بسم الله الرحمن الرحیم
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط میگفت:
بطری وقتی پره و میخوای خالیش کنی، خمش میکنی. هر چی خم شه خالی تر میشه.
اگر کاملا رو به زمین گرفته شه سریع تر خالی میشه. دل آدم هم همین طوره ، گاهی وقتها پر میشه از غم، از غصه، از حرفها و طعنههای دیگران.
قرآن میگه:
"هر گاه دلت پر شد از غم و غصه ها، خم شو و به خاک بیفت."
این نسخهایه که خداوند برای پیامبرش پیچیده :
"ما قطعا میدانیم و اطلاع داریم، دلت میگیرد، به خاطر حرفهایی که میزنند."
"سر به سجده بگذار و خدا را تسبیح کن"
حجر آیه ۹۸
@ertebat_ba_rab
مرحوم شیخ رجبعلی خیاط میگفت:
بطری وقتی پره و میخوای خالیش کنی، خمش میکنی. هر چی خم شه خالی تر میشه.
اگر کاملا رو به زمین گرفته شه سریع تر خالی میشه. دل آدم هم همین طوره ، گاهی وقتها پر میشه از غم، از غصه، از حرفها و طعنههای دیگران.
قرآن میگه:
"هر گاه دلت پر شد از غم و غصه ها، خم شو و به خاک بیفت."
این نسخهایه که خداوند برای پیامبرش پیچیده :
"ما قطعا میدانیم و اطلاع داریم، دلت میگیرد، به خاطر حرفهایی که میزنند."
"سر به سجده بگذار و خدا را تسبیح کن"
حجر آیه ۹۸
@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (مریم.سیاحی)
⚜قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ
👁به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را از نگاه ناروا فروبندند.
سورهٔ نور | قسمتی از آیهٔ ۳۰
همراهان گرامی شبتان منور به انوار الهی🌹
@ertebat_ba_rab
👁به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را از نگاه ناروا فروبندند.
سورهٔ نور | قسمتی از آیهٔ ۳۰
همراهان گرامی شبتان منور به انوار الهی🌹
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
💕یه ﻭﻗﺘﺎ ﻻﺯﻡ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﯼ ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﯽ:
ﮐﯿﺎ ﭘﺸﺘﺘﻦ
ﮐﯿﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪﺗﻦ
ﮐﯿﺎ ﻣﯿﺮﻥ
ﮐﯿﺎ ﻫﻤﻪ ﺟﻮﺭﻩ ﻣﯿﻤﻮﻧﻦ!!!
ﮔﺎﻫﯽ ﻻﺯﻡ ﺟﻮﺭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺯﺧﻤﯽ ﺑﺸﯽ و ﺯﺧﻤﺎﺗﻮ ﺑﺎﺯ ﺑﺰﺍﺭﯼ ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﯽ:
ﮐﯿﺎ ﻧﻤﮏ ﻣﯿﭙﺎﺷﻦ
ﮐﯿﺎ ﻣﺮﻫﻢ ﻣﯿﺰﺍﺭﻥ
ﮐﯿﺎ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺩﺭﺩﻥ
ﮐﯿﺎ ﻫﻢ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﺩﻥ
ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﺗﺎ ﺯﺧﻤﯽ ﻧﺸﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑﻔﻬﻤﯽ ﮐﯽ ﭼﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﻣﯿﮑﻨﻪ!
ﺩﺳﺖ ﯾﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﻧﻤﮏ ﻣﯿﺒﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺭﻭﺷﻮﻥ ﻗﺴﻢ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩﯼ
ﻭ ﯾﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﻣﺮﻫﻢ ﻣﯿﺰﺍﺭﻥ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ ﯾﺎﺩﺷﻮﻥ ﻧﻤﯿﮑﺮﺩﯼ
ﺯﻣﯿﻦ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺭﯼ ﻣﯿﺒﯿﻨﯽ!!!
ﮐﯿﺎ ﺧﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﮐﯿﺎ ﻧﺨﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﮐﯿﺎ ﻫﻢ ﺑﯿﺨﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
@ertebat_ba_rab
💕یه ﻭﻗﺘﺎ ﻻﺯﻡ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﯼ ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﯽ:
ﮐﯿﺎ ﭘﺸﺘﺘﻦ
ﮐﯿﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪﺗﻦ
ﮐﯿﺎ ﻣﯿﺮﻥ
ﮐﯿﺎ ﻫﻤﻪ ﺟﻮﺭﻩ ﻣﯿﻤﻮﻧﻦ!!!
