پرواز در آسمان رجب۲_۶
@ostad_shojae
#پرواز_در_آسمان_رجب۲
فایل صوتی ششم
آدمِ بی هدف...
عاشقِ معشوق از دست داده...
دلِ بی دلبـــر ... مُرده است !!
💎 رجب ، ماهِ قیمت گرفتنِ دل
ماه زنده شدنِ جان... به قدومِ دلبر است!
فایل صوتی ششم
آدمِ بی هدف...
عاشقِ معشوق از دست داده...
دلِ بی دلبـــر ... مُرده است !!
💎 رجب ، ماهِ قیمت گرفتنِ دل
ماه زنده شدنِ جان... به قدومِ دلبر است!
بسم الله الحی القیوم
🙏تبریک🙏
👋امشب شب ولادت مولا و سرور و ارباب و امیرالمومنین و تقسیم کننده بهشت و جهنم امام علی علیه السلام علیه السلام هست،
به همه تبریک میگم🙏
👋دوستای گلم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای امام علی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
ان شاءالله شفاعت ایشان در دنیا و اخرت شامل حالمون بشه
این نماز رو در هر زمان از شب میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به امام علی علیه السلام قربة الی الله
لطفا این صلوات رو توی دلتون بفرستین و هدیه کنین به امام علی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
🙏تبریک🙏
👋امشب شب ولادت مولا و سرور و ارباب و امیرالمومنین و تقسیم کننده بهشت و جهنم امام علی علیه السلام علیه السلام هست،
به همه تبریک میگم🙏
👋دوستای گلم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای امام علی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
ان شاءالله شفاعت ایشان در دنیا و اخرت شامل حالمون بشه
این نماز رو در هر زمان از شب میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به امام علی علیه السلام قربة الی الله
لطفا این صلوات رو توی دلتون بفرستین و هدیه کنین به امام علی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
👋نماز ۱۳،۱۴،۱۵ رجب ، شعبان، رمضان👋
امروز، شنبه، هفدهم اسفند، به عبارتی دوازده رجب هست
پس امشب، شب سیزدهم رجب میشه
رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:
در شب های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم از ماه های رجب، شعبان و رمضان به این دستور عمل کند:
هر کس در شب سیزدهم از این سه ماه، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب چهاردهم از این سه ماه ، چهار رکعت نماز بخواند یعنی دو تا دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب پانزدهم از این سه ماه ، شش رکعت یعنی سه تا دو رکعتی نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند ،
خداوند جمیع فضیلت سه ماه رجب و شعبان و رمضان را به او عطا و جمیع گناهانش امرزیده شود، جز شرک به خدا
به شرط تقوا
برای نماز مستحبی ، اونایی که مشکل دارن میتونن نشسته نماز بخونن
توی نیت اینجور نمازا بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن، یعنی مثلا اگه گفته شش رکعت نماز بخونین یعنی باید به صورت سه تا دو رکعتی خونده بشه یعنی اول نیت میکنی و دو رکعت مطابق دستور میخونی وقتی تشهد و سلام دادین دوباره بلند میشی و نیت میکنی و دو رکعت دیگه انجام میدی و الی اخر
برای خوندن سوره یاسین و ملک میتونی قران دست بگیری موقع نماز
@ertebat_ba_rab
👋نماز ۱۳،۱۴،۱۵ رجب ، شعبان، رمضان👋
امروز، شنبه، هفدهم اسفند، به عبارتی دوازده رجب هست
پس امشب، شب سیزدهم رجب میشه
رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:
در شب های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم از ماه های رجب، شعبان و رمضان به این دستور عمل کند:
هر کس در شب سیزدهم از این سه ماه، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب چهاردهم از این سه ماه ، چهار رکعت نماز بخواند یعنی دو تا دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب پانزدهم از این سه ماه ، شش رکعت یعنی سه تا دو رکعتی نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند ،
خداوند جمیع فضیلت سه ماه رجب و شعبان و رمضان را به او عطا و جمیع گناهانش امرزیده شود، جز شرک به خدا
به شرط تقوا
برای نماز مستحبی ، اونایی که مشکل دارن میتونن نشسته نماز بخونن
