بسم الله الحی القیوم
👋در مفاتیح و معراج مومن از ائمه معصوم روایت شده هر که در ماه های حرام، روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه گیرد ثواب نهصد سال عبادت (حتی من در جایی خواندم که ثواب نهصد سال روزه ) براش در نامه عملش نوشته میشه
یکی از ماه های حرام، رجب هست
و فردا هم اولین پنج شنبه هست
پس در این ماه هر هفته روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه بگیرین حتما
دوستان، فردا اولین پنج شنبه از ماه رجب هست و در واقع شبش لیلة الرغایب هست
از طرفی از ائمه معصوم امده که هر کس در هر هفته از ماه رجب، روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه بگیره، براش ثواب نهصد سال عبادت در نامه عملش نوشته میشه، یه جا دیگه فک کنم خوندم که براش ثواب نهصد سال روزه نوشته میشه
پس دوستان حتما از این روز ها نهایت استفاده رو بکنین، سالی یه بار این فرصت نصیب ما میشه و معلوم نیست سال دیگه زنده هستیم یا نه
پس حالا که خدا این توفیق رو نصیبت کرده ازش نهایت استفاده رو ببر و شبها به عبادت بپرداز و روز هارو روزه بگیرین در ماهی که خدا واجب نکرده ولی ماه ماه خداست و برای خدا این عمل رو انجام بدین و خدارو خوشحال کنین
اینو هم بگم حتی اگه نیت رو به زبان هم نیاری اصلا اشکال نداره و باز روزه ات قبوله، همینکه در طول روز کاری نکنی و غذایی نخوری که روزه ات باطل نشه، ان شاءالله قبوله
یه نکته مهم رو بگم بعضیا میگن اگه روزه قضا داشته باشیم نمیتونیم روزه مستحبی بگیریم و باطله😑
واقعا این دسته از افراد رو درک نمیکنم و اصلا و اصلا نمیخوام کامنتایی از چنین افرادی ببینم، فوری پاک و حتی شخص رو هم بلاک میکنم😑
باور کنین حتی اگه روزه قضا داشته باشین باز هم میتونین روزه مستحبی بگیرین و خدا خوشحال میشه
مگه میشه برای خدای بی نیاز کاری انجام بدی و بعد خدا عملتو باطل کنه؟!!!
خدا پاکتر و منزه تر از اونیه که کسی براش قدمی برداره و جبران نکنه
اصلا برای مقام یا بهشت یا پاداش عملی انجام ندین بلکه همیشه و بارها گفتم همیشه برای خدا و عظمتش و مهربانی و آمرزندگیش خدارو عبادت کنین و در واقع این عبادت با ارزشه و موجب خشنودی خدا میشه
@ertebat_ba_rab
👋در مفاتیح و معراج مومن از ائمه معصوم روایت شده هر که در ماه های حرام، روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه گیرد ثواب نهصد سال عبادت (حتی من در جایی خواندم که ثواب نهصد سال روزه ) براش در نامه عملش نوشته میشه
یکی از ماه های حرام، رجب هست
و فردا هم اولین پنج شنبه هست
پس در این ماه هر هفته روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه بگیرین حتما
دوستان، فردا اولین پنج شنبه از ماه رجب هست و در واقع شبش لیلة الرغایب هست
از طرفی از ائمه معصوم امده که هر کس در هر هفته از ماه رجب، روز های پنج شنبه و جمعه و شنبه را روزه بگیره، براش ثواب نهصد سال عبادت در نامه عملش نوشته میشه، یه جا دیگه فک کنم خوندم که براش ثواب نهصد سال روزه نوشته میشه
پس دوستان حتما از این روز ها نهایت استفاده رو بکنین، سالی یه بار این فرصت نصیب ما میشه و معلوم نیست سال دیگه زنده هستیم یا نه
پس حالا که خدا این توفیق رو نصیبت کرده ازش نهایت استفاده رو ببر و شبها به عبادت بپرداز و روز هارو روزه بگیرین در ماهی که خدا واجب نکرده ولی ماه ماه خداست و برای خدا این عمل رو انجام بدین و خدارو خوشحال کنین
اینو هم بگم حتی اگه نیت رو به زبان هم نیاری اصلا اشکال نداره و باز روزه ات قبوله، همینکه در طول روز کاری نکنی و غذایی نخوری که روزه ات باطل نشه، ان شاءالله قبوله
یه نکته مهم رو بگم بعضیا میگن اگه روزه قضا داشته باشیم نمیتونیم روزه مستحبی بگیریم و باطله😑
واقعا این دسته از افراد رو درک نمیکنم و اصلا و اصلا نمیخوام کامنتایی از چنین افرادی ببینم، فوری پاک و حتی شخص رو هم بلاک میکنم😑
باور کنین حتی اگه روزه قضا داشته باشین باز هم میتونین روزه مستحبی بگیرین و خدا خوشحال میشه
مگه میشه برای خدای بی نیاز کاری انجام بدی و بعد خدا عملتو باطل کنه؟!!!
