🍃 ارتباط با خدا 🍃
☝حدیثی در باب یاران حضرت مهدی علیه السلام☝
بسم الله الرحمن الرحیم
👋داستانی بسیار زیبا
در حدود دویست سال پیش جمعی از صالحین در نجف جمع بودند.
روزی با خودشان نشستند و گفتند: چرا امام نمی آید؟
در صورتی که ما بیش از ٣١٣ نفر که او لازم دارد هستیم.
تصمیم گرفتند از بین خودشان یک نفر را که به تایید همه، خوبترین شان هست، انتخاب کنند تا با اعتکاف در مسجد کوفه یا سهله، از خود امام بخواهد که راز تاخیر در ظهور را بیان بفرمایند.
او هم رفت و بعد دو سه روز برگشت و ماجرا را اینگونه تعریف کرد:
وقتی از نجف بیرون رفتم با کمال تعجب دیدم شهری بسیار آباد در مقابل من ظاهر شد.
جلو رفتم و پرسیدم اینجا کجاست؟
گفتند این شهر صاحب الزمان است.
بسیار خوشحال شدم و تقاضای ملاقات کردم. گفتند حضرت فرموده اند: شما فعلا خسته ای، برو فلان خانه، آنجا مرد بزرگی هست. ما دختر او را برای شما تزویج کردیم. آنجا باش و هر وقت احضار کردیم بیا.
به آن خانه رفتم. از من خیلی پذیرایی کردند و آن دختر را به اتاق من آوردند، هنوز ننشسته بودم که ماموری آمد و گفت: امام میفرمایند بیا! میخواهیم قیام کنیم و شما را به جایی بفرستیم.
گفتم به امام بگو امشب را صبر کنید. من امشب نمی آیم.
تا این را گفتم، دیدم هیچ خبری نیست. نه شهری هست، نه خانه ای و نه عروسی. من هستم و صحرای نجف.
📚 میر مهر، صفحه ٣١١
@ertebat_ba_rab
👋داستانی بسیار زیبا
در حدود دویست سال پیش جمعی از صالحین در نجف جمع بودند.
روزی با خودشان نشستند و گفتند: چرا امام نمی آید؟
در صورتی که ما بیش از ٣١٣ نفر که او لازم دارد هستیم.
تصمیم گرفتند از بین خودشان یک نفر را که به تایید همه، خوبترین شان هست، انتخاب کنند تا با اعتکاف در مسجد کوفه یا سهله، از خود امام بخواهد که راز تاخیر در ظهور را بیان بفرمایند.
او هم رفت و بعد دو سه روز برگشت و ماجرا را اینگونه تعریف کرد:
وقتی از نجف بیرون رفتم با کمال تعجب دیدم شهری بسیار آباد در مقابل من ظاهر شد.
جلو رفتم و پرسیدم اینجا کجاست؟
گفتند این شهر صاحب الزمان است.
بسیار خوشحال شدم و تقاضای ملاقات کردم. گفتند حضرت فرموده اند: شما فعلا خسته ای، برو فلان خانه، آنجا مرد بزرگی هست. ما دختر او را برای شما تزویج کردیم. آنجا باش و هر وقت احضار کردیم بیا.
به آن خانه رفتم. از من خیلی پذیرایی کردند و آن دختر را به اتاق من آوردند، هنوز ننشسته بودم که ماموری آمد و گفت: امام میفرمایند بیا! میخواهیم قیام کنیم و شما را به جایی بفرستیم.
گفتم به امام بگو امشب را صبر کنید. من امشب نمی آیم.
تا این را گفتم، دیدم هیچ خبری نیست. نه شهری هست، نه خانه ای و نه عروسی. من هستم و صحرای نجف.
