بسم الله الرحمن الرحیم
✅مقایسه دو قشر از جوانان جامعه ما
🔵جوانی سر نماز برای گناهش در حضور خدا گریه می کند
🔴جوانی بخاطر اینکه دوست نامحرمش جوابش کرده گریه می کند
🔵جوانی پاسی از شب را قرآن میخواند و به تفکر میپردازد
🔴جوانی نامه دوست نامحرمش در فضای مجازی را تا صبح نگاه میکند و تفکر میکند
🔵دختری چادرش را محکم میگیرد تا باد شرمنده اش نکند
🔴دختری جلوی باد میرود تا دیگران به او نگاه کنند و تازه میگوید آنها باید چشمشان را بپوشانند
🔵جوانی کسی بهش فحش میده , و در جوابش میگوید : من امروز روزه ام
🔴جوانی حتی به مادرش بخاطر دیر آوردن غذا فحش میدهد
🔵جوانی خونش بر زمین میریزد برای دفاع از دین
🔴جوانی سر قاچاق مواد مخدر تیر میخورد و خون آلوده میمیرد
🔵جوانی ریش کوتاهی میگزارد تا سنتی را زنده کند
🔴جوانی ابرو میگیرد تا فتنه اى را زنده کند
🔵جوانی دست مادرش را میبوسد
🔴جوانی دست روی مادرش بلند میکند
🔵جوانی پدر پیرش را به دوش میگیرد و به زیارت میبرد
🔴جوانی پدرش را به دوش میگرد و به خانه سالمندان میبرد
🔵 و امثالهم ...
👌و پروردگار ﷻ می فرماید :
هرگز اهل جهنم و اهل بهشت یکسان نیستند، اهل بهشت رستگارانند
[سورة الحشر ایه ۲۰]
⚠ انتخاب دست خودمونه !
@ertebat_ba_rab
✅مقایسه دو قشر از جوانان جامعه ما
🔵جوانی سر نماز برای گناهش در حضور خدا گریه می کند
🔴جوانی بخاطر اینکه دوست نامحرمش جوابش کرده گریه می کند
🔵جوانی پاسی از شب را قرآن میخواند و به تفکر میپردازد
🔴جوانی نامه دوست نامحرمش در فضای مجازی را تا صبح نگاه میکند و تفکر میکند
🔵دختری چادرش را محکم میگیرد تا باد شرمنده اش نکند
🔴دختری جلوی باد میرود تا دیگران به او نگاه کنند و تازه میگوید آنها باید چشمشان را بپوشانند
🔵جوانی کسی بهش فحش میده , و در جوابش میگوید : من امروز روزه ام
🔴جوانی حتی به مادرش بخاطر دیر آوردن غذا فحش میدهد
🔵جوانی خونش بر زمین میریزد برای دفاع از دین
🔴جوانی سر قاچاق مواد مخدر تیر میخورد و خون آلوده میمیرد
🔵جوانی ریش کوتاهی میگزارد تا سنتی را زنده کند
🔴جوانی ابرو میگیرد تا فتنه اى را زنده کند
🔵جوانی دست مادرش را میبوسد
🔴جوانی دست روی مادرش بلند میکند
🔵جوانی پدر پیرش را به دوش میگیرد و به زیارت میبرد
🔴جوانی پدرش را به دوش میگرد و به خانه سالمندان میبرد
🔵 و امثالهم ...
👌و پروردگار ﷻ می فرماید :
هرگز اهل جهنم و اهل بهشت یکسان نیستند، اهل بهشت رستگارانند
[سورة الحشر ایه ۲۰]
⚠ انتخاب دست خودمونه !
@ertebat_ba_rab
#نماز شب
پیامبر أعظم صلوات الله علیه :
اللَّيلُ وَالنَّهارُ مَطِيَّتانِ، فَاركَبوهُما بَلاغا إلَى الآخِرَةِ
شب و روز، دو مَركب اند براى رسيدن به آخرت، بر آن دو، سوار شويد.
🔺نماز شبتان قضا نشود.
شبها کمی بلند شوید، استغفار کنید. نماز_شب بخوانید.
این استغفار شب، رمزی برای پاکی است. اصلا استغفار دوای هر دردی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آیا به شما بگویم که درد شما چیست و دوای دردتان چه می باشد؟
درد شما که سر تا پای شما را گناه گرفته است و دوای درد شما استغفار است.
