق رو نصیبت کرده ازش نهایت استفاده رو ببر و شبها به عبادت بپرداز و با خدا خلوت کن

اینو هم بگم حتی اگه نیت رو به زبان هم نیاری اصلا اشکال نداره و باز روزه ات قبوله، همینکه در طول روز کاری نکنی و غذایی نخوری که روزه ات باطل نشه، ان شاءالله قبوله

در ضمن حتی اگه روزه قضا هم داشته باشین باز هم میتونین روزه مستحبی بگیرین و خدا خوشحال میشه
بعضیا متاسفانه معانی واژه هارو نمیدونن و بی تحقیق فقط حرف میزنن
مگه میشه برای خدای بی نیاز کاری انجام بدی و بعد خدا عملتو باطل کنه؟!!!
خدا پاکتر و منزه تر از اونیه که کسی براش قدمی برداره و جبران نکنه
اصلا برای مقام یا بهشت یا پاداش عملی انجام ندین بلکه همیشه و بارها گفتم همیشه برای خدا و عظمتش و مهربانی و آمرزندگیش خدارو عبادت کنین و در واقع این عبادت با ارزشه و موجب خشنودی خدا میشه

التماس دعا

@ertebat_ba_rab
#آداب #محرم


1⃣🌹مراقبت از جسم و روح قبل از محرّم.


2⃣🌹 از غیبت، تهمت و دروغ بپرهیزیم.


3⃣🌹زبان را با صلوات و ذکر و دعا و استغفار معطّر کنیم.


4⃣🌹چشمها برای اشک ریختن آماده شوند و از نگاههای حرام دوری کنیم.


5⃣🌹چشمها به نگاه به آیات قرآن و زیارت ائمّه عادت کنند.


6⃣🌹قبل از محرّم امور کاری را سامان دهیم تا در محرّم وقت عزاداری داشته باشیم.


7⃣🌹رنگ مصیبت در زندگی روزانه ی ما مشخّص باشد.


8⃣🌹اوقات فراغت و تفریحات را کم کرده، به مجالس عزا برویم و شب نشینی ها را کمتر کنیم.


9⃣🌹تهیّه ی لباس مشکی برای خود و همسر و فرزندان

0⃣1⃣🌹به عنوان یک عزادار، هر صبح و شام به مولایمان صاحب الزّمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف که صاحب عزا است تسليت بگوييم.
حکم روزه گرفتن در ماه محرم

👈در روایتی حضرت صادق علیه السلام، از روزه کامل در روز عاشورا نهی کرده اما به پرهیز از خوردن و نوشیدن تا بعداز ظهر این روز توصیه نموده‌اند.


👈 یکی از اعمالی که در ایام محرم به آن توصیه شده، روزه گرفتن است البته در خصوص روز تاسوعا و عاشورا، دستور به ترک روزه این دو روز شده است.

🔶حضرت صادق علیه السلام فرمود: کسی که می تواند، محرّم را روزه بگیرد، زیرا روزه دار را از هر بدی حفظ می کند.


🔶رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: همانا برترین روزه بعد از روزه ماه رمضان، روزه ماه خداست که به آن محرّم می گویند.


🔶امیرالمؤمنین علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که به فردی فرمودند: اگر بعد از ماه رمضان خواستی روزه بگیری، در ماه محرّم روزه بگیر، زیرا محرّم ماهی است که خداوند توبه قومی را پذیرفت و خداوند تعالی در این ماه توبه دیگران را نیز می پذیرد.


روزه یک روز از ماه محرّم


🔴رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس یک روز از ماه محرّم روزه بگیرد، به ازای هر روز، سی روز در نظر گرفته می شود.


👈از معصومین علیهم السلام نقل شده است که فرمودند: هرکس یک روز از ماه محرّم را با اخلاص روزه بگیرد، خداوند بین او و جهنّم سپری قرار می دهد، همانگونه که بین آسمان و زمین قرار داده است.


روزه روز اول ماه محرّم👇


ریّان بن شبیب گوید: در اوّلین روز محرّم به خدمت امام رضا علیه السّلام رسیدم، حضرت فرمودند: امروز، روزى است که زکریّا علیه السّلام پروردگارش را خواند و گفت: «پروردگارا! فرزندى پاک به من مرحمت فرما، همانا تو دعاى بندگان را میشنوى» و خداوند دعاى او را مستجاب کرد و به ملائکه دستور داد که به زکریّا- که در محراب در حال نماز بود- بگویند که خدا به تو یحیى را مژده مى‏دهد. پس هر کس این روز را روزه بگیرد و سپس دعا کند، خداوند همان طور که دعاى زکریّا را مستجاب کرد، دعاى او را نیز مستجاب خواهد کرد.