📚 میر مهر، صفحه ٣١١
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم فرمودند:
شراب ريشه همه ناپاكيهاست، هر كس آنرا بنوشد نمازش تا چهل روز پذيرفته نمى شود، اگر شراب در درونش باشد و بميرد با مردن زمان جاهليت مرده است
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
كسـى كـه در حـال مسـتى بخوابد آن شب عروس شيطان خـواهد بود
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
چهار چيز است چنانچه يكى از آنها وارد خانه اى شود آن خانه را طورى خراب كند حتّى با بركت نيز آباد نگردد آنها عبارتند از: خيانت، دزدى، شرابخوارى و زنا
كنزالعمال، 5 / 13183
بحارالأنوار، 79 / 148
همان، 125
@ertebat_ba_rab
رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم فرمودند:
شراب ريشه همه ناپاكيهاست، هر كس آنرا بنوشد نمازش تا چهل روز پذيرفته نمى شود، اگر شراب در درونش باشد و بميرد با مردن زمان جاهليت مرده است
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
كسـى كـه در حـال مسـتى بخوابد آن شب عروس شيطان خـواهد بود
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
چهار چيز است چنانچه يكى از آنها وارد خانه اى شود آن خانه را طورى خراب كند حتّى با بركت نيز آباد نگردد آنها عبارتند از: خيانت، دزدى، شرابخوارى و زنا
كنزالعمال، 5 / 13183
بحارالأنوار، 79 / 148
همان، 125
@ertebat_ba_rab
آیت الله بهجت:(ره)
❤️ پیغمبر "ص" با همین شب زنده داری و سحر خیزی و انس با شب ، معرفت الهی می گرفتند .
بلی ، آن لحظه های خاص و آن رحمت الهی ... در سحر سحر ، سحر !!!!
❤️ پیغمبر "ص" با همین شب زنده داری و سحر خیزی و انس با شب ، معرفت الهی می گرفتند .
بلی ، آن لحظه های خاص و آن رحمت الهی ... در سحر سحر ، سحر !!!!
🍀🍀🍀
🌻🌻
🌹
نیازی نیست
انسانها را امتحان کنید؛
کمی صبر کنید؛
خودشان امتحانشان را
پس میدهند.
🕴 ارنست همینگوی
@ertebat_ba_rab
🌻🌻
🌹
نیازی نیست
انسانها را امتحان کنید؛
کمی صبر کنید؛
خودشان امتحانشان را
پس میدهند.
🕴 ارنست همینگوی
@ertebat_ba_rab
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
برای مردم زندگی نکن!
تباه میشوی.
غمگینترین آدمها کسانی هستند
که برداشتِ دیگران
برايشان زیادی مهم است...!
🕴 گابریل گارسیا مارکز
ورود 👇
📚 @ertebat_ba_rab 📚
🌷
🌷🌷
🌷🌷🌷
🌹🌹
🌹
برای مردم زندگی نکن!
تباه میشوی.
غمگینترین آدمها کسانی هستند
که برداشتِ دیگران
برايشان زیادی مهم است...!
🕴 گابریل گارسیا مارکز
ورود 👇
📚 @ertebat_ba_rab 📚
🌷
🌷🌷
🌷🌷🌷
🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
خدایا
از بدی کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت
اما شکایتم را پس میگیرم
من نفهمیدم
فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت
نگاهم به تو باشد
گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست
معنایش این نیست که تنهایم
معنایش اینست که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت
با تو تنهایی معنا ندارد
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
خدایا
از بدی کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت
اما شکایتم را پس میگیرم
من نفهمیدم
فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت
نگاهم به تو باشد
گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست
معنایش این نیست که تنهایم
معنایش اینست که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت
با تو تنهایی معنا ندارد
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
جوانی محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسید و عرض کرد:
یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین خیلی مایلم در راه خدا بجنگم.
حضرت صلی الله علی محمد و آله الطاهرین فرمودند:
در راه خدای سبحان و متعال جهاد کن!
اگر کشته شوی زنده و جاوید خواهی بود و از نعمتهای بهشتی بهره مند می شوی و اگر بمیری، اجر تو با خداست و چنانچه زنده برگردی، گناهانت بخشیده شده و همانند روزی که از مادر متولد شده ای از گناه پاک می گردی...