پیامبر أعظم صلوات الله علیه :
اللَّيلُ وَالنَّهارُ مَطِيَّتانِ، فَاركَبوهُما بَلاغا إلَى الآخِرَةِ
شب و روز، دو مَركب اند براى رسيدن به آخرت، بر آن دو، سوار شويد.
🔺نماز شبتان قضا نشود.
شبها کمی بلند شوید، استغفار کنید. نماز_شب بخوانید.
این استغفار شب، رمزی برای پاکی است. اصلا استغفار دوای هر دردی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: آیا به شما بگویم که درد شما چیست و دوای دردتان چه می باشد؟
درد شما که سر تا پای شما را گناه گرفته است و دوای درد شما استغفار است.
بسم الله الحی القیوم
👋امشب شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام هست، به همه تبریک میگم
👋ازتون خواهش میکنم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه
این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله
لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
👋امشب شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام هست، به همه تبریک میگم
👋ازتون خواهش میکنم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه
این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله
لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃
بسم الله الرحمن الرحیم
هر که در شب جمعه این دعای عظیم الشأن را بخواند؛
خداوند سبحان و متعال میفرماید:
او را آمرزیدم و در درجه حضرت ابراهیم علیه السلام باشد
هر که در شب جمعه این دعای عظیم الشأن را بخواند؛
خداوند سبحان و متعال میفرماید:
او را آمرزیدم و در درجه حضرت ابراهیم علیه السلام باشد
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم
شبِ جمعه ای دیگر و این دعای عظیم الشأن
🔸هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.
@ertebat_ba_rab
ادامه خواص در پست پایین👇
شبِ جمعه ای دیگر و این دعای عظیم الشأن
🔸هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.
@ertebat_ba_rab
ادامه خواص در پست پایین👇
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
رسول اکرم صل الله علیه و اله و سلم به امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:
🔸یا علی صلوات الله علیه هر کس این دعا را بخواند ، حق تعالی دعای او را مستجاب فرماید و جمیع حاجت های او را روا سازد
🔹 و سوگند به خدایی که مرا به حق به پیغمبری برانگیخت به درستی که هر کس به نهایت گرسنگی و تشنگی رسد و راه چاره بر او مسدود باشد پس خدای را به این دعا بخواند او را طعام و اب دهد.
🔸 و اگر این دعا را بر کوهی که میان او و موضعی که اراده دارد فاصله باشد بخواند ان کوه از میان رود .
🔹 اگر بر دیوانه بخواند هوشیار شود.
🔸 هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.
🔹 هر کس وقت خواب این دعا را بخواند ، خداوند به عدد هر حرفی از این دعا که خوانده هفتاد هزار ملک فرستد که برای او هفتاد هزار بار طلب امرزش کنند و حسنات نویسند برایش.
🔹سپس فرمود ای ابا عبدالله خدا می آمرزد او و اهل خانه او را
برای ظهور مولامون و سلامتیش لطفا دعا کنین و صلوات بفرستین
اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
📚گنج های معنوی
@ertebat_ba_rab
اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
رسول اکرم صل الله علیه و اله و سلم به امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:
🔸یا علی صلوات الله علیه هر کس این دعا را بخواند ، حق تعالی دعای او را مستجاب فرماید و جمیع حاجت های او را روا سازد
🔹 و سوگند به خدایی که مرا به حق به پیغمبری برانگیخت به درستی که هر کس به نهایت گرسنگی و تشنگی رسد و راه چاره بر او مسدود باشد پس خدای را به این دعا بخواند او را طعام و اب دهد.
🔸 و اگر این دعا را بر کوهی که میان او و موضعی که اراده دارد فاصله باشد بخواند ان کوه از میان رود .
🔹 اگر بر دیوانه بخواند هوشیار شود.
🔸 هر کس چهل شب از شبهای جمعه بخواند حق تعالی همه گناهان که مابین او و خداوند است را بیامرزد.
🔹 هر کس وقت خواب این دعا را بخواند ، خداوند به عدد هر حرفی از این دعا که خوانده هفتاد هزار ملک فرستد که برای او هفتاد هزار بار طلب امرزش کنند و حسنات نویسند برایش.