توی نیت اینجور نمازا بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن، یعنی مثلا اگه گفته شش رکعت نماز بخونین یعنی باید به صورت سه تا دو رکعتی خونده بشه یعنی اول نیت میکنی و دو رکعت مطابق دستور میخونی وقتی تشهد و سلام دادین دوباره بلند میشی و نیت میکنی و دو رکعت دیگه انجام میدی و الی اخر
برای خوندن سوره یاسین و ملک میتونی قران دست بگیری موقع نماز
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
👆نماز شب سیزدهم رجب👆
امروز، شنبه، هفدهم اسفند ، برابر با دوازدهم رجب هست
پس امشب، شبِ سیزدهم رجب میشه
👋الهکم التکاثر، همون سوره تکاثر هست
این نماز با نماز هشب شب ربجب فرق داره، و همینطور با نماز ایام البیض (سیزده، چهارده و پانزدهم) رجب و شعبان و رمضان هم فرق داره
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب ده رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پنج تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه ده رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
نمازهایی که گفته در شب بخونین شما میتونین از کمی بعد از نماز عشا مثلا نیم ساعت یا یک ساعت بعد از نماز عشا زمان براش هست تا حتی یکمی بعد از اذان صبح، در این زمان در هر موقع از شب میتونین این نمازارو بخونین
مگه اینکه ازتون خواسته باشه که فلان نماز رو بعد از مغرب خونده بشه
@ertebat_ba_rab
👆نماز شب سیزدهم رجب👆
امروز، شنبه، هفدهم اسفند ، برابر با دوازدهم رجب هست
پس امشب، شبِ سیزدهم رجب میشه
👋الهکم التکاثر، همون سوره تکاثر هست
این نماز با نماز هشب شب ربجب فرق داره، و همینطور با نماز ایام البیض (سیزده، چهارده و پانزدهم) رجب و شعبان و رمضان هم فرق داره
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب ده رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پنج تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه ده رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
نمازهایی که گفته در شب بخونین شما میتونین از کمی بعد از نماز عشا مثلا نیم ساعت یا یک ساعت بعد از نماز عشا زمان براش هست تا حتی یکمی بعد از اذان صبح، در این زمان در هر موقع از شب میتونین این نمازارو بخونین
مگه اینکه ازتون خواسته باشه که فلان نماز رو بعد از مغرب خونده بشه
@ertebat_ba_rab
ماه رجب ماه سلوک و زدودن زنگارهاي شيطاني از آيينه دل است، ماه ولايت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است، ماه رجب ماه اعتکاف است.
اعتکاف، فرصت مناسبي است تا انسان که در پيچ و خم هاي ماديات غرق شده، خود را بازيابد و از خدا بخواهد او را در راه راست ثابت قدم نگه دارد تا به درياي بي کران انس و مهر خداوند بپيوندد که سراسر مغفرت و رحمت است. در اعتکاف، بايد زمام دل و جان را به دست خدا سپرد و همه اعضا و جوارح را در حصار اراده حق به بند کشيد، به خويشتن پرداخت و معايب، کاستي ها و دردهاي خود را شناخت و در جست وجوي درمان بود، بايد نامه عمل را مرور کرد و به فکر تدارک و جبران فرصت هاي ازدست رفته بود. در اعتکاف، مي توان به مرگ انديشيد و خود را براي حضور در پيشگاه خداي مهربان آماده کرد.
در فضيلت اعتکاف همين بس که معادل طواف کعبه و همتاي رکوع و سجود است. چنان که خداي منّان در آيه 125، سوره بقره
مي فرمايد: و ما به ابراهيم و اسماعيل فرمان داديم که خانه مرا براي طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هرگونه آلودگي تطهير کنند"
سوره بقره، آيه 125
آري اعتکاف ميثاقي ست دوباره، عهدي ست صدباره و نگاهي ست يک باره به عمق ناپيداي عشق. سه روز خود را براي او مخلص کردن، عشق را در سحر معنا کردن و روزه را آغاز وصال دانستن. اعتکاف، حج کوچکي است در دل، عمره بزرگي است در نفس، قربانگاه زيبائي است در قلب.سه شب بيداري از سوز عشق و بيزاري از دنيا و خود را در زمزم معرفت شستشو دادن.
پيامبر صليالله عليه و آله مي فرمايند :
معتکف معتکف الذُّنوبَ ويُجرى لَهُ مِنَ الأجرِ كَأجرِ عامِلِ الحَسَناتِ کلها
معتكف همه گناهان را در بند مىكند. مانند كسى كه همه خوبىها را انجام داده است به او پاداش داده مىشود.[1]
از نيايش هاي زيباي امام علي(ع):
خدايا از من در گذر آنچه را از من بدان داناترى و اگر بار ديگر به آن باز گردم تو نيز به بخشايش باز گرد.