عرض کرد: یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین پدر و مادرم پیر شده اند و می گویند، ما به تو انس گرفته ایم و راضی نیستند من به جبهه بروم.
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
در محضر پدر مادرت باش. سوگند به آفریدگارم! یک شبانه روز در خدمت پدر و مادر بودن بهتر از یک سال جهاد در جبهه جنگ است.
بحار: ج 74، ص 52
لطفا به اشتراک بزارین😊
@ertebat_ba_rab
جوانی محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسید و عرض کرد:
یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین خیلی مایلم در راه خدا بجنگم.
حضرت صلی الله علی محمد و آله الطاهرین فرمودند:
در راه خدای سبحان و متعال جهاد کن!
اگر کشته شوی زنده و جاوید خواهی بود و از نعمتهای بهشتی بهره مند می شوی و اگر بمیری، اجر تو با خداست و چنانچه زنده برگردی، گناهانت بخشیده شده و همانند روزی که از مادر متولد شده ای از گناه پاک می گردی...
عرض کرد: یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین پدر و مادرم پیر شده اند و می گویند، ما به تو انس گرفته ایم و راضی نیستند من به جبهه بروم.
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
در محضر پدر مادرت باش. سوگند به آفریدگارم! یک شبانه روز در خدمت پدر و مادر بودن بهتر از یک سال جهاد در جبهه جنگ است.
بحار: ج 74، ص 52
لطفا به اشتراک بزارین😊
@ertebat_ba_rab
ـ🌾🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾
ـ🌾🌾
ـ🌾
قدر عزیزامونو بدونیم
بعضی وقتا ، میگن شب بخیر
ولی دیگه صبح بخیری در کار نیست.
نه میشه با تکون دادن بیدارشون کرد
نه با داد زدن...!
@ertebat_ba_rab
🌾
🌾🌾
🌾🌾🌾
🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾
ـ🌾🌾
ـ🌾
قدر عزیزامونو بدونیم
بعضی وقتا ، میگن شب بخیر
ولی دیگه صبح بخیری در کار نیست.
نه میشه با تکون دادن بیدارشون کرد
نه با داد زدن...!
@ertebat_ba_rab
🌾
🌾🌾
🌾🌾🌾
🌾🌾🌾🌾
بسم الله الرحمن الرحیم
💕خوب بودن
هر ویروسی برای آنکه خودش را تکثیر کند به بدنی محتاج است، به میزبانی که پذیرایش باشد. ویروس اگر بر در و دیوار بماند و کسی به او دست نزند، سرانجام از بین خواهد رفت.
هر رذیلتی نیز به بدنی محتاج است، به تنی که آن را در خود جا بدهد.
دروغ اگر روی زمین افتاده باشد و کسی آن را بر ندارد، خواهد مرد. اما دروغ را که در دهان می گذاری جان می گیرد؛ دروغ را که می گویی زنده می شود و خودش را می سازد و تکثیر می کند و سرایت می کند از این دهان به آن دهان.
حسادت هم همین است، خشمگینی و کینه ورزی و بدخواهی... هم همین است. همه شان بدن می خواهند، میزبان می خواهند.
آنها تنت را می خورند، روحت را می خورند، قلبت را می خورند، جانت را می خورند.
حالت خوش نیست؟
شاید که بیماری.
بدنت را نگاه کن، روحت را، جانت را، روانت را، قلبت را، بین کدام رذیلت در تو جا خوش کرده است. ببین میزبان کدامینی ؟
خوب بودن همان عقلانیت است.
همان سلامت است.
خوب بودن این است که نگذاری رذیلت ها در تنت تکثیر شوند، این است که نگذاری روحت میزبان ناراستی ها باشد.
حالت خوب می شود اگر جانت مزرعه پلشتی ها نباشد.
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
💕خوب بودن
هر ویروسی برای آنکه خودش را تکثیر کند به بدنی محتاج است، به میزبانی که پذیرایش باشد. ویروس اگر بر در و دیوار بماند و کسی به او دست نزند، سرانجام از بین خواهد رفت.