🔹سپس فرمود ای ابا عبدالله خدا می آمرزد او و اهل خانه او را
برای ظهور مولامون و سلامتیش لطفا دعا کنین و صلوات بفرستین
اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
📚گنج های معنوی
@ertebat_ba_rab
✅ یادآوری شب های جمعه👇
۱_ امام جعفرصادق(ع):
هرکس در شبهای جمعه
«سوره واقعه» را قرائت کند
خدا و خلق او را دوست میدارند
و در دنیا تنگی و گدایی نبیند
و آفتی از دنیا به وی نرسد
و در آخرت از رفقای امیرالمومنین علی(ع) باشد
۲_ در مصباح شیخ کفعمی نیز آمده
هرکس در شبهای جمعه سوره قدر را قرائت کند هرگز منافق نشود
۳_ در تفسیر برهان
امام محمد باقر(ع) فرمودند:
هرکس در شب جمعه «سوره ص» را قرائت کند به او خیر دنیا و آخرت عطا شود
۴_ و نیز در تفسیر برهان از پیامبر اکرم(ص) روایت است هرکه در شب جمعه «سوره دخان» را قرائت کند، حق تعالی گناهان گذشته ی اورا بیامرزد☘
۵_ در کتاب جناه الخلود آمده است که هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز بجا بیاورد و در هر رکعتى بعد از حمد ده مرتبه سوره (زلزال) را قرائت نماید
و بعد ازاتمام نماز بگوید👇
(یا حى یا قیوم یا ذالجلال و الاکرام )
از شر همه مخلوقات ایمن گردد.☘
۶_خواندن این دعا در شب جمعه ثواب عظیمی دارد.
🔷در زاد المعاد مرحوم مجلسی(ره)
وارد شده که به شخصی در عالم مکاشفه الهام شده که در اثر مداومت بر این دعا گفته بودند که: ملائکه را در نوشتن ثواب این دعا به زحمت انداخته ای👇
بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدُ لله مِن اَوَلِ الدنیا اِلی فَنائِها وَمِنَ الاخره الی بَقائِها الحمدلله علی کُلِ نِعمه وَاستغفرُلله مِن کُلِّ ذنبٍ وَ اَتوبُ الیه یا اَرحَمَ الراحمین»☘
۷_ هر که این دعا را در شب جمعه ۱۰ مرتبه بخواند در نامه ی عملش ، هزار هزار حسنه نوشته میشود و هزار هزار سیئه محو مےشود. در بهشت هزار هزار درجه جنات احدیت و دربهشت در درجه حضرت ابراهیم خلیل الله باشد و خداوند در مورد این دعا سه مرتبه فرمودند:
(( خدای او نیستم اگر او را نیامرزم))👇👇
يَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ
اى خدايى كه فضل و كرمت بر خلق دايم است و دو دست عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است اى صاحب بخشش هاى بزرگ
صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَرَى سَجِيَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا يَا ذَا الْعُلَى فِي هَذِهِ الْعَشِيَّةِ
درود فرست بر محمد و آلش كه در اصل خلقت و فطرت بهترين خلقند اى خداى بلند مرتبه در همين شب گناه ما را ببخش.
📚مفاتیح الجنان شیخ قمی
۸_ رسول اکرم صلی الله علیه آله فرمودند:
هرکس پیش از نماز صبح روز جمعه
سه مرتبه این استغفار را بگوید, آمرزیده میشود اگرچه گناهانش زیادتر از کف دریا ها باشد👇
«استغفرالله الذی لا اله الا
هُوَالحَی القیّوم وَ اتوبُ الیه»☘
۹_ حضرت صادق (ع) منقول است
هر که در روز جمعه بعد از نماز صبح بگوید 👇
« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتُکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ حَمَلَۀِ عَرشِکَ وَ جَمیعِ خَلقِکَ وَ سَمائِکَ وَ اَرضِکَ وَ اَنبِیائِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ »
تا یک سال هیچ گناهی بر او نوشته نمیشود.
📚( بحارالانوار ج 89 ، ص 354)☘
۱۰_ از رسول اکرم ص روایت است: هرکس بعدازنماز صبح روز جمعه
قبل از طلوع آفتاب 10مرتبه سوره کافرون را بخواند, سپس100مرتبه صلوات به این شکل بفرستد «اللهم صل علی النبی الامی محمد و آله وسلم»
هرحاجتی داشته باشد بی شک برآورده می شود که به تجربه رسیده است.☘
۱۱_ ازحضرت امام صادق (ع)
نقل شده است که هر کس بعد از نماز ظهر روز جمعه سه مرتبه بگوید👇
« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتِکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»
در امان است تا جمعه دیگر .