خدايا آنچه از اعمال نيكو كه تصميم گرفتم و انجام ندادم ببخشاى.
خدايا ببخشاى آنچه را كه با زبان به تو نزديك شدم ولى با قلب آن را ترك كردم.
خدايا ببخشاى نگاه هاى اشارت آميز و سخنان بى فايده و خواسته هاى بى مورد دل و لغزش هاى زبان.
خطبه 78 نهج البلاغه
اعتکاف، فرصت مناسبي است تا انسان که در پيچ و خم هاي ماديات غرق شده، خود را بازيابد و از خدا بخواهد او را در راه راست ثابت قدم نگه دارد تا به درياي بي کران انس و مهر خداوند بپيوندد که سراسر مغفرت و رحمت است. در اعتکاف، بايد زمام دل و جان را به دست خدا سپرد و همه اعضا و جوارح را در حصار اراده حق به بند کشيد، به خويشتن پرداخت و معايب، کاستي ها و دردهاي خود را شناخت و در جست وجوي درمان بود، بايد نامه عمل را مرور کرد و به فکر تدارک و جبران فرصت هاي ازدست رفته بود. در اعتکاف، مي توان به مرگ انديشيد و خود را براي حضور در پيشگاه خداي مهربان آماده کرد.
در فضيلت اعتکاف همين بس که معادل طواف کعبه و همتاي رکوع و سجود است. چنان که خداي منّان در آيه 125، سوره بقره
مي فرمايد: و ما به ابراهيم و اسماعيل فرمان داديم که خانه مرا براي طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هرگونه آلودگي تطهير کنند"
سوره بقره، آيه 125
آري اعتکاف ميثاقي ست دوباره، عهدي ست صدباره و نگاهي ست يک باره به عمق ناپيداي عشق. سه روز خود را براي او مخلص کردن، عشق را در سحر معنا کردن و روزه را آغاز وصال دانستن. اعتکاف، حج کوچکي است در دل، عمره بزرگي است در نفس، قربانگاه زيبائي است در قلب.سه شب بيداري از سوز عشق و بيزاري از دنيا و خود را در زمزم معرفت شستشو دادن.
پيامبر صليالله عليه و آله مي فرمايند :
معتکف معتکف الذُّنوبَ ويُجرى لَهُ مِنَ الأجرِ كَأجرِ عامِلِ الحَسَناتِ کلها
معتكف همه گناهان را در بند مىكند. مانند كسى كه همه خوبىها را انجام داده است به او پاداش داده مىشود.[1]
از نيايش هاي زيباي امام علي(ع):
خدايا از من در گذر آنچه را از من بدان داناترى و اگر بار ديگر به آن باز گردم تو نيز به بخشايش باز گرد.
خدايا آنچه از اعمال نيكو كه تصميم گرفتم و انجام ندادم ببخشاى.
خدايا ببخشاى آنچه را كه با زبان به تو نزديك شدم ولى با قلب آن را ترك كردم.
خدايا ببخشاى نگاه هاى اشارت آميز و سخنان بى فايده و خواسته هاى بى مورد دل و لغزش هاى زبان.