خدا پاکتر و منزه تر از اونیه که کسی براش قدمی برداره و جبران نکنه
اصلا برای مقام یا بهشت یا پاداش عملی انجام ندین بلکه همیشه و بارها گفتم همیشه برای خدا و عظمتش و مهربانی و آمرزندگیش خدارو عبادت کنین و در واقع این عبادت با ارزشه و موجب خشنودی خدا میشه
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
👆نماز شب سوم رجب👆
امروز، چهار شنبه، هفتم اسفند ، برابر با دوم رجب هست
پس امشب، شبِ سوم رجب میشه
سوره نصر همون سوره اذا جاء نصرالله والفتح هست
@ertebat_ba_rab
👆نماز شب سوم رجب👆
امروز، چهار شنبه، هفتم اسفند ، برابر با دوم رجب هست
پس امشب، شبِ سوم رجب میشه
سوره نصر همون سوره اذا جاء نصرالله والفتح هست
@ertebat_ba_rab
استغفار_5
@ostad_shojae
#استغفار ۵ 📿
خط و نشانی که خدا برای شیطان میکشد👇
به عزّت و جلالم سوگند؛
تا زمانی که بندگانم اهل استغفارند،
تمام گمراهیهای تو را بیاثر کرده و از گناهانشان در میگذرم!
خط و نشانی که خدا برای شیطان میکشد👇
به عزّت و جلالم سوگند؛
تا زمانی که بندگانم اهل استغفارند،
تمام گمراهیهای تو را بیاثر کرده و از گناهانشان در میگذرم!
خابَ الوافِدُونَ عَلى غَيْرِک
@Ostad_Shojae
مناجات هر روز ماه رجب
#میثم_مطیعی 🎤
#میثم_مطیعی 🎤
بسم الله الرّحمن الرّحیم
خابَ الوافِدُونَ عَلى غَيْرِكَ،
نوميد شدند آنان كه بر ديگرى جز تو وارد شدند
وَخَسِرَ المُتَعَرِّضُونَ اِلاَّ لَكَ، وَضاعَ المُلِمُّونَ اِلاَّ بِكَ،
و زيان كار شدند كسانى كه به غير از تو رو كردند و تباه گشتند آنان كه جز به درگاه تو فرود آمدند
وَاَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ اِلاَّ مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَكَ، بابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبينَ،
و گرفتار قحطى شدند كسانى كه جز از فضل تو پوييدند؛ در خانه ات به روى مشتاقان باز
وَخَيْرُكَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبينَ، وَفَضْلُكَ مُباحٌ لِلسَّآئِلينَ، وَنَيْلُكَ مُتاحٌ لِلأمِلينَ،
و خير و نيكي ات به خواستاران عطا شده و فضل و بخششت براى خواهندگان مباح و آزاد است؛ عطايت براى آرزومندان مهيّاست
وَ رِزْقُكَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصاكَ، وَحِلْمُكَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ ناواكَ،
و روزيت حتّى براى كسانى كه نافرمانيت كنند گسترده است و بردباريت حتّى در مورد آن كه به دشمنيت برخاسته شامل است؛
عادَتُكَ الْإِحْسانُ اِلَى الْمُسيئينَ، وَسَبيلُكَ الإِبْقآءُ عَلَى الْمُعْتَدينَ،
شيوه ات نيكى به بدكاران است و راه و رسمت زندگى دادن به سركشان است؛
اَللّهُمَ فَاهْدِنى هُدَى الْمُهْتَدينَ، وَارْزُقْنىِ اجْتِهادَ الْمُجْتَهِدينَ،
خدايا! پس مرا به راه راهيافتگان رهبرى كن و كوشش كوشايان را روزيم كن
وَلاتَجْعَلْنى مِنَ الْغافِلينَ الْمُبْعَدينَ، واغْفِرْلى يَوْمَ الدّينِ.