📚 بحار جلد 90 صفحه 56☘
۱_ امام جعفرصادق(ع):
هرکس در شبهای جمعه
«سوره واقعه» را قرائت کند
خدا و خلق او را دوست میدارند
و در دنیا تنگی و گدایی نبیند
و آفتی از دنیا به وی نرسد
و در آخرت از رفقای امیرالمومنین علی(ع) باشد
۲_ در مصباح شیخ کفعمی نیز آمده
هرکس در شبهای جمعه سوره قدر را قرائت کند هرگز منافق نشود
۳_ در تفسیر برهان
امام محمد باقر(ع) فرمودند:
هرکس در شب جمعه «سوره ص» را قرائت کند به او خیر دنیا و آخرت عطا شود
۴_ و نیز در تفسیر برهان از پیامبر اکرم(ص) روایت است هرکه در شب جمعه «سوره دخان» را قرائت کند، حق تعالی گناهان گذشته ی اورا بیامرزد☘
۵_ در کتاب جناه الخلود آمده است که هر کس در شب جمعه دو رکعت نماز بجا بیاورد و در هر رکعتى بعد از حمد ده مرتبه سوره (زلزال) را قرائت نماید
و بعد ازاتمام نماز بگوید👇
(یا حى یا قیوم یا ذالجلال و الاکرام )
از شر همه مخلوقات ایمن گردد.☘
۶_خواندن این دعا در شب جمعه ثواب عظیمی دارد.
🔷در زاد المعاد مرحوم مجلسی(ره)
وارد شده که به شخصی در عالم مکاشفه الهام شده که در اثر مداومت بر این دعا گفته بودند که: ملائکه را در نوشتن ثواب این دعا به زحمت انداخته ای👇
بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدُ لله مِن اَوَلِ الدنیا اِلی فَنائِها وَمِنَ الاخره الی بَقائِها الحمدلله علی کُلِ نِعمه وَاستغفرُلله مِن کُلِّ ذنبٍ وَ اَتوبُ الیه یا اَرحَمَ الراحمین»☘
۷_ هر که این دعا را در شب جمعه ۱۰ مرتبه بخواند در نامه ی عملش ، هزار هزار حسنه نوشته میشود و هزار هزار سیئه محو مےشود. در بهشت هزار هزار درجه جنات احدیت و دربهشت در درجه حضرت ابراهیم خلیل الله باشد و خداوند در مورد این دعا سه مرتبه فرمودند:
(( خدای او نیستم اگر او را نیامرزم))👇👇
يَا دَائِمَ الْفَضْلِ عَلَى الْبَرِيَّةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالْعَطِيَّةِ يَا صَاحِبَ الْمَوَاهِبِ السَّنِيَّةِ
اى خدايى كه فضل و كرمت بر خلق دايم است و دو دست عطا و بخششت به جانب بندگان دراز است اى صاحب بخشش هاى بزرگ
صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ خَيْرِ الْوَرَى سَجِيَّةً وَ اغْفِرْ لَنَا يَا ذَا الْعُلَى فِي هَذِهِ الْعَشِيَّةِ
درود فرست بر محمد و آلش كه در اصل خلقت و فطرت بهترين خلقند اى خداى بلند مرتبه در همين شب گناه ما را ببخش.
📚مفاتیح الجنان شیخ قمی
۸_ رسول اکرم صلی الله علیه آله فرمودند:
هرکس پیش از نماز صبح روز جمعه
سه مرتبه این استغفار را بگوید, آمرزیده میشود اگرچه گناهانش زیادتر از کف دریا ها باشد👇
«استغفرالله الذی لا اله الا
هُوَالحَی القیّوم وَ اتوبُ الیه»☘
۹_ حضرت صادق (ع) منقول است
هر که در روز جمعه بعد از نماز صبح بگوید 👇
« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتُکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ حَمَلَۀِ عَرشِکَ وَ جَمیعِ خَلقِکَ وَ سَمائِکَ وَ اَرضِکَ وَ اَنبِیائِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ »
تا یک سال هیچ گناهی بر او نوشته نمیشود.
📚( بحارالانوار ج 89 ، ص 354)☘
۱۰_ از رسول اکرم ص روایت است: هرکس بعدازنماز صبح روز جمعه
قبل از طلوع آفتاب 10مرتبه سوره کافرون را بخواند, سپس100مرتبه صلوات به این شکل بفرستد «اللهم صل علی النبی الامی محمد و آله وسلم»
هرحاجتی داشته باشد بی شک برآورده می شود که به تجربه رسیده است.☘
۱۱_ ازحضرت امام صادق (ع)
نقل شده است که هر کس بعد از نماز ظهر روز جمعه سه مرتبه بگوید👇
« اَللّهُمَّ اجعَل صَلَواتِکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»
در امان است تا جمعه دیگر .