روزه روز سوّم ماه محرّم


شیخ مفید در حدائق می نویسد: روز سوم ماه محرّم، روز مبارکی است. این روز، روز رهایی حضرت یوسف علیه السلام از چاه است. هرکس این روز را روزه بگیرد، خداوند برای وی هر سختی را آسان کرده و اندوه را از وی برطرف می سازد.


رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: همانا هرکس روز سوم محرّم را روزه بگیرد، دعایش مستجاب می شود.

منابع👇

بحارالأنوار، ج 98، ص 334 به نقل از اقبال الاعمال
بحارالأنوار، ج 98، ص 335 به نقل از اقبال الاعمال
وسائل‏الشیعه، ج 10، ص 469 به نقل از المقنعه
وسائل‏الشیعه، ج 10، ص 470 به نقل از اقبال الاعمال
وسائل‏الشیعه، ج 10، ص 470 به نقل از اقبال الاعمال
بحارالأنوار، ج 101، ص 102-103 به نقل از امالی صدوق
بحارالأنوار، ج 98، ص 335 به نقل از اقبال الاعمال
بحارالأنوار، ج 98، ص 335 به نقل از اقبال الاعمال
دوستای گلم در مورد روزه ماه محرم خلاصه بگم که👇

کل ماه محرم رو میتونید روزه بگیرید، خیلی ثواب داره و روزه ماه محرم،روزه دار رو از گناه و بدی حفظ میکنه و به ازای هر یک روز روزه ،ثواب سی روز روزه براش ثبت میشه و توبش در این ماه قبوله و بعد از ماه مبارک روزه ماه محرم سفارش شده(طبق احادیث وارده)

ولی

در روز تاسوعا و عاشورا بدون اینکه نیت روزه کنید از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید تا بعدازظهر....
چون‌ قاتلین امام حسین علیه السلام لعنة الله علیهم
روز عاشورا رو روزه گرفتن و شادی کردن

پس کل ماه محرم رو میتونید روزه بگیرید غیر روز تاسوعا و عاشورا😊



شیخ طوسی فرموده
مستحب است روزه دهه اول محرم
ولیکن روز عاشورا را امساک نماید از طعام و شراب تا بعد از عصر آنوقت کمی تربت تناول نماید.
سید روایت کرده فضیلت روزه تمام ماه را
و آنکه روزه او نگه میدارد صائم آن را از هر گناهی

📚مفاتیح الجنان
🔸دستورات اذکار و توسلات (استاد سید علی اکبر صداقت )

توسلات ماه های محرم و صفر


♦️۱- ختم قرآن (تقدیم به امام حسین ع و شهدای کربلا ) در طول دو ماه (روزی نیم جز )

♦️۲- زیارت عاشورا (هر روز به نیابت از امام زمان عج با ۱۰۰ لعن و ۱۰۰ سلام )

♦️۳- هر روز به مدت ۲۰ دقیقه خواندن و یا استماع (گوش دادن )  مقتل ، شرح حال ؛ امام حسین ع  و شهدای کربلا

♦️۴- روزی ۱۲۸۰ مرتبه ذکر شریف ( لااله الاالله ) تقدیم به امام حسین ع و شهدای کربلا
🔷نامگذاری روزهای دهه ی اول محرم👆

🌷السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین علیه السلام🌷
بسم الله الحی القیوم

👋نماز روز آخر ذی الحجه👋

امروز چهار شنبه، بیست و نهم مرداد برابر با بیست و نهم ذی الحجه هست
پس دوستای گل ، پنج شنبه میشه روز اخر (سی ام) ذی الحجه

این نماز رو در هر موقع از روز میتونی بخونی
حتی اگه این پست رو دیر هم دیدی یا شب این پست رو دیدی، باز هم این نماز رو بخون
توی نیت نماز بگو: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله

روز آخر ماه ذی الحجه، در واقع روز آخر سال عرب است و باید از خدای سبحان و متعال طلبید که عواقب عمر ختم به خیر باشد
و در این روز ، خوب است به قران و دعا و طاعت پرداخت

سید در اقبال گوید:
در روز آخر ذی الحجه، دو رکعت نماز بخواند که در هر رکعت ، بعد از سوره حمد، ده مرتبه سوره توحید و ده مرتبه آیة الکرسی بخواند و بعد از سلام نماز، صلوات بفرستد و بگوید:

اللهُمَّ ما عَمِلتُ فیٖ هٰذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنیٖ عَنهُ

وَ لَم تَرضَهُ وَ نَسیتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنیٖ اِلَی التَّوبَةِ

بَعدَ اجْتِرائیٖ عَلَیکَ

اللهُمَّ فَاِنّیٖ اَستَغفِرُکَ مِنهُ فَاغفِرلیٖ وَ ما عَمِلتُ

مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنیٖ اِلَیکَ فَاقْبَلْهُ مِنّیٖ