و قرارم مده از بى خبرانِ دور شده از دربارت و در روز جزا گناهم بیامرز
خابَ الوافِدُونَ عَلى غَيْرِكَ،
نوميد شدند آنان كه بر ديگرى جز تو وارد شدند
وَخَسِرَ المُتَعَرِّضُونَ اِلاَّ لَكَ، وَضاعَ المُلِمُّونَ اِلاَّ بِكَ،
و زيان كار شدند كسانى كه به غير از تو رو كردند و تباه گشتند آنان كه جز به درگاه تو فرود آمدند
وَاَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ اِلاَّ مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَكَ، بابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبينَ،
و گرفتار قحطى شدند كسانى كه جز از فضل تو پوييدند؛ در خانه ات به روى مشتاقان باز
وَخَيْرُكَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبينَ، وَفَضْلُكَ مُباحٌ لِلسَّآئِلينَ، وَنَيْلُكَ مُتاحٌ لِلأمِلينَ،
و خير و نيكي ات به خواستاران عطا شده و فضل و بخششت براى خواهندگان مباح و آزاد است؛ عطايت براى آرزومندان مهيّاست
وَ رِزْقُكَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصاكَ، وَحِلْمُكَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ ناواكَ،
و روزيت حتّى براى كسانى كه نافرمانيت كنند گسترده است و بردباريت حتّى در مورد آن كه به دشمنيت برخاسته شامل است؛
عادَتُكَ الْإِحْسانُ اِلَى الْمُسيئينَ، وَسَبيلُكَ الإِبْقآءُ عَلَى الْمُعْتَدينَ،
شيوه ات نيكى به بدكاران است و راه و رسمت زندگى دادن به سركشان است؛
اَللّهُمَ فَاهْدِنى هُدَى الْمُهْتَدينَ، وَارْزُقْنىِ اجْتِهادَ الْمُجْتَهِدينَ،
خدايا! پس مرا به راه راهيافتگان رهبرى كن و كوشش كوشايان را روزيم كن
وَلاتَجْعَلْنى مِنَ الْغافِلينَ الْمُبْعَدينَ، واغْفِرْلى يَوْمَ الدّينِ.
و قرارم مده از بى خبرانِ دور شده از دربارت و در روز جزا گناهم بیامرز
بسم الله الرحمن الرحیم
🍂این دعا در هر روز ماه رجب و در تعقیبات نمازهای یومیه خوانده میشود:🍂
بسم الله الحی القیوم
يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ، وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ،
يا مَنْ يُعْطِى الْكَثيرَ بِالْقَليلِ، يا مَنْ يُعْطى مَنْ سَئَلَهُ،
يا مَنْ يُعْطى مَنْ لَمْ يَسْئَلْهُ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً،
اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِيَّاكَ، جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَ جَميعَ خَيْرِ الْأخِرَةِ،
وَ اصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا، وَ شَرِّ الْأخِرَةِ
فَاِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مااَعْطَيْتَ، وَ زِدْنى مِنْ فَضْلِكَ يا كَريمُ
راوى میگوید: پس گرفت حضرت امام صادق علیه السلام محاسن شريف خود را با دست چپ خود و خواند اين دعا را به حال التجا و تضرّع که انگشت سبّابه دست راست آن حضرت در این حالت لرزش داشت.
و بعد گفت:
ياذَا الْجَلالِ وَ الْاِكْرامِ، يا ذَاالنَّعْمآءِ وَ الْجُودِ، يا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتى عَلَى النَّارِ
ترجمه دعای یا من ارجوه لکل خیر:
اى كه براى هر خيرى به او اميد دارم و از خشمش در هر شرى ايمنى جويم. اى كه میدهد (عطاى) بسيار در برابر (طاعت) اندك اى كه عطا كنى به هركه از تو خواهد! ای انکه به هر که سوال نکند و تو را هم نشناسد باز از لطف و رحمتت عطا میکنی ! عطا كن به من به خاطر درخواستى كه از تو كردم همه خوبى دنيا و همه خوبى و خير آخرت را و بگردان از من به خاطر همان درخواستى كه از تو كردم همه شر دنيا و شر آخرت را زيرا آنچه تو دهى چيزى كم ندارد (يا كم نيايد) و بيفزا بر من از فضلت اى بزرگوار!
راوى میگوید: پس گرفت حضرت امام صادق علیه السلام محاسن شريف خود را با انگشتان دست چپ خود و خواند اين دعا را به حال التجا و تضرّع که انگشت سبّابه دست راست آن حضرت در این حالت لرزش داشت. و بعد گفت:
اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمتها و جود اى صاحب بخشش و عطا، به کرمت حرام كن محاسنم را بر آتش دوزخ!