خطبه 78 نهج البلاغه
ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه 70 مرتبه
✅ (15)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 15
✅ (15)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 15
🌷🌷ختم قرآن روزانه به صورت حزبی و جزئی برای دریافت حزب و جزء به ایدی من پیام بدید🌷🌷
ختم قران امروز هدیه به امام علی علیه السلام🌹
مهلت خواندن یک روز
آیدی👇
@sgh2328
ختم قران امروز هدیه به امام علی علیه السلام🌹
مهلت خواندن یک روز
آیدی👇
@sgh2328
بسم الله الحی القیوم
👆نماز شب چهاردهم رجب👆
امروز، یک شنبه، هجدهم اسفند ، برابر با سیزدهم رجب هست
پس امشب، شبِ چهاردهم رجب میشه
👋اون ایه ای که باید بعد از سوره حمد توی تمام رکعات بخونین ، ایه آخر سوره کهف هست
اگه حفظ نیستین میتونین روی کاغذ بنویسین و موقع نماز بدست بگیرین و بخونین و بعد اون کاغذ رو لای قران بزارین
این نماز با نماز هر شب رجب فرق داره، و همینطور با نماز ایام البیض (سیزده، چهارده و پانزدهم رجب و شعبان و رمضان ) هم فرق داره
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب سی رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پانزده تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه سی رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
@ertebat_ba_rab
👆نماز شب چهاردهم رجب👆
امروز، یک شنبه، هجدهم اسفند ، برابر با سیزدهم رجب هست
پس امشب، شبِ چهاردهم رجب میشه
👋اون ایه ای که باید بعد از سوره حمد توی تمام رکعات بخونین ، ایه آخر سوره کهف هست
اگه حفظ نیستین میتونین روی کاغذ بنویسین و موقع نماز بدست بگیرین و بخونین و بعد اون کاغذ رو لای قران بزارین
این نماز با نماز هر شب رجب فرق داره، و همینطور با نماز ایام البیض (سیزده، چهارده و پانزدهم رجب و شعبان و رمضان ) هم فرق داره
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب سی رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پانزده تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه سی رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
👋تبریکـ تبریکــ تبریکـــ👋
ولادت با سعادت مولا و سرور و ارباب و امیرالمومنین و تقسیم کننده بهشت و جهنم امام علی علیه السلام علیه السلام رو به همه تبریک میگم🙏
دوستای گلم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای امام علی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
ان شاءالله شفاعت ایشان در دنیا و اخرت شامل حالمون بشه
این نماز رو در هر زمان از روز میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به امام علی علیه السلام قربة الی الله
لطفا این صلوات رو توی دلتون بفرستین و هدیه کنین به امام علی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
👋تبریکـ تبریکــ تبریکـــ👋
ولادت با سعادت مولا و سرور و ارباب و امیرالمومنین و تقسیم کننده بهشت و جهنم امام علی علیه السلام علیه السلام رو به همه تبریک میگم🙏
دوستای گلم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای امام علی علیه السلام بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین و زیارت ایشان رو بخونین🙏
ان شاءالله شفاعت ایشان در دنیا و اخرت شامل حالمون بشه
این نماز رو در هر زمان از روز میتونین بخونین
دو رکعت نماز مثل نماز صبح بخونین ولی توی نیت نماز بگین: دو رکعت نماز میخوانم هدیه میکنم به امام علی علیه السلام قربة الی الله
لطفا این صلوات رو توی دلتون بفرستین و هدیه کنین به امام علی علیه السلام:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
امروز، یک شنبه، هجدهم اسفند، به عبارتی سیزده رجب هست
پس امشب، شب چهاردهم رجب میشه
👋نماز ایام البیض
رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:
در شب های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم از ماه های رجب، شعبان و رمضان به این دستور عمل کند:
هر کس در شب سیزدهم از این سه ماه، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب چهاردهم از این سه ماه ، چهار رکعت نماز بخواند یعنی دو تا دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب پانزدهم از این سه ماه ، شش رکعت یعنی سه تا دو رکعتی نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند ،
خداوند جمیع فضیلت سه ماه رجب و شعبان و رمضان را به او عطا و جمیع گناهانش امرزیده شود، جز شرک به خدا
به شرط تقوا
👋برای خوندن سوره یاسین و ملک میتونی قران دست بگیری موقع نماز یعنی از یکی بخوای تا قران رو موقع نماز بدستت بده و بعد بگیره
یا من مثلا موقع خوندن کنار خودم یه صندلی بزرگ میزارم و قران رو کنارم میزارم و بدون اینکه حرکتی کنم قران رو از روی صندلی بدست میگیرم و میخونم
برای نماز مستحبی ، اونایی که مشکل دارن میتونن نشسته نماز بخونن
توی نیت اینجور نمازا بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن، یعنی مثلا اگه گفته شش رکعت نماز بخونین یعنی باید به صورت سه تا دو رکعتی خونده بشه یعنی اول نیت میکنی و دو رکعت مطابق دستور میخونی وقتی تشهد و سلام دادین دوباره بلند میشی و نیت میکنی و دو رکعت دیگه انجام میدی و الی اخر
@ertebat_ba_rab
امروز، یک شنبه، هجدهم اسفند، به عبارتی سیزده رجب هست
پس امشب، شب چهاردهم رجب میشه
👋نماