🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

سيّد بن طاووس فرموده:
من پس از اين زيارت صاحب الزمان صل الله علیک و علی ال بیتک الطیبین الطاهرین به اين شعر تمثل می جويم و به آن حضرت اشاره نموده،
می گويم:

🌷 نَزِيلُكَ حَيْثُ مَا اتَّجَهَتْ رِكَابِي

🌷وَ ضَيْفُكَ حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْبِلادِ

💐در هــر كجا و بر سر هـــر خوان
💐مـن ميهمان توام اى صاحب الزمان
صل الله علیک و علی آل بیتک الطیبین الطاهرین

@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

امام جعفر صادق صلوات الله علیه فرمودند:
هر کس بعد از نماز عصر روز جمعه ، ده مرتبه این صلوات را بفرستد:
ملائکه برای آن شخص از این جمعه تا جمعه دیگر در همین ساعت صلوات می فرستند
و همینطور امام محمد باقر صلوات الله علیه در رابطه با این صلوات فرمودند:
همانا کسى که پس از نماز عصر این صلوات را بفرستد:
•خداوند صد هزار حسنه براى او نوشته
•صد هزار گناه او را پاک کرده
•به واسطه آن صد هزار حاجت او را برآورده نموده
•صد هزار درجه براى او مى نویسد

اللهمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آل مُحَمَّدٍ

الأُوْصِیاءِ الْمَرضیِّینَ بِأَفْضَلِ صَلَواتِکَ

وَ بارِکْ عَلَیهِمْ بِاَفضَلِ بَرَکاتِکَ

وَ عَلَیهِ وَ عَلَیهِمُ السَّلامُ

وَ عَلىٰ اَرواحِهِم وَ اَجسادِهِم

وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ

اللهم عجل لولیک الفرج بحق الحسین صلوات الله علیه
اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج

منبع صلوات از:
کتاب گنج های معنوی
و همینطور:
ثواب الاعمال ، ص ۸۳ و ۲۳۹
@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

از امام صادق علیه السلام پرسیدند چگونه بر محمد و آل او صلوات بفرستیم
فرمود: شما بگوئید:

صَلَـواتُ اللهِ و صَلَواتُ مَلائِکَتَهِ و اَنْبیائِهِ
و رُسُلِهِ و جَمیعِ خَلْقِهِ عَلـیٰ محمَّدٍ و آل
مُحمَّـــدٍ والسَّــــــلامُ عَلَیهِ و عَلَیهـِـمْ
و رَحْمَةُ اللهِ و بَرَکاتُهُ

گفته شد ثواب کسى که به این طریق بگوید چه مى باشد،
فرمود: بیرون شدن از گناهان است ،
به خدا قسم مثل روزى که او را مادر زائیده

📚گنج های معنوی
📚ختوم و اذکار
📚بحار، ج ۹۴، ص ۵۵
@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله

ایه الکرسی در لوح زمرد سبز با مداد مخصوص به خدا نوشته میشود
هیچ روز جمعه ای نیاید مگر انکه ان لوح به پیشانی اسرافیل میخورد
هرگاه به پیشانی او خورد، تسبیح میکند و هرگاه اسرافیل تسبیح گوید👇
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد و علی اهل بیته و علی انبیائِک و عجل لولیک الفرج

ایه الکرسی در لوح زمرد سبز با مداد مخصوص به خدا نوشته میشود ، هیچ روز جمعه ای نیاید مگر انکه ان لوح به پیشانی اسرافیل میخورد ، پس هرگاه به پیشانی او خورد، تسبیح میکند و هرگاه اسرافیل تسبیح گوید ، هر فرشته ای که در اسمانها است تسبیح میگوید و چون اهل اسمان و دنیا تسبیح را بشنوند و تقدیس نمایند ، هیچ ملک مقرب و نبی مرسلی نماند مگر برای قاری ایه الکرسی دعا کند

🔹هرکه یک بار بخواند خدا فرشته ای فرستد تا او را حفظ کند

🔸اگر پنج بار بخواند خدا میگوید او را وا گذارید خودم حفظش میکنم

🔹خواندنش بعد از هر نماز باعث قبولی نماز میشه

🔸در شدائد و سختی و حاجت های مهم قرائت چهارده مرتبه به نیت چهارده معصوم نافع است و تخلف ندارد

🔹با خواندنش محافظت نمیکند جز پیامبر یا صدیق

🔸هر کس انرا  در پی هر نمازش بخواهد جز خدا کسی او را قبض روح نمی کنه و مانند کسی است که در رکاب انبیا قتال کرده و شهید شده

🔹هر کس بعد از وضو گرفتن بخواند خداوند ثواب چهل سال عبادت به او میدهد و چهل درجه به او میدهد و چهل حوریه به او تزویج میکند