@ertebat_ba_rab
🍂این دعا در هر روز ماه رجب و در تعقیبات نمازهای یومیه خوانده میشود:🍂
بسم الله الحی القیوم
يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ، وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ،
يا مَنْ يُعْطِى الْكَثيرَ بِالْقَليلِ، يا مَنْ يُعْطى مَنْ سَئَلَهُ،
يا مَنْ يُعْطى مَنْ لَمْ يَسْئَلْهُ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً،
اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِيَّاكَ، جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَ جَميعَ خَيْرِ الْأخِرَةِ،
وَ اصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا، وَ شَرِّ الْأخِرَةِ
فَاِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مااَعْطَيْتَ، وَ زِدْنى مِنْ فَضْلِكَ يا كَريمُ
راوى میگوید: پس گرفت حضرت امام صادق علیه السلام محاسن شريف خود را با دست چپ خود و خواند اين دعا را به حال التجا و تضرّع که انگشت سبّابه دست راست آن حضرت در این حالت لرزش داشت.
و بعد گفت:
ياذَا الْجَلالِ وَ الْاِكْرامِ، يا ذَاالنَّعْمآءِ وَ الْجُودِ، يا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ، حَرِّمْ شَيْبَتى عَلَى النَّارِ
ترجمه دعای یا من ارجوه لکل خیر:
اى كه براى هر خيرى به او اميد دارم و از خشمش در هر شرى ايمنى جويم. اى كه میدهد (عطاى) بسيار در برابر (طاعت) اندك اى كه عطا كنى به هركه از تو خواهد! ای انکه به هر که سوال نکند و تو را هم نشناسد باز از لطف و رحمتت عطا میکنی ! عطا كن به من به خاطر درخواستى كه از تو كردم همه خوبى دنيا و همه خوبى و خير آخرت را و بگردان از من به خاطر همان درخواستى كه از تو كردم همه شر دنيا و شر آخرت را زيرا آنچه تو دهى چيزى كم ندارد (يا كم نيايد) و بيفزا بر من از فضلت اى بزرگوار!
راوى میگوید: پس گرفت حضرت امام صادق علیه السلام محاسن شريف خود را با انگشتان دست چپ خود و خواند اين دعا را به حال التجا و تضرّع که انگشت سبّابه دست راست آن حضرت در این حالت لرزش داشت. و بعد گفت:
اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمتها و جود اى صاحب بخشش و عطا، به کرمت حرام كن محاسنم را بر آتش دوزخ!
@ertebat_ba_rab
🔻حاجآقا جعفر #ناصری:
گاهی ما از اول ماه رمضان میخواهیم روزه بگیریم، در این مدت صورت تازه اواخر ماه رمضان احساس میکنیم دارد روحمان سبک میشود.
حیف است، باید روزه گرفتن را از ماه رجب شروع کرد تا درست وارد ماه رمضان شد؛ مخصوصاً افرادی که توان و انرژی آن را دارند. با گرفتن روزه حتما توسلات خوبی پیش میآید.
مخصوصاً با این زندگیهای ما، هیچ چیزی مثل روزه تشتتهای ما را از بین نمیبرد.
گاهی ما از اول ماه رمضان میخواهیم روزه بگیریم، در این مدت صورت تازه اواخر ماه رمضان احساس میکنیم دارد روحمان سبک میشود.
حیف است، باید روزه گرفتن را از ماه رجب شروع کرد تا درست وارد ماه رمضان شد؛ مخصوصاً افرادی که توان و انرژی آن را دارند. با گرفتن روزه حتما توسلات خوبی پیش میآید.
مخصوصاً با این زندگیهای ما، هیچ چیزی مثل روزه تشتتهای ما را از بین نمیبرد.
دلش گرفت ، و با خود گفت :
چقدر تنهایم ...
صدایی شنید که می گفت :
من با توأم ،
هرجا که هستی و می بینمت ...
(حدید|۴)
چقدر تنهایم ...
صدایی شنید که می گفت :
من با توأم ،
هرجا که هستی و می بینمت ...
(حدید|۴)
ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه 70 مرتبه
✅ (26)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 26
✅ (26)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 26
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
همان كسانى كه ايمان آوردهاند و دلهايشان به ياد خدا آرام مىگيرد.
آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مىيابد.