هر رذیلتی نیز به بدنی محتاج است، به تنی که آن را در خود جا بدهد.
دروغ اگر روی زمین افتاده باشد و کسی آن را بر ندارد، خواهد مرد. اما دروغ را که در دهان می گذاری جان می گیرد؛ دروغ را که می گویی زنده می شود و خودش را می سازد و تکثیر می کند و سرایت می کند از این دهان به آن دهان.
حسادت هم همین است، خشمگینی و کینه ورزی و بدخواهی... هم همین است. همه شان بدن می خواهند، میزبان می خواهند.
آنها تنت را می خورند، روحت را می خورند، قلبت را می خورند، جانت را می خورند.
حالت خوش نیست؟
شاید که بیماری.
بدنت را نگاه کن، روحت را، جانت را، روانت را، قلبت را، بین کدام رذیلت در تو جا خوش کرده است. ببین میزبان کدامینی ؟
خوب بودن همان عقلانیت است.
همان سلامت است.
خوب بودن این است که نگذاری رذیلت ها در تنت تکثیر شوند، این است که نگذاری روحت میزبان ناراستی ها باشد.
حالت خوب می شود اگر جانت مزرعه پلشتی ها نباشد.
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
ـ🌸🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸
ـ🌸🌸
ـ🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
مگسی بر پرِكاهی نشست كه آن
پركاه بر ادرار خری روان بود.
مگس مغرورانه بر ادرار خر كشتی
میراند و میگفت:
من علم دريانوردی و كشتیرانی خواندهام.
در اين كار بسيار مهارت دارم
ببينيد اين دريا و اين كشتي را و
مرا كه چگونه كشتی میرانم.
او در ذهن حقیر خود بر دريا كشتی
میراند آن ادرار، دريای بیساحل به
نظرش میآمد، و آن برگ كاه، كشتی بزرگ.
زيرا آگاهی و بينش او حقیر و اندک بود.
جهان هر كس به اندازه درک و بينش اوست.
آدمِ مغرور و كج انديش مانند اين مگس است.
و ذهنش به اندازه درک ادرار الاغ و برگ كاه...
مولانا
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸
ـ🌸🌸
ـ🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
مگسی بر پرِكاهی نشست كه آن
پركاه بر ادرار خری روان بود.
مگس مغرورانه بر ادرار خر كشتی
میراند و میگفت:
من علم دريانوردی و كشتیرانی خواندهام.
در اين كار بسيار مهارت دارم
ببينيد اين دريا و اين كشتي را و
مرا كه چگونه كشتی میرانم.
او در ذهن حقیر خود بر دريا كشتی
میراند آن ادرار، دريای بیساحل به
نظرش میآمد، و آن برگ كاه، كشتی بزرگ.
زيرا آگاهی و بينش او حقیر و اندک بود.
جهان هر كس به اندازه درک و بينش اوست.
آدمِ مغرور و كج انديش مانند اين مگس است.
و ذهنش به اندازه درک ادرار الاغ و برگ كاه...
مولانا
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸🌸
ـ🍃🍃🍃🍃
ـ🍃🍃🍃
ـ🍃🍃
ـ🍃
💕مشکلات مانند دست اندازهای جاده
کمی از سرعتتان کم می کند
اما از جاده صاف بعد از آن لذت خواهید برد
زیاد روی دست اندازها توقف نکنید
به حرکتتان ادامه دهید
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
🍂
🍂🍂
🍂🍂🍂
🍂🍂🍂🍂
ـ🍃🍃🍃
ـ🍃🍃
ـ🍃
💕مشکلات مانند دست اندازهای جاده
کمی از سرعتتان کم می کند
اما از جاده صاف بعد از آن لذت خواهید برد
زیاد روی دست اندازها توقف نکنید
به حرکتتان ادامه دهید
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
🍂
🍂🍂
🍂🍂🍂
🍂🍂🍂🍂
🔴 متن دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع بلا
🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ :
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
🔹ترجمه دعای هفتم:
اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده ميشود، و اي آن كه سختيِ دشواريها با تو آسان ميگردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست.