📚 بحار جلد 90 صفحه 56☘
🔸علامه مجلسی فرمودند :
شب جمعه مشغول مطالعه بودم، به این دعا رسیدم
بسم الله الرحمن الرحیم،
🔸اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها
وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها, اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ
🔸بعد یک هفته مجدد خواستم ، آنرا بخوانم، که در حالت مکاشفه از ملائکه ندایی شنیدم ، که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم...
قصص العلماء، ص 8
شب جمعه مشغول مطالعه بودم، به این دعا رسیدم
بسم الله الرحمن الرحیم،
🔸اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها
وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها, اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ
🔸بعد یک هفته مجدد خواستم ، آنرا بخوانم، که در حالت مکاشفه از ملائکه ندایی شنیدم ، که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم...
قصص العلماء، ص 8
#شب_جمعه
#سوره_جمعه
🔰🔰دوستان شب جمعه هست
قرائت سوره مبارکه جمعه فراموشتون نشه که طبق فرمایش آقا امام جعفر صادق علیه السلام کفاره گناهان هست تا شب جمعه آینده🔰🔰
🌹🍃 بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌹
یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ (۱)🌹🍃
هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ (۲)🌹🍃
وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (۳)🌹🍃
ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ (۴)🌹🍃
مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ (۵)🌹🍃
قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِن زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ (۶)🌹🍃
وَلَا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ (۷)🌹🍃
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۸)🌹🍃
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاهِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ (۹)🌹🍃
فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاهُ فَانتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَّعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۱۰)🌹🍃
وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَهً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَیْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَهِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ (۱۱)🌹🍃
🌹🍃به امید آمرزش همه گناهان کوچک و بزرگمون دعا در حق همدیگه رو فراموش نکنیم🍃🌹
#سوره_جمعه
🔰🔰دوستان شب جمعه هست
قرائت سوره مبارکه جمعه فراموشتون نشه که طبق فرمایش آقا امام جعفر صادق علیه السلام کفاره گناهان هست تا شب جمعه آینده🔰🔰
🌹🍃 بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌹
یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ (۱)🌹🍃
هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ (۲)🌹🍃
وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (۳)🌹🍃
ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ (۴)🌹🍃
مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ (۵)🌹🍃
قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِن زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ (۶)🌹🍃
وَلَا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ (۷)🌹🍃
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (۸)🌹🍃
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِی لِلصَّلَاهِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَهِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ (۹)🌹🍃
فَإِذَا قُضِیَتِ الصَّلَاهُ فَانتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّهِ وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَّعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۱۰)🌹🍃
وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَهً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَیْهَا وَتَرَکُوکَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَیْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَهِ وَاللَّهُ خَیْرُ الرَّازِقِینَ (۱۱)🌹🍃
🌹🍃به امید آمرزش همه گناهان کوچک و بزرگمون دعا در حق همدیگه رو فراموش نکنیم🍃🌹
بسم الله الحی القیوم
👋ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام رو به همه تبریک میگم
🙌ازتون خواهش میکنم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه
این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله
لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
👋ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام رو به همه تبریک میگم
🙌ازتون خواهش میکنم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
یقین بدونین موجب خشنودی خدا میشه
این نماز رو در هر زمانی میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام قربة الی الله
لطفا الان هم این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
💐🍃🌿🌸🍃🌾✸✨️✨✸
🍃🌺🍂
🌾🍂
🌿
⬅️ قدیما، تو بعضی از مهمونیها بچهها رو راه نمیدادن.یک نفر میایستاد دم در و بچهها رو بر میگردوند. شِگرد بچهها این بود که پشت سر بزرگترها قایم میشدن و توی شلوغی میرفتن تو .
⬅️ فکر میکنم توی آسمونها نوشته باشند: آوردن نمازهای قراضه ممنوع!
⬅️ حتما فرشتههایی مامور شدن که نذارن نمازهای قراضه برسن بالا. شِگرد ما این میتونه باشه که نمازمون رو پشت سر یک نماز کامل بفرستیم تا توی شلوغیها برسه بالا.
✅ مهدی فاطمه علیهما السلام نمازهاش رو اول وقت میخونه. اگر ما هم نمازمون رو اول وقت بخونیم، با نماز آقا بالا میره.