(رعد ۲۸)
کپی با ذکر صلوات
اللهم_صل_على_محمد_وال_محمد
لطفا مطالب را برای دوستان و عزیزانتان هم ارسال کنید🌺
الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
همان كسانى كه ايمان آوردهاند و دلهايشان به ياد خدا آرام مىگيرد.
آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مىيابد.
(رعد ۲۸)
کپی با ذکر صلوات
اللهم_صل_على_محمد_وال_محمد
لطفا مطالب را برای دوستان و عزیزانتان هم ارسال کنید🌺
استغفار_6
@ostad_shojae
#استغفار ۶ 📿
💢درمانِ هر سنگینی و کُندی، استغفاره!
قلمت سنگینه، نمیتونی بنویسی؟
بستر ازدواجت سنگین فراهم میشه؟
کارای شغلیات سنگینه و پیش نمیره؟
حافظت سنگین و قفله، نمیتونی چیزی رو حفظ کنی؟
اِ س ت غ ف ا ر ... کُــــن ❌
علی ع؛
«اَلْاِسْتِغْفارُ یَمْحُو الْاَوْزارَ؛
استغفار، گناهان را پاک می کند!
💢درمانِ هر سنگینی و کُندی، استغفاره!
قلمت سنگینه، نمیتونی بنویسی؟
بستر ازدواجت سنگین فراهم میشه؟
کارای شغلیات سنگینه و پیش نمیره؟
حافظت سنگین و قفله، نمیتونی چیزی رو حفظ کنی؟
اِ س ت غ ف ا ر ... کُــــن ❌
علی ع؛
«اَلْاِسْتِغْفارُ یَمْحُو الْاَوْزارَ؛
استغفار، گناهان را پاک می کند!
بسم الله الحی القیوم
👆نماز شب چهارم رجب👆
امروز، پنج شنبه، هشتم اسفند ، برابر با سوم رجب هست
پس امشب، شبِ چهارم رجب میشه
@ertebat_ba_rab
👆نماز شب چهارم رجب👆
امروز، پنج شنبه، هشتم اسفند ، برابر با سوم رجب هست
پس امشب، شبِ چهارم رجب میشه
@ertebat_ba_rab
🍃 ارتباط با خدا 🍃
بسم الله الحی القیوم 👆نماز شب چهارم رجب👆 امروز، پنج شنبه، هشتم اسفند ، برابر با سوم رجب هست پس امشب، شبِ چهارم رجب میشه @ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
👇توضیحات👇
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب صد رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پنجاه تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه صد رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
نمازهایی که گفته در شب بخونین شما میتونین از کمی بعد از نماز عشا مثلا نیم ساعت بعد از نماز عشا زمان براش هست تا حتی یکمی بعد از اذان صبح، در این زمان در هر موقع از شب میتونین این نمازارو بخونین
مگه اینکه ازتون خواسته باشه که فلان نماز رو بعد از مغرب خونده بشه که باید به دستور عمل بشه
اگه کسی به خاطر عذری یا ندیدن این پستا، نمازی رو از دست داد، میتونه بعدا این نمازهارو قضا بخونه
اما دیگه نیازی نیست توی نیت، اسم قضا رو بیاری، بلکه مثل همیشه برای رضای خدا بخون و وقتی نمازت تموم شد، دستاتو بالا بیار و بگو ای خدایی که به احوال بنده ها بینا و به اسرار سینه ها دانایی، به خاطر عذر یا اطلاع نداشتن از این نماز، ازم فوت شد و نتونستم بخونم ولی الان این نماز رو برای رضا و خشنودی تو خوندم، پس از من قبول کن و ذخیره آخرتم قرار بده
از تک تک دوستان خواهش میکنم کامنت های بی ربط نزارن، و کسی جواب کامنتارو نده
چون اینستای من و گوشیم قدیمی هست و رسیدگی سخته و متاسفانه به خاطر پاسخگویی زیاد، اینستا منو بلاک میکنه
پس خواهشا مراعات کنین و برای حرفم ارزش قائل شین
لطفا به اشتراک بزارین
کپی با ذکر صلوات
@ertebat_ba_rab
👇توضیحات👇
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب صد رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پنجاه تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه صد رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
نمازهایی که گفته در شب بخونین شما میتونین از کمی بعد از نماز عشا مثلا نیم ساعت بعد از نماز عشا زمان براش هست تا حتی یکمی بعد از اذان صبح، در این زمان در هر موقع از شب میتونین این نمازارو بخونین
مگه اینکه ازتون خواسته باشه که فلان نماز رو بعد از مغرب خونده بشه که باید به دستور عمل بشه
اگه کسی به خاطر عذری یا ندیدن این پستا، نمازی رو از دست داد، میتونه بعدا این نمازهارو قضا بخونه