ﮔﺎﻫﯽ ﻻﺯﻡ ﺟﻮﺭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺯﺧﻤﯽ ﺑﺸﯽ و ﺯﺧﻤﺎﺗﻮ ﺑﺎﺯ ﺑﺰﺍﺭﯼ ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﯽ:
ﮐﯿﺎ ﻧﻤﮏ ﻣﯿﭙﺎﺷﻦ
ﮐﯿﺎ ﻣﺮﻫﻢ ﻣﯿﺰﺍﺭﻥ
ﮐﯿﺎ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺩﺭﺩﻥ
ﮐﯿﺎ ﻫﻢ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﺩﻥ
ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﺗﺎ ﺯﺧﻤﯽ ﻧﺸﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑﻔﻬﻤﯽ ﮐﯽ ﭼﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﻣﯿﮑﻨﻪ!
ﺩﺳﺖ ﯾﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﻧﻤﮏ ﻣﯿﺒﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺭﻭﺷﻮﻥ ﻗﺴﻢ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩﯼ
ﻭ ﯾﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﻣﺮﻫﻢ ﻣﯿﺰﺍﺭﻥ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ ﯾﺎﺩﺷﻮﻥ ﻧﻤﯿﮑﺮﺩﯼ
ﺯﻣﯿﻦ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺭﯼ ﻣﯿﺒﯿﻨﯽ!!!
ﮐﯿﺎ ﺧﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﮐﯿﺎ ﻧﺨﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﮐﯿﺎ ﻫﻢ ﺑﯿﺨﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
جهانگردی به دهکده ای رفت تا زاهد معروفی را زیارت کند و دید که زاهد در اتاقی ساده زندگی می کند.
اتاق پر از کتاب بود و غیر از آن فقط میز و نیمکتی دیده می شد.
جهانگرد پرسید: لوازم منزلتان کجاست؟
زاهد گفت:مال تو کجاست؟
جهانگرد گفت:من اینجا مسافرم.
زاهد گفت: من هم
@ertebat_ba_rab
جهانگردی به دهکده ای رفت تا زاهد معروفی را زیارت کند و دید که زاهد در اتاقی ساده زندگی می کند.
اتاق پر از کتاب بود و غیر از آن فقط میز و نیمکتی دیده می شد.
جهانگرد پرسید: لوازم منزلتان کجاست؟
زاهد گفت:مال تو کجاست؟
جهانگرد گفت:من اینجا مسافرم.
زاهد گفت: من هم
@ertebat_ba_rab
🍃 ارتباط با خدا 🍃
☝حدیثی در باب یاران حضرت مهدی علیه السلام☝
بسم الله الرحمن الرحیم
👋داستانی بسیار زیبا
در حدود دویست سال پیش جمعی از صالحین در نجف جمع بودند.
روزی با خودشان نشستند و گفتند: چرا امام نمی آید؟
در صورتی که ما بیش از ٣١٣ نفر که او لازم دارد هستیم.
تصمیم گرفتند از بین خودشان یک نفر را که به تایید همه، خوبترین شان هست، انتخاب کنند تا با اعتکاف در مسجد کوفه یا سهله، از خود امام بخواهد که راز تاخیر در ظهور را بیان بفرمایند.
او هم رفت و بعد دو سه روز برگشت و ماجرا را اینگونه تعریف کرد:
وقتی از نجف بیرون رفتم با کمال تعجب دیدم شهری بسیار آباد در مقابل من ظاهر شد.
جلو رفتم و پرسیدم اینجا کجاست؟
گفتند این شهر صاحب الزمان است.
بسیار خوشحال شدم و تقاضای ملاقات کردم. گفتند حضرت فرموده اند: شما فعلا خسته ای، برو فلان خانه، آنجا مرد بزرگی هست. ما دختر او را برای شما تزویج کردیم. آنجا باش و هر وقت احضار کردیم بیا.
به آن خانه رفتم. از من خیلی پذیرایی کردند و آن دختر را به اتاق من آوردند، هنوز ننشسته بودم که ماموری آمد و گفت: امام میفرمایند بیا! میخواهیم قیام کنیم و شما را به جایی بفرستیم.
گفتم به امام بگو امشب را صبر کنید. من امشب نمی آیم.
تا این را گفتم، دیدم هیچ خبری نیست. نه شهری هست، نه خانه ای و نه عروسی. من هستم و صحرای نجف.