✅ در دعای ندبه میخونیم:
✨واجْعَلْ صَلاتَنا بِهِ مَقبُولَةً ✨
🌹نمازهای ما را به خاطر او قبول کن🌹
@ertebat_ba_rab
💐🍃🌿🌸🍃🌾✸✨️✨✸
🍃🌺🍂
🌾🍂
🌿
⬅️ قدیما، تو بعضی از مهمونیها بچهها رو راه نمیدادن.یک نفر میایستاد دم در و بچهها رو بر میگردوند. شِگرد بچهها این بود که پشت سر بزرگترها قایم میشدن و توی شلوغی میرفتن تو .
⬅️ فکر میکنم توی آسمونها نوشته باشند: آوردن نمازهای قراضه ممنوع!
⬅️ حتما فرشتههایی مامور شدن که نذارن نمازهای قراضه برسن بالا. شِگرد ما این میتونه باشه که نمازمون رو پشت سر یک نماز کامل بفرستیم تا توی شلوغیها برسه بالا.
✅ مهدی فاطمه علیهما السلام نمازهاش رو اول وقت میخونه. اگر ما هم نمازمون رو اول وقت بخونیم، با نماز آقا بالا میره.
✅ در دعای ندبه میخونیم:
✨واجْعَلْ صَلاتَنا بِهِ مَقبُولَةً ✨
🌹نمازهای ما را به خاطر او قبول کن🌹
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
🔵 حکایت علّامه حسینی طهرانی رضوان الله علیه از جوانی که حجابهای ملکوتی برایش منکشف شده بود🔵
🌹يک روز به کتاب فروشى اسلاميّه در خيابانی رفتم؛ به محلّ انبار رفته و کتاب هاى لازم را خريدارى نمودم. صبحگاه قريب چهار ساعت به ظهر مانده بود؛
🌹مردى براى خريد کتاب آمده و کمربند چرمى خود را روى زمين پهن کرده بود؛ و مقدارى از کتاب هاى ابتياعى خود را بر روى کمربند چيده بود.
🌹و مشغول بود تا بقيّه کتاب هاى لازم را جمع کند؛ و بالاخره پس از اتمام کار، مجموع کتابها را در ميان کمربند بست و آماده براى خروج بود که ناگهان گفت: حبيبم الله. طبيبم الله. يارم. يارم. جونم. جونم.
🌹چون نگاه به چهره اش کردم، ديدم خيلى قرمز شده و قطراتى از عرق بر پيشانيش نشسته؛ و چنان غرق در وجد و سرور است که حدّ ندارد.
🌹گفتم: آقاجان! درويش جان! تنها تنها مخور، رسم ادب نيست! شروع کرد با صداى بلند و سوزناک ابياتی از باباطاهر عريان را بسيار شيوا و دلنشين خواند. بعد ساکت شد و گريه بسيارى کرد؛ و سپس شاد و شاداب شد و خنديد.
🌹گفتم: أحسنت! آفرين! من حقير فقير وامانده هستم. انتظار دعاى شما را دارم! گفت: الحمد للّه راهت خوب است؛ سيّد! سر به سرما مگذار! من بيچاره وامانده ام؛ تو هم بارى روى کول ما مى گذارى؟!
🌹گفتم: عنايات از جانب خداوند است؛ ولى آيا به حسب ظاهر براى اين عناياتى که به شما شده است، سبب خاصّى را در نظر دارى؟!
🌹گفت: بلى! من مادر پيرى داشتم، مريض و ناتوان، و چندين سال زمين گير بود؛ خودم خدمتش را مى نمودم و حوائج او را برمى آوردم و غذا برايش مى پختم و آب وضو برايش حاضر ميکردم؛ و خلاصه به هرگونه در تحمّل خواسته هاى او در حضورش بودم.
🌹و او بسيار تند و بد اخلاق بود. بعضاً فحش ميداد و من تحمّل ميکردم و بر روى او تبسّم ميکردم. و به همين جهت عيال اختيار نکردم با آنکه از سنّ من چهل سال ميگذشت. زيرا نگهدارى عيال با اين خُلق مادر مقدور نبود. و ترک مادر در وجدانم و عاطفه ام قابل قبول نبود؛ فلهذا به نداشتن زوجه تحمّل کرده و با آن خود را ساخته و وفق داده بودم.