اما دیگه نیازی نیست توی نیت، اسم قضا رو بیاری، بلکه مثل همیشه برای رضای خدا بخون و وقتی نمازت تموم شد، دستاتو بالا بیار و بگو ای خدایی که به احوال بنده ها بینا و به اسرار سینه ها دانایی، به خاطر عذر یا اطلاع نداشتن از این نماز، ازم فوت شد و نتونستم بخونم ولی الان این نماز رو برای رضا و خشنودی تو خوندم، پس از من قبول کن و ذخیره آخرتم قرار بده
از تک تک دوستان خواهش میکنم کامنت های بی ربط نزارن، و کسی جواب کامنتارو نده
چون اینستای من و گوشیم قدیمی هست و رسیدگی سخته و متاسفانه به خاطر پاسخگویی زیاد، اینستا منو بلاک میکنه
پس خواهشا مراعات کنین و برای حرفم ارزش قائل شین
لطفا به اشتراک بزارین
کپی با ذکر صلوات
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
👋دستور نماز شب لیلة الرغایب👋
دوستان امشب، لیلة الرغائب هست
اینجور روایت شده که پنج شنبه اول ماه رجب رو روزه بگیرن و شبش این نماز رو بخونن
اگه روزه هم نگرفتین، باز میتونین این نماز رو بخونین
ولی برای اینکه به ثواب و فضیلت این نماز برسین باید مطابق دستور و اونچیزی که از ما خواسته شده عمل بشه
یه نکته اینکه سفارش شده این نماز باید بین نماز مغرب و عشا خونده بشه
اما هیچوقت هیچوقت به خاطر این نمازای مستحبی، نماز واجبتون رو به تاخیر نندازین
و اینکه اگه بنا به هر دلیلی نتونستین بین مغرب و عشا بخونین، میتونین بعد از عشا بخونین ، اشکالی نداره ولی ولی حتما سعی کنین بین مغرب و عشا که سفارش شده بخونین تا به ثواب و فضیلتش برسیم
اون دوستایی که نتونستن روزه بگیرن، بجاش اون ذکر و تسبیحی که مخصوص ماه رجب هست که اگه کسی اون تسبیح رو در ماه رجب به تعدادش بخونه ثواب روزه براش نوشته میشه رو بخونه، توی پست قبل گزاشتم
دوستان اگه درباره اعمال ماه رجب سوال دارین فقط کامنت بدین، توی دایرکت پیام ندین من دایرکت چک نمیکنم
و هیچکس جواب کامنت رو نده، من خودم جواب میدم
امشب ما بين نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز مي خوانی یعنی شش نماز دو رکعتی که هر دو رکعت به يک سلام هست (توی نیت بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله)و در هر رکعت از آن يک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه سوره قدر ،همان انا انزلناه و دوازده مرتبه سوره توحید ، همان قل هو الله احد ميخواني و چون از نماز فارغ شدی
هفتاد مرتبه ميگوئي
" اَللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الاُْمِّيِّ وَعَلیٰ آلِهِ "
پس به سجده مي روي و هفتاد مرتبه ميگوئي:
" سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ"
پس سر ازسجده برميداري وهفتاد مرتبه ميگوئي :
" رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ "
و باز به سجده ميروي و هفتاد مرتبه ميگوئي:
" سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ "
پس حاجت خود را مي خواهی که ان شاءالله برآورده است
این اعمال رو بعد از اینکه دوازده رکعت رو خوندین انجام بدین، چون نوشته بعد از اینکه فارغ شدی
ولی اگه بعد از هر دو رکعت هم انجام بدین اشکال نداره
اون خانم هایی هم که عذر دارن و نمیتونن نماز بخونن ، اشکالی نداره ولی حتما مشغول به ذکر گفتن و استغفار و صلوات و تهلیل و تحمید و تسبیح و تمجید الهی بشین
منبع از مفاتیح و معراج مومن
@ertebat_ba_rab
👋دستور نماز شب لیلة الرغایب👋
دوستان امشب، لیلة الرغائب هست
اینجور روایت شده که پنج شنبه اول ماه رجب رو روزه بگیرن و شبش این نماز رو بخونن
اگه روزه هم نگرفتین، باز میتونین این نماز رو بخونین
ولی برای اینکه به ثواب و فضیلت این نماز برسین باید مطابق دستور و اونچیزی که از ما خواسته شده عمل بشه
یه نکته اینکه سفارش شده این نماز باید بین نماز مغرب و عشا خونده بشه
اما هیچوقت هیچوقت به خاطر این نمازای مستحبی، نماز واجبتون رو به تاخیر نندازین