سختيها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به ارادهي تو موجود شوند،
و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند.
تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواريها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني.
اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگينياش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمدهام كه با آن مدارا نتوانم كرد.
اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آوردهاي و به سوي من روان كردهاي.
آنچه تو بر من وارد آوردهاي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كردهاي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند.
پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشودهام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواستهام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه.
و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار.
اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بيطاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو ميتواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمدهام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايستهي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ.
#التماس_دعا
🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ :
يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
🔹ترجمه دعای هفتم:
اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده ميشود، و اي آن كه سختيِ دشواريها با تو آسان ميگردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست.
سختيها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به ارادهي تو موجود شوند،
و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند.
تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواريها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني.
اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگينياش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمدهام كه با آن مدارا نتوانم كرد.
اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آوردهاي و به سوي من روان كردهاي.
آنچه تو بر من وارد آوردهاي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كردهاي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند.
پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشودهام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواستهام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه.
و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار.
اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بيطاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو ميتواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمدهام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايستهي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ.
#التماس_دعا
📌آيا نماز شب قضا دارد . آيا دستور ساده تري دارد که ما بتوانيم از برکات آن استفاده کنيم ؟
📍پاسخ - آب دريا اگر نتوان کشيد ، هم به قدر تشنگي بايد کشيد . ما يک مطلوب داريم . نماز شب يازده رکعت قبل از نماز صبح . 70 استغفار و 300 تا العفو و 40 نفر مومن را دعا کردن . اين مطلوب نماز شب است . البته همه ي اين ها پانزده دقيقه بيشتر طول نمي کشد . حالا کسي قبل از نماز صبح بلند شد و حال ندارد ، يازده رکعت نماز شب بخواند ، قنوت معمولي بخواند ،👈 واجب نيست چهل مومن را دعا کند .
📍باز اگر کسي حال يازده رکعت نماز را هم نداريد ،👈 دو رکعت نماز نافله ي شب بخواند . بالاخره اگر سر اين سفره پنج رقم غذا بود مطلوب است ولي اگر يک رقم غذا هم بود انسان را سير مي کند و ميشود از آن استفاده کرد .
✅ قضاي نماز شب را هم مي توان بجا آورد . در ظهر مي توان دو رکعت نماز قضاي شب خواند . البته قضاي يازده رکعت را هم مي توان خواند . حتي ما مي توانيم هنگام خوابيدن نماز شب را بخوانيم و بخوابيم . چون معمولا ما زودتر از يازده نمي خوابيم .
از بیانات حجت الاسلام رفیعی
📍پاسخ - آب دريا اگر نتوان کشيد ، هم به قدر تشنگي بايد کشيد . ما يک مطلوب داريم . نماز شب يازده رکعت قبل از نماز صبح . 70 استغفار و 300 تا العفو و 40 نفر مومن را دعا کردن . اين مطلوب نماز شب است . البته همه ي اين ها پانزده دقيقه بيشتر طول نمي کشد . حالا کسي قبل از نماز صبح بلند شد و حال ندارد ، يازده رکعت نماز شب بخواند ، قنوت معمولي بخواند ،👈 واجب نيست چهل مومن را دعا کند .
📍باز اگر کسي حال يازده رکعت نماز را هم نداريد ،👈 دو رکعت نماز نافله ي شب بخواند . بالاخره اگر سر اين سفره پنج رقم غذا بود مطلوب است ولي اگر يک رقم غذا هم بود انسان را سير مي کند و ميشود از آن استفاده کرد .
✅ قضاي نماز شب را هم مي توان بجا آورد . در ظهر مي توان دو رکعت نماز قضاي شب خواند . البته قضاي يازده رکعت را هم مي توان خواند . حتي ما مي توانيم هنگام خوابيدن نماز شب را بخوانيم و بخوابيم . چون معمولا ما زودتر از يازده نمي خوابيم .
از بیانات حجت الاسلام رفیعی