🔸اگر به هنگام برگشتن به خانه بخوانید خداوند فقر و فاقه را از او بر میدارد

🔹اگر در قبرستان بخوانید و ثوابش را به اهل قبور قرار بدین، خدای متعال از هر حرفی فرشته ای گرداند  که برای او تا روز قیامت تسبیح  کنند و به خواننده ثواب شصت پیامبر  میدهد

📚معراج مومن

اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل لولیک الفرج و لعنت الله علی اعداء محمد و ال محمد من الاولین و الاخرین من الجن و الانس الف مره
@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (Deleted Account)
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی اهل بیته و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
Audio
سيد ابن طاووس ميفرمايد:اگر از هر عملي در عصر جمعه غافل شدي از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهاني غافل نشو چرا كه در اين دعا سري است كه خدا ما را بر آن آگاه كرده است.
دعائی که ازشخص حضرت صاحب الزّمان ارواحنافداه صادرشده و به وسیله ابوالحسن ضرّاب اصفهانی رضوان الله علیه به ما رسیده و علماء بزرگ مانند شیخ طوسی و سیّدابن طاووس و علاّمه مجلسی و علاّمه نوری و حاج شیخ عباس قمی رضوان الله تعالی علیهم اجمعین آن رانقل نموده اند و بیش ازهزارسال سابقه دارد و درهرشب و درهرروز و هرزمان و هرمکان خواندن آن جایز و مفید و موثراست.

وکلیدی است که به برکت آن صدها قفل بسته گشوده شده و صدهاحاجت برآورده می شود و صدها بلا و گرفتاری دردنیا و آخرت به برکت این صلوات و دعای شریف برطرف می گردد

و اگرکسی ازاین صلوات و دعاء بهتربرای امام زمان ارواحنافداه پیدا کرد، جایزه دارد.
امام کاظم ع :

خداوند هر روز جمعه هزار نفخه رحمت به بعضی از بندگانش‌ ،ارزانی می دارد،
هر کس‌در عصر جمعه صد‌بار سوره قدر را بخواند‌ از این هزار رحمت بهرمند می شود.

📚امالی صدوق ، ص۶۰۶
فضیلت خواندن سوره یوسف
درمان درد

🌼آیت الله بهجت(ره):
این همه سراغ دکترهای داخلی و خارجی رفتید، یک دستور هم ما می دهیم؛ صلوات زیاد بفرستید به نیت برآورده شدن همه حوائج از جمله شفای خودتان. وقتی هم خسته شدید به نیت صلوات زبانتان را حرکت دهید.
و زیاد استغفار کنید. آنقدر استغفار کنید که زبانتان از کار بیفتد. این گنجینه‎ای است که تمام ‎نشدنی است، گنجینه‎ای است که فنا‎پذیر نیست.
(منبع: در محضر بهجت)
بسم الله الرحمن الرحیم

🔴فقط یکبار بگو ببخشید،نفهمیدم...

آیت الله مجتهدی تهرانی:

💠 آدم نباید با خودش بگه من چون نفسم هنوز آن طور نشده که بتوانم توبه کنم پس چرا توبه کنم؟ اگر توبه کنم دوباره گناه می‌کنم.

⁉️ از کجا معلوم؟ شاید توبه کردی دیگه گناه نکردی، شاید یک دفعه همین امشب مُردی.چرا این حرف را می‌زنی؟

🔆با توبه به آغوش خدا بروید
اصلا خدا توبه کننده را دوست دارد. قرآن آیه‌ای دارد: «إن الله یحب التوابین». خدا دوست دارد بنده گناهکارش را که بگه بد کردم،اشتباه کردم...

شما دیدید بچه‌تون یک اشتباهی می‌کند می‌گوید غلط کردم ببخشید.
♦️ بعد شما دلتون به رحم میاد،بغلش می‌کنید و نازش می‌کنید...

◾️ شما که بنده‌اید این طوری رفتار می‌کنید ،آن وقت او که خداست و از مادر مهربانتر این طور نیست؟

🔥یک وقت شیطان وسوسه می‌کند میگه تو بد کردی، خدا تو را نمی‌بخشد، بیخودی توبه نکن، این حرف شیطان است.

⛔️ یأس از رحمت خدا از گناهان کبیره است. یک حدیث داریم می‌فرماید: «اگر گناه جن و انس را هم کردی نباید ناامید بشی...