و اینکه اگه بنا به هر دلیلی نتونستین بین مغرب و عشا بخونین، میتونین بعد از عشا بخونین ، اشکالی نداره ولی ولی حتما سعی کنین بین مغرب و عشا که سفارش شده بخونین تا به ثواب و فضیلتش برسیم
اون دوستایی که نتونستن روزه بگیرن، بجاش اون ذکر و تسبیحی که مخصوص ماه رجب هست که اگه کسی اون تسبیح رو در ماه رجب به تعدادش بخونه ثواب روزه براش نوشته میشه رو بخونه، توی پست قبل گزاشتم
دوستان اگه درباره اعمال ماه رجب سوال دارین فقط کامنت بدین، توی دایرکت پیام ندین من دایرکت چک نمیکنم
و هیچکس جواب کامنت رو نده، من خودم جواب میدم
امشب ما بين نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز مي خوانی یعنی شش نماز دو رکعتی که هر دو رکعت به يک سلام هست (توی نیت بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله)و در هر رکعت از آن يک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه سوره قدر ،همان انا انزلناه و دوازده مرتبه سوره توحید ، همان قل هو الله احد ميخواني و چون از نماز فارغ شدی
هفتاد مرتبه ميگوئي
" اَللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الاُْمِّيِّ وَعَلیٰ آلِهِ "
پس به سجده مي روي و هفتاد مرتبه ميگوئي:
" سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ"
پس سر ازسجده برميداري وهفتاد مرتبه ميگوئي :
" رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ "
و باز به سجده ميروي و هفتاد مرتبه ميگوئي:
" سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ "
پس حاجت خود را مي خواهی که ان شاءالله برآورده است
این اعمال رو بعد از اینکه دوازده رکعت رو خوندین انجام بدین، چون نوشته بعد از اینکه فارغ شدی
ولی اگه بعد از هر دو رکعت هم انجام بدین اشکال نداره
اون خانم هایی هم که عذر دارن و نمیتونن نماز بخونن ، اشکالی نداره ولی حتما مشغول به ذکر گفتن و استغفار و صلوات و تهلیل و تحمید و تسبیح و تمجید الهی بشین
منبع از مفاتیح و معراج مومن
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
👋امروز شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام هست،
به همه تسلیت میگم🙏
👋دوستای گلم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای امام علی النقی الهادی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
ان شاءالله شفاعت ایشان و جد بزرگوارشان در دنیا و اخرت شامل حالمون بشه
این نماز رو در هر زمان از روز میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به امام علی النقی الهادی علیه السلام قربة الی الله
لطفا این صلوات رو توی دلتون بفرستین و هدیه کنین به امام علی النقی الهادی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
👋امروز شهادت حضرت امام علی النقی الهادی علیه السلام هست،
به همه تسلیت میگم🙏
👋دوستای گلم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای امام علی النقی الهادی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
ان شاءالله شفاعت ایشان و جد بزرگوارشان در دنیا و اخرت شامل حالمون بشه
این نماز رو در هر زمان از روز میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به امام علی النقی الهادی علیه السلام قربة الی الله
لطفا این صلوات رو توی دلتون بفرستین و هدیه کنین به امام علی النقی الهادی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
👋نماز هر شب ماه رجب با ثواب زیاد👋
امروز هشتم اسفند هست و امشب، شب چهارم رجب میشه
این نماز رو باید از شب اول شروع به خوندن کرد و هر شب باید بخونین تا اخر ماه رجب
ولی اگه کسی عذر شرعی داشت یا این پست رو ندید و تازه دید، میتونه از امشب شروع به خوندن کنه و سه شب قبل رو که نخوند رو قضاشو بجا بیاره،
اما نیازی نیست توی نیت، اسم قضا رو بیاره، بلکه مثل همیشه بگه دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