🌹گهگاهى در اثر تحمّل ناگواريهائى که از وى به من مى رسيد، ناگهان گوئى برقى بر دلم مى زد، و جرقّه اى روشن مى شد و حال خوشى دست ميداد، ولى البتّه دوام نداشت و زود گذر بود.
🌹من رختخواب خود را پهلوى او و در اطاق او مى گستردم تا تنها نباشد و براى حوائج، نياز به صدا زدن نداشته باشد، کوزه را آب کرده و هميشه در اطاق پهلوى خودم مى گذاردم که اگر آب بخواهد، فوراً به او بدهم.
🌹تا يک شب که زمستان و هوا سرد بود، او در ميان شبِ تاريک آب خواست، فوراً برخاستم و آب کوزه را در ظرفى ريخته و به او دادم و گفتم: بگير مادر جان!
🌹او که خواب آلود بود، چنين تصوّر کرد که من آب را دير داده ام؛ فحش غريبى به من داد، و کاسه آب را بر سرم زد. فوراً کاسه را دوباره آب نموده و گفتم: بگير مادر جان مرا ببخش، معذرت ميخواهم! که ناگهان نفهميدم چه شد؟
🌹اجمالًا آنکه به آرزوى خود رسيدم؛ و آن برق ها و جرقّه ها تبديل به يک عالَمى نورانى همچون خورشيد درخشان شد؛ و حبيب من، يار من، خداى من، طبيب من، با من سخن گفت. و اين حال ديگر قطع نشد و چند سال است که ادامه دارد.
📚«نور ملکوت قرآن» ج 1 ص 166 تا 170 با تلخیص
@ertebat_ba_rab
🔵 حکایت علّامه حسینی طهرانی رضوان الله علیه از جوانی که حجابهای ملکوتی برایش منکشف شده بود🔵
🌹يک روز به کتاب فروشى اسلاميّه در خيابانی رفتم؛ به محلّ انبار رفته و کتاب هاى لازم را خريدارى نمودم. صبحگاه قريب چهار ساعت به ظهر مانده بود؛
🌹مردى براى خريد کتاب آمده و کمربند چرمى خود را روى زمين پهن کرده بود؛ و مقدارى از کتاب هاى ابتياعى خود را بر روى کمربند چيده بود.
🌹و مشغول بود تا بقيّه کتاب هاى لازم را جمع کند؛ و بالاخره پس از اتمام کار، مجموع کتابها را در ميان کمربند بست و آماده براى خروج بود که ناگهان گفت: حبيبم الله. طبيبم الله. يارم. يارم. جونم. جونم.
🌹چون نگاه به چهره اش کردم، ديدم خيلى قرمز شده و قطراتى از عرق بر پيشانيش نشسته؛ و چنان غرق در وجد و سرور است که حدّ ندارد.
🌹گفتم: آقاجان! درويش جان! تنها تنها مخور، رسم ادب نيست! شروع کرد با صداى بلند و سوزناک ابياتی از باباطاهر عريان را بسيار شيوا و دلنشين خواند. بعد ساکت شد و گريه بسيارى کرد؛ و سپس شاد و شاداب شد و خنديد.
🌹گفتم: أحسنت! آفرين! من حقير فقير وامانده هستم. انتظار دعاى شما را دارم! گفت: الحمد للّه راهت خوب است؛ سيّد! سر به سرما مگذار! من بيچاره وامانده ام؛ تو هم بارى روى کول ما مى گذارى؟!
🌹گفتم: عنايات از جانب خداوند است؛ ولى آيا به حسب ظاهر براى اين عناياتى که به شما شده است، سبب خاصّى را در نظر دارى؟!
🌹گفت: بلى! من مادر پيرى داشتم، مريض و ناتوان، و چندين سال زمين گير بود؛ خودم خدمتش را مى نمودم و حوائج او را برمى آوردم و غذا برايش مى پختم و آب وضو برايش حاضر ميکردم؛ و خلاصه به هرگونه در تحمّل خواسته هاى او در حضورش بودم.
🌹و او بسيار تند و بد اخلاق بود. بعضاً فحش ميداد و من تحمّل ميکردم و بر روى او تبسّم ميکردم. و به همين جهت عيال اختيار نکردم با آنکه از سنّ من چهل سال ميگذشت. زيرا نگهدارى عيال با اين خُلق مادر مقدور نبود. و ترک مادر در وجدانم و عاطفه ام قابل قبول نبود؛ فلهذا به نداشتن زوجه تحمّل کرده و با آن خود را ساخته و وفق داده بودم.