📚 میر مهر، صفحه ٣١١
@ertebat_ba_rab
👋داستانی بسیار زیبا
در حدود دویست سال پیش جمعی از صالحین در نجف جمع بودند.
روزی با خودشان نشستند و گفتند: چرا امام نمی آید؟
در صورتی که ما بیش از ٣١٣ نفر که او لازم دارد هستیم.
تصمیم گرفتند از بین خودشان یک نفر را که به تایید همه، خوبترین شان هست، انتخاب کنند تا با اعتکاف در مسجد کوفه یا سهله، از خود امام بخواهد که راز تاخیر در ظهور را بیان بفرمایند.
او هم رفت و بعد دو سه روز برگشت و ماجرا را اینگونه تعریف کرد:
وقتی از نجف بیرون رفتم با کمال تعجب دیدم شهری بسیار آباد در مقابل من ظاهر شد.
جلو رفتم و پرسیدم اینجا کجاست؟
گفتند این شهر صاحب الزمان است.
بسیار خوشحال شدم و تقاضای ملاقات کردم. گفتند حضرت فرموده اند: شما فعلا خسته ای، برو فلان خانه، آنجا مرد بزرگی هست. ما دختر او را برای شما تزویج کردیم. آنجا باش و هر وقت احضار کردیم بیا.
به آن خانه رفتم. از من خیلی پذیرایی کردند و آن دختر را به اتاق من آوردند، هنوز ننشسته بودم که ماموری آمد و گفت: امام میفرمایند بیا! میخواهیم قیام کنیم و شما را به جایی بفرستیم.
گفتم به امام بگو امشب را صبر کنید. من امشب نمی آیم.
تا این را گفتم، دیدم هیچ خبری نیست. نه شهری هست، نه خانه ای و نه عروسی. من هستم و صحرای نجف.
📚 میر مهر، صفحه ٣١١
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم فرمودند:
شراب ريشه همه ناپاكيهاست، هر كس آنرا بنوشد نمازش تا چهل روز پذيرفته نمى شود، اگر شراب در درونش باشد و بميرد با مردن زمان جاهليت مرده است
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
كسـى كـه در حـال مسـتى بخوابد آن شب عروس شيطان خـواهد بود
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
چهار چيز است چنانچه يكى از آنها وارد خانه اى شود آن خانه را طورى خراب كند حتّى با بركت نيز آباد نگردد آنها عبارتند از: خيانت، دزدى، شرابخوارى و زنا
كنزالعمال، 5 / 13183
بحارالأنوار، 79 / 148
همان، 125
@ertebat_ba_rab
رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم فرمودند:
شراب ريشه همه ناپاكيهاست، هر كس آنرا بنوشد نمازش تا چهل روز پذيرفته نمى شود، اگر شراب در درونش باشد و بميرد با مردن زمان جاهليت مرده است
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
كسـى كـه در حـال مسـتى بخوابد آن شب عروس شيطان خـواهد بود
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
چهار چيز است چنانچه يكى از آنها وارد خانه اى شود آن خانه را طورى خراب كند حتّى با بركت نيز آباد نگردد آنها عبارتند از: خيانت، دزدى، شرابخوارى و زنا
كنزالعمال، 5 / 13183
بحارالأنوار، 79 / 148
همان، 125
@ertebat_ba_rab
آیت الله بهجت:(ره)
❤️ پیغمبر "ص" با همین شب زنده داری و سحر خیزی و انس با شب ، معرفت الهی می گرفتند .
بلی ، آن لحظه های خاص و آن رحمت الهی ... در سحر سحر ، سحر !!!!
❤️ پیغمبر "ص" با همین شب زنده داری و سحر خیزی و انس با شب ، معرفت الهی می گرفتند .
بلی ، آن لحظه های خاص و آن رحمت الهی ... در سحر سحر ، سحر !!!!
🍀🍀🍀
🌻🌻
🌹
نیازی نیست
انسانها را امتحان کنید؛
کمی صبر کنید؛
خودشان امتحانشان را
پس میدهند.
🕴 ارنست همینگوی
@ertebat_ba_rab
🌻🌻
🌹
نیازی نیست
انسانها را امتحان کنید؛
کمی صبر کنید؛
خودشان امتحانشان را
پس میدهند.
🕴 ارنست همینگوی
@ertebat_ba_rab
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
برای مردم زندگی نکن!
تباه میشوی.
غمگینترین آدمها کسانی هستند
که برداشتِ دیگران
برايشان زیادی مهم است...!
