🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین علی کُلِّ حال و صل الله علی محمد و اله الطاهرین

اللهم عجل لولیک الفرج

الحمدلله کَما هوَ اَهلُهُ🙏

@ertebat_ba_rab
امام حسن عسکری صلوات الله علیه فرمودند:

التَّواضُعُ نِعمَةٌ لا یُحسَدُ عَلیها؛

تواضع و فروتنی نعمتی است که بر آن حسد نبرند.

📚تحف العقول ص 489
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

•آن باش که هستی…!

اللهم العَن قَتَلَةَ امیرالمومنین
اللهم العَن قَتَلَةَ حسن بن علی
اللهم العَن قَتَلَةَ الحسین و اصحابه

گویند شغالی، چند پر طاوس بر خود بست و سر و روی خویش را آراست و به میان طاوسان در آمد.
طاوس ها او را شناختند و با منقار خود بر او زخم ها زدند.
شغال از میان آنان گریخت و به جمع همجنسان خود بازگشت؛ اما گروه شغالان نیز او را به جمع خود راه ندادند و روی خود را از او بر می گرداندند.
شغالی نرمخوی و جهاندیده، نزد شغال خودخواه و فریبکار آمد و گفت: اگر به آنچه بودی و داشتی، قناعت می کردی، نه منقار طاوسان بر بدنت فرود می آمد و نه نفرت همجنسان خود را بر می انگیختی.
آن باش که هستی و خویشتن را بهتر و زیباتر و مطبوع تر از آنچه هستی، نشان مده که به اندازه بود، باید نمود

اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

📚بدیع الزمان فروزانفر، مآخذ قصص و تمثیلات مثنوی
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

👆نماز شب دهم شعبان در تصویر👆

امروز سه شنبه، سوم فروردین ، به عبارتی نهم شعبان هست
پس امشب میشه شبِ دهم شعبان


چند تا نکته در مورد نمازای مستحبی:
🖐دوستای گلم تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی ؛ همشون دو رکعتی هستن که مثل نماز صبح خونده میشه
مثلا اگه گفته دوازده رکعت نماز داره شما باید به صورت شش تا نماز دو رکعتی بخونین
یعنی اول نیت میکنین و دو رکعت مطابق دستور و سوره ایی که ذکر شده بخونین و وقتی تشهد و سلام دادین و سه تا تکبیر رو که گفتین و نماز تموم شد ؛ و این کار رو شش بار تکرار کنین تا جمع رکعت ها بشه شش تا

🖐نکته دوم اینکه توی نیت تمام این نمازا اینجور بگین:
دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربه الی الله

🖐نکته سوم هم میتونین بین این نمازا فاصله بندازین و نیاز نیست همه رو در یه زمان بخونین

🖐نکته چهارم اینکه اگه نمازی در شب وارد شده؛ زمان خواندن نماز از کمی بعد از نماز عشا تا کمی بعد از اذان صبح؛ زمان برای خوندن این نمازا هست

@ertebat_ba_rab
مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی:

وضو که می گیری
با لب خندان سر جانماز بنشین،
نگو من گناهکارم.
اگر اخم ها را در هم بکشی ملائکه می ترسند، آن ها لطیفند.
بدون اینکه غضبناک و پکر باشی لباس تمیز و قشنگ بپوش،
دم آینه خودت را نگاه کن و سرجانماز بنشین.
قشنگ وقتی بدنت آرام گرفت و کِیفت به راه افتاد، بلند شو و بگو الله اکبر.
برای نماز عجله نداشته باش، یکی دو دقیقه بنشین تا آماده شوی.
اذان و اقامه هم برای آمادگی ست.
می دانی که اگر اذان بگویید دو صف از ملائکه پشت سرت می ایستند؟
این یعنی بهجت و سرور و خوشحالی.
اگر اقامه هم بگویید سه صف از ملائکه پشت سر شما می ایستند.
نفرمود صفش چقدر است. فرمود: ملائکه پشت سرتان اقتدا می کنند و با شما نماز می خوانند.
کسی که ملائکه پشت سرش باشند چقدر نمازش زیباست.
می دانم سخت است، گرفتاری های طبیعت افکارمان را می گیرد و آن موقع متوجه نیستیم اما هروقت حالت خوب شد سرجانماز نگاه کن عطای خدا را در حق خودت ببین. بگذار طلبکاری ها از خدا کم شود، آن وقت است که آدم سبک می شود. ertebat_ba_rab@