🌹گهگاهى در اثر تحمّل ناگواريهائى که از وى به من مى رسيد، ناگهان گوئى برقى بر دلم مى زد، و جرقّه اى روشن مى شد و حال خوشى دست ميداد، ولى البتّه دوام نداشت و زود گذر بود.
🌹من رختخواب خود را پهلوى او و در اطاق او مى گستردم تا تنها نباشد و براى حوائج، نياز به صدا زدن نداشته باشد، کوزه را آب کرده و هميشه در اطاق پهلوى خودم مى گذاردم که اگر آب بخواهد، فوراً به او بدهم.
🌹تا يک شب که زمستان و هوا سرد بود، او در ميان شبِ تاريک آب خواست، فوراً برخاستم و آب کوزه را در ظرفى ريخته و به او دادم و گفتم: بگير مادر جان!
🌹او که خواب آلود بود، چنين تصوّر کرد که من آب را دير داده ام؛ فحش غريبى به من داد، و کاسه آب را بر سرم زد. فوراً کاسه را دوباره آب نموده و گفتم: بگير مادر جان مرا ببخش، معذرت ميخواهم! که ناگهان نفهميدم چه شد؟
🌹اجمالًا آنکه به آرزوى خود رسيدم؛ و آن برق ها و جرقّه ها تبديل به يک عالَمى نورانى همچون خورشيد درخشان شد؛ و حبيب من، يار من، خداى من، طبيب من، با من سخن گفت. و اين حال ديگر قطع نشد و چند سال است که ادامه دارد.
📚«نور ملکوت قرآن» ج 1 ص 166 تا 170 با تلخیص
@ertebat_ba_rab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسم الله الرحمن الرحیم
⁉️پاسخ آقای قرائتی به این سوال که:
📡مردم فضا را تسخیر کردن، حالا شما آخوندها بگید مردم مفاتیح بخونند
🎥 #سخنرانی_تصویری
🔷 @ertebat_ba_rab
⁉️پاسخ آقای قرائتی به این سوال که:
📡مردم فضا را تسخیر کردن، حالا شما آخوندها بگید مردم مفاتیح بخونند
🎥 #سخنرانی_تصویری
🔷 @ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
🔅امام رضا (علیهالسلام):
🦋ايـمان چهار ركن است:
۱-توڪل بر خدا
۲-رضا به قضـاى خدا
۳-تسليـم به امرخدا
۴-واگذاشتـن كار به خدا
📚 تحف العقول ، ص ۴۶۹
@ertebat_ba_rab
🔅امام رضا (علیهالسلام):
🦋ايـمان چهار ركن است:
۱-توڪل بر خدا
۲-رضا به قضـاى خدا
۳-تسليـم به امرخدا
۴-واگذاشتـن كار به خدا
📚 تحف العقول ، ص ۴۶۹
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم
امام رضا عليه السلام فرمودند:
خداوند سبحان و متعال، هيچ پيامبرى را مبعوث نكرد مگر با حرام كردن شراب، و اينكه اقرار داشت كه خدا آنچه را بخواهد انجام مى دهد
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس شراب بنوشد نور ايمان از قلب او خارج مى گردد
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس كه در قلب او آيه يا كلامى از قرآن باشد و آن را با شراب بيالايد، روز قيامت قرآن با او مخاصمه مى كند
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
همـسايگى با يهـود و نصـارى از همسـايگى با شـرابخوار بـهتر اسـت و بـا شرابخوار دوستى نـكنيد كه دوستى با او پشيمانى در پى دارد
بحارالأنوار، 79 / 134
كنز العمال، 5 / 13180
بحارالأنوار، 79 / 152
@ertebat_ba_rab
امام رضا عليه السلام فرمودند:
خداوند سبحان و متعال، هيچ پيامبرى را مبعوث نكرد مگر با حرام كردن شراب، و اينكه اقرار داشت كه خدا آنچه را بخواهد انجام مى دهد
رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس شراب بنوشد نور ايمان از قلب او خارج مى گردد
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
هر كس كه در قلب او آيه يا كلامى از قرآن باشد و آن را با شراب بيالايد، روز قيامت قرآن با او مخاصمه مى كند
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمودند:
همـسايگى با يهـود و نصـارى از همسـايگى با شـرابخوار بـهتر اسـت و بـا شرابخوار دوستى نـكنيد كه دوستى با او پشيمانى در پى دارد
بحارالأنوار، 79 / 134
كنز العمال، 5 / 13180
بحارالأنوار، 79 / 152
@ertebat_ba_rab