وَ لا تَقْطَعْ رَجائیٖ مِنکَ یا کَریمُ

چون این را گفت؛ شیطان لعین و رجیم میگوید:
وای بر من، هر چه در حق او در این سال رنج کشیدم، همه را با این کلمات ویران کرد
و سال گذشته برای او شهادت دهد که سال خود را به خیر ختم کرده
ان شاءالله تعالی

معراج مومن، ص:۲۳۵،۲۳۶

@ertebat_ba_rab
👆نماز شب اول محرم-تصویر باز کنین👆

👇ادامه در متن زیر👇
🍃 ارتباط با خدا 🍃
👆نماز شب اول محرم-تصویر باز کنین👆 👇ادامه در متن زیر👇
بسم الله الرحمن الرحیم

👋ادامه نمازهای شب اول محرم👋

امروز ، پنج شنبه، سی‌ام مرداد برابر سی‌ام ذی‌الحجه هست
فردا که جمعه میشه در واقع روز اول محرم میشه، پس امشب، شب اول محرم میشه

چند تا نکته رو قبلش بگم، چون میدونم خیلی سوال میپرسین
دوستان، توی نیت این نماز هایی که من میزارم، هدیه کنین به خدا و برای رضای خدا بخونین
یعنی توی نیت بگین، دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
اینو هم بگم تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن، یکی اگه مثلا گفته صد رکعت نماز بخونین باید به صورت پنجاه تا نماز دو رکعتی خونده بشه، و هر دو رکعتشم مثل نماز صبح هست که تشهد و سلام میدین و تکبیرهارو میگین و دو رکعتو که تموم کردین دوباره برای دو رکعت دیگه، نیت رو میگین و شروع میکنین
و میتونین بین نمازا فاصله بندازین، نیازی نیست که پشت سر هم باشه
از بعد از نماز عشا تا کمی بعد از اذان صبح زمان برای خوندنش هست

سید در اقبال برای شب اول محرم، چند نماز ذکر نموده:
•صد رکعت نماز بخواند، که در هر رکعت، حمد و توحید بخواند
•دو رکعت نماز بخواند، که در رکعت اول، بعد از سوره حمد، سوره انعام بخواند و در رکعت دوم بعد از سوره حمد، سوره یاسین بخواند

امام رضا علیه السلام فرمودند: روز اول محرم، روزی است که خدای سبحان و متعال، دعای حضرت زکریا را مستجاب نمود
هر که روز اول محرم را روزه گیرد و خدا را بخواند، خدای سبحان و متعال، دعایش را مستجاب کند
و فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، در روز اول محرم دو رکعت نماز میخواند و چون فارغ می شد ، دستها را بلند مینمود و این دعا را میخواند. ( دوستان دعا یکم طولانیه، اما وقتی این دو رکعت رو خوندین، بعد از نماز از خدا طلب امرزش کنین و ازش بخواین تا شما و خانوادتون رو از شر شیطان لعین و رجیم حفظ کنه و از گناه دور کنه و توفیق طاعت و عبادت بهتون بده )

معراج مومن، ص۱۵۰

@ertebat_ba_rab
◼️ اعمال شب اول ماه محرم

1️⃣ احياي اين شب (1)
2️⃣ نيايش و دعا(2)
3️⃣ خواندن صد ركعت نماز
4️⃣ خواندن دو ركعت نماز در ركعت اول سوره‏ حمد و سوره انعام و در ركعت‏ دوم سوره حمد و سوره يس
5️⃣ خواندن دو ركعت نماز در هر ركعت سوره حمد و يازده بار سوره توحيد
👈 در فضيلت اين نماز چنين آمده است:
«خواندن اين نماز و روزه داشتن روزش موجب امنيّت است و كسي كه اين عمل را انجام دهد، گويا تمام سال بر كار نيك مداومت داشته است.»(3)

1- مصباح المتهجد، ص 783
2- بحارالانوار، ج 98، ص 324
3- وسائل الشيعه، ج 5، ص 294
💎 اگر می توانی هر روز زیارت عاشورا بخوانی، بخوان

عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ علیه السلام قَالَ: إِنِ اسْتَطَعْتَ يَا عَلْقَمَةُ! أَنْ تَزُورَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ بِهَذِهِ الزِّيَارَةِ فِي دَارِكَ وَ نَاحِيَتِكَ وَ حَيْثُ كُنْتَ مِنَ الْبِلَادِ فِي أَرْضِ اللَّهِ فَافْعَلْ ذَلِكَ، وَ لَكَ ثَوَابُ جَمِيعِ ذَلِكَ.

(مستدرك ‏الوسائل، ج10 ،ص309 به نقل از المزارالقدیم)

علقمه از حضرت باقر علیه السلام نقل می کند که فرمود: ای علقمه! اگر می توانی هر روز با زیارت عاشورا حسین بن علی علیه السلام را درخانه ات یا جایی که هستی، یا هر سرزمینی از زمین خدا که هستی، زیارت کنی، انجام بده که تمام ثواب های این زیارت برای تو منظور خواهد شد.

«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»