🕴 گابریل گارسیا مارکز
ورود 👇
📚 @ertebat_ba_rab 📚
🌷
🌷🌷
🌷🌷🌷
🌹🌹
🌹
برای مردم زندگی نکن!
تباه میشوی.
غمگینترین آدمها کسانی هستند
که برداشتِ دیگران
برايشان زیادی مهم است...!
🕴 گابریل گارسیا مارکز
ورود 👇
📚 @ertebat_ba_rab 📚
🌷
🌷🌷
🌷🌷🌷
🌺🌺🌺🌺
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
خدایا
از بدی کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت
اما شکایتم را پس میگیرم
من نفهمیدم
فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت
نگاهم به تو باشد
گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست
معنایش این نیست که تنهایم
معنایش اینست که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت
با تو تنهایی معنا ندارد
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
خدایا
از بدی کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت
اما شکایتم را پس میگیرم
من نفهمیدم
فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت
نگاهم به تو باشد
گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست
معنایش این نیست که تنهایم
معنایش اینست که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت
با تو تنهایی معنا ندارد
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
جوانی محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسید و عرض کرد:
یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین خیلی مایلم در راه خدا بجنگم.
حضرت صلی الله علی محمد و آله الطاهرین فرمودند:
در راه خدای سبحان و متعال جهاد کن!
اگر کشته شوی زنده و جاوید خواهی بود و از نعمتهای بهشتی بهره مند می شوی و اگر بمیری، اجر تو با خداست و چنانچه زنده برگردی، گناهانت بخشیده شده و همانند روزی که از مادر متولد شده ای از گناه پاک می گردی...
عرض کرد: یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین پدر و مادرم پیر شده اند و می گویند، ما به تو انس گرفته ایم و راضی نیستند من به جبهه بروم.
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
در محضر پدر مادرت باش. سوگند به آفریدگارم! یک شبانه روز در خدمت پدر و مادر بودن بهتر از یک سال جهاد در جبهه جنگ است.
بحار: ج 74، ص 52
لطفا به اشتراک بزارین😊
@ertebat_ba_rab
جوانی محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسید و عرض کرد:
یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین خیلی مایلم در راه خدا بجنگم.
حضرت صلی الله علی محمد و آله الطاهرین فرمودند:
در راه خدای سبحان و متعال جهاد کن!
اگر کشته شوی زنده و جاوید خواهی بود و از نعمتهای بهشتی بهره مند می شوی و اگر بمیری، اجر تو با خداست و چنانچه زنده برگردی، گناهانت بخشیده شده و همانند روزی که از مادر متولد شده ای از گناه پاک می گردی...
عرض کرد: یا رسول الله! صلی الله علی محمد و آله الطاهرین پدر و مادرم پیر شده اند و می گویند، ما به تو انس گرفته ایم و راضی نیستند من به جبهه بروم.
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
در محضر پدر مادرت باش. سوگند به آفریدگارم! یک شبانه روز در خدمت پدر و مادر بودن بهتر از یک سال جهاد در جبهه جنگ است.
بحار: ج 74، ص 52
لطفا به اشتراک بزارین😊
@ertebat_ba_rab
ـ🌾🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾
ـ🌾🌾
ـ🌾
قدر عزیزامونو بدونیم
بعضی وقتا ، میگن شب بخیر
ولی دیگه صبح بخیری در کار نیست.
نه میشه با تکون دادن بیدارشون کرد
نه با داد زدن...!
@ertebat_ba_rab
🌾
🌾🌾
🌾🌾🌾
🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾🌾
ـ🌾🌾🌾
ـ🌾🌾
ـ🌾
قدر عزیزامونو بدونیم
بعضی وقتا ، میگن شب بخیر
ولی دیگه صبح بخیری در کار نیست.
نه میشه با تکون دادن بیدارشون کرد
نه با داد زدن...!
@ertebat_ba_rab
🌾
🌾🌾
🌾🌾🌾
🌾🌾🌾🌾
بسم الله الرحمن الرحیم
💕خوب بودن
هر ویروسی برای آنکه خودش را تکثیر کند به بدنی محتاج است، به میزبانی که پذیرایش باشد. ویروس اگر بر در و دیوار بماند و کسی به او دست نزند، سرانجام از بین خواهد رفت.
هر رذیلتی نیز به بدنی محتاج است، به تنی که آن را در خود جا بدهد.