📗از بیانات آیت الله مجتهدی ره

@ertebat_ba_rab
❄️ فصل زمستان، دوره ای مناسب برای خواندن نماز شب و گرفتن روزه های مستحبّی و قضای روزه های واجب

1) قال النبیُّ صلّی الله علیه و آله: الصَّوْمُ‏ فِي‏ الشِّتَاءِ الْغَنِيمَةُ الْبَارِدَة. (معانی الاخبار، ص272)

🌹رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: روزه در فصل زمستان، غنيمتى (بى‏ زحمت و بدون تحمّل مشقت) است که حاصل (فصل) سرماست.‏

2) عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ الدَّيْلَمِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقَ علیه السلام يَقُولُ:‏ الشِّتَاءُ رَبِيعُ‏ الْمُؤْمِنِ،‏ يَطُولُ فِيهِ لَيْلُهُ فَيَسْتَعِينُ بِهِ عَلَى قِيَامِهِ، وَ يَقْصُرُ فِيهِ نَهَارُهُ فَيَسْتَعِينُ بِهِ عَلَى صِيَامِه‏. (امالی صدوق، ص237)

🌹حضرت صادق عليه السلام : زمستان، بهار مؤمن است؛ شب هايش طولانى است و (مؤمن) براى عبادتِ نيمه شب از آن كمك مى گيرد، و روزهايش كوتاه است و براى روزه گرفتن از آن مدد مى جويد.

«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بسم الله الرحمن الرحیم

♨️ پاسخ کسانی که منکر واجبات هستند

🎤 قرائتی

🔷 @ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط میگفت:

بطری وقتی پره و میخوای خالیش کنی، خمش می‌کنی. هر چی خم شه خالی تر می‌شه.
اگر کاملا رو به زمین گرفته شه سریع تر خالی می‌شه. دل آدم هم همین طوره ، گاهی وقت‌ها پر می‌شه از غم، از غصه، از حرف‌ها و طعنه‌های دیگران.

قرآن می‌گه:
"هر گاه دلت پر شد از غم و غصه ها، خم شو و به خاک بیفت."

این نسخه‌ایه که خداوند برای پیامبرش پیچیده :
"ما قطعا می‌دانیم و اطلاع داریم، دلت می‌گیرد، به خاطر حرف‌هایی که می‌زنند."
"سر به سجده بگذار و خدا را تسبیح کن"
حجر آیه ۹۸

@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (مریم.سیاحی)
قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ

👁به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را از نگاه ناروا فروبندند.

سورهٔ نور | قسمتی از آیهٔ ۳۰

همراهان گرامی شبتان منور به انوار الهی🌹
@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

💕یه ﻭﻗﺘﺎ ﻻﺯﻡ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﯼ ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﯽ:
ﮐﯿﺎ ﭘﺸﺘﺘﻦ
ﮐﯿﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺭﺷﺪﺗﻦ
ﮐﯿﺎ ﻣﯿﺮﻥ
ﮐﯿﺎ ﻫﻤﻪ ﺟﻮﺭﻩ ﻣﯿﻤﻮﻧﻦ!!!

ﮔﺎﻫﯽ ﻻﺯﻡ ﺟﻮﺭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺨﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺯﺧﻤﯽ ﺑﺸﯽ و ﺯﺧﻤﺎﺗﻮ ﺑﺎﺯ ﺑﺰﺍﺭﯼ ﺗﺎ ﺑﺒﯿﻨﯽ:
ﮐﯿﺎ ﻧﻤﮏ ﻣﯿﭙﺎﺷﻦ
ﮐﯿﺎ ﻣﺮﻫﻢ ﻣﯿﺰﺍﺭﻥ
ﮐﯿﺎ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺩﺭﺩﻥ
ﮐﯿﺎ ﻫﻢ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﺩﻥ

ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﺗﺎ ﺯﺧﻤﯽ ﻧﺸﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑﻔﻬﻤﯽ ﮐﯽ ﭼﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭﯼ ﻣﯿﮑﻨﻪ!

ﺩﺳﺖ ﯾﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﻧﻤﮏ ﻣﯿﺒﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺭﻭﺷﻮﻥ ﻗﺴﻢ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩﯼ
ﻭ ﯾﻪ ﮐﺴﺎﯾﯽ ﻣﺮﻫﻢ ﻣﯿﺰﺍﺭﻥ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ ﯾﺎﺩﺷﻮﻥ ﻧﻤﯿﮑﺮﺩﯼ

ﺯﻣﯿﻦ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻮﺭﯼ ﻣﯿﺒﯿﻨﯽ!!!
ﮐﯿﺎ ﺧﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﮐﯿﺎ ﻧﺨﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﮐﯿﺎ ﻫﻢ ﺑﯿﺨﻮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ

@ertebat_ba_rab
بسم الله الرحمن الرحیم

جهانگردی به دهکده ای رفت تا زاهد معروفی را زیارت کند و دید که زاهد در اتاقی ساده زندگی می کند.
اتاق پر از کتاب بود و غیر از آن فقط میز و نیمکتی دیده می شد.
جهانگرد پرسید: لوازم منزلتان کجاست؟
زاهد گفت:مال تو کجاست؟
جهانگرد گفت:من اینجا مسافرم.
زاهد گفت: من هم

@ertebat_ba_rab