و بعد از اینکه نماز رو خوند، دستاشو بالا بیاره و بگه خدایا من به خاطر عذر (یا به خاطر اطلاع نداشتن از این نماز) متاسفانه ازم فوت شد و نتوتستم بجا بیارم، الان برای رضا و خشنودی تو خوندم پس از من قبول کن و ذخیره آخرتم قرار بده
اگه کسی از ایستادن عاجز هست میتونه نمازهای مستحبی رو نشسته بخونه
پس حتما بخونین و خدارو خوشحال کنین
دوستای ، نیت این نمازهارو اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
قمی رحمة الله علیه نوشته، هر که شصت رکعت نماز، یعنی هر شبی دو رکعت نماز در تمام رجب بخواند، بعد از سوره حمد ، سه بار سوره قل یا اَیُّهاالکافرون و یک بار سوره توحید بخواند، بعد از سلام دست ها را بلند کند و بگوید:
لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ
لَهُ المُلکُ وَ لَهُ الحَمدُ یُحییٖ وَ یُمیتُ وَ هُوَ حَیُّ لا یَموُتُ
بِیَدِهِ الخَیرُ وَ هُوَ عَلیٰ کُلِّ شَئٍ قَدیرُ وَ اِلَیهِ المَصیرُ
وَ لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ العَلیِّ العَظیمِ
اللهمَّ صَلّ عَلیٰ مُحمّدٍ النَّبیِّ الاُمّیِ وَ آلِهِ اللهم عجل لولیک الفرج
و دست ها را به سوی خود کشد
از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: کسی که این عمل را بجا آورد حق تعالی دعای او را مستجاب کند و ثواب شصت حج و شصت عمره به او عطا فرماید
رفقا از امشب این نماز رو بخونین، یعنی هر شب، دو رکعت بخونین تا جمعا توی این سی روز از ماه رجب، بشه شصت رکعت نماز
منبع از مفاتیح الجنان
@ertebat_ba_rab
👋نماز هر شب ماه رجب با ثواب زیاد👋
امروز هشتم اسفند هست و امشب، شب چهارم رجب میشه
این نماز رو باید از شب اول شروع به خوندن کرد و هر شب باید بخونین تا اخر ماه رجب
ولی اگه کسی عذر شرعی داشت یا این پست رو ندید و تازه دید، میتونه از امشب شروع به خوندن کنه و سه شب قبل رو که نخوند رو قضاشو بجا بیاره،
اما نیازی نیست توی نیت، اسم قضا رو بیاره، بلکه مثل همیشه بگه دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
و بعد از اینکه نماز رو خوند، دستاشو بالا بیاره و بگه خدایا من به خاطر عذر (یا به خاطر اطلاع نداشتن از این نماز) متاسفانه ازم فوت شد و نتوتستم بجا بیارم، الان برای رضا و خشنودی تو خوندم پس از من قبول کن و ذخیره آخرتم قرار بده
اگه کسی از ایستادن عاجز هست میتونه نمازهای مستحبی رو نشسته بخونه
پس حتما بخونین و خدارو خوشحال کنین
دوستای ، نیت این نمازهارو اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
قمی رحمة الله علیه نوشته، هر که شصت رکعت نماز، یعنی هر شبی دو رکعت نماز در تمام رجب بخواند، بعد از سوره حمد ، سه بار سوره قل یا اَیُّهاالکافرون و یک بار سوره توحید بخواند، بعد از سلام دست ها را بلند کند و بگوید:
لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ
لَهُ المُلکُ وَ لَهُ الحَمدُ یُحییٖ وَ یُمیتُ وَ هُوَ حَیُّ لا یَموُتُ
بِیَدِهِ الخَیرُ وَ هُوَ عَلیٰ کُلِّ شَئٍ قَدیرُ وَ اِلَیهِ المَصیرُ
وَ لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ العَلیِّ العَظیمِ
اللهمَّ صَلّ عَلیٰ مُحمّدٍ النَّبیِّ الاُمّیِ وَ آلِهِ اللهم عجل لولیک الفرج
و دست ها را به سوی خود کشد
از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: کسی که این عمل را بجا آورد حق تعالی دعای او را مستجاب کند و ثواب شصت حج و شصت عمره به او عطا فرماید
رفقا از امشب این نماز رو بخونین، یعنی هر شب، دو رکعت بخونین تا جمعا توی این سی روز از ماه رجب، بشه شصت رکعت نماز
منبع از مفاتیح الجنان
@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃
بسم الله الرحمن الرحیم
هر که در شب جمعه این دعای عظیم الشأن را بخواند؛
خداوند سبحان و متعال میفرماید:
او را آمرزیدم و در درجه حضرت ابراهیم علیه السلام باشد
هر که در شب جمعه این دعای عظیم الشأن را بخواند؛
خداوند سبحان و متعال میفرماید:
او را آمرزیدم و در درجه حضرت ابراهیم علیه السلام باشد