دروغ اگر روی زمین افتاده باشد و کسی آن را بر ندارد، خواهد مرد. اما دروغ را که در دهان می گذاری جان می گیرد؛ دروغ را که می گویی زنده می شود و خودش را می سازد و تکثیر می کند و سرایت می کند از این دهان به آن دهان.
حسادت هم همین است، خشمگینی و کینه ورزی و بدخواهی... هم همین است. همه شان بدن می خواهند، میزبان می خواهند.
آنها تنت را می خورند، روحت را می خورند، قلبت را می خورند، جانت را می خورند.
حالت خوش نیست؟
شاید که بیماری.
بدنت را نگاه کن، روحت را، جانت را، روانت را، قلبت را، بین کدام رذیلت در تو جا خوش کرده است. ببین میزبان کدامینی ؟
خوب بودن همان عقلانیت است.
همان سلامت است.
خوب بودن این است که نگذاری رذیلت ها در تنت تکثیر شوند، این است که نگذاری روحت میزبان ناراستی ها باشد.
حالت خوب می شود اگر جانت مزرعه پلشتی ها نباشد.
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
💕خوب بودن
هر ویروسی برای آنکه خودش را تکثیر کند به بدنی محتاج است، به میزبانی که پذیرایش باشد. ویروس اگر بر در و دیوار بماند و کسی به او دست نزند، سرانجام از بین خواهد رفت.
هر رذیلتی نیز به بدنی محتاج است، به تنی که آن را در خود جا بدهد.
دروغ اگر روی زمین افتاده باشد و کسی آن را بر ندارد، خواهد مرد. اما دروغ را که در دهان می گذاری جان می گیرد؛ دروغ را که می گویی زنده می شود و خودش را می سازد و تکثیر می کند و سرایت می کند از این دهان به آن دهان.
حسادت هم همین است، خشمگینی و کینه ورزی و بدخواهی... هم همین است. همه شان بدن می خواهند، میزبان می خواهند.
آنها تنت را می خورند، روحت را می خورند، قلبت را می خورند، جانت را می خورند.
حالت خوش نیست؟
شاید که بیماری.
بدنت را نگاه کن، روحت را، جانت را، روانت را، قلبت را، بین کدام رذیلت در تو جا خوش کرده است. ببین میزبان کدامینی ؟
خوب بودن همان عقلانیت است.
همان سلامت است.
خوب بودن این است که نگذاری رذیلت ها در تنت تکثیر شوند، این است که نگذاری روحت میزبان ناراستی ها باشد.
حالت خوب می شود اگر جانت مزرعه پلشتی ها نباشد.
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
ـ🌸🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸
ـ🌸🌸
ـ🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
مگسی بر پرِكاهی نشست كه آن
پركاه بر ادرار خری روان بود.
مگس مغرورانه بر ادرار خر كشتی
میراند و میگفت:
من علم دريانوردی و كشتیرانی خواندهام.
در اين كار بسيار مهارت دارم
ببينيد اين دريا و اين كشتي را و
مرا كه چگونه كشتی میرانم.
او در ذهن حقیر خود بر دريا كشتی
میراند آن ادرار، دريای بیساحل به
نظرش میآمد، و آن برگ كاه، كشتی بزرگ.
زيرا آگاهی و بينش او حقیر و اندک بود.
جهان هر كس به اندازه درک و بينش اوست.
آدمِ مغرور و كج انديش مانند اين مگس است.
و ذهنش به اندازه درک ادرار الاغ و برگ كاه...
مولانا
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸🌸
ـ🌸🌸🌸
ـ🌸🌸
ـ🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
مگسی بر پرِكاهی نشست كه آن
پركاه بر ادرار خری روان بود.
مگس مغرورانه بر ادرار خر كشتی
میراند و میگفت:
من علم دريانوردی و كشتیرانی خواندهام.
در اين كار بسيار مهارت دارم
ببينيد اين دريا و اين كشتي را و
مرا كه چگونه كشتی میرانم.
او در ذهن حقیر خود بر دريا كشتی
میراند آن ادرار، دريای بیساحل به
نظرش میآمد، و آن برگ كاه، كشتی بزرگ.
زيرا آگاهی و بينش او حقیر و اندک بود.
جهان هر كس به اندازه درک و بينش اوست.
آدمِ مغرور و كج انديش مانند اين مگس است.
و ذهنش به اندازه درک ادرار الاغ و برگ كاه...
مولانا
@ghomsheei
@ertebat_ba_rab
🌸
🌸🌸
🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸
🌸🌸🌸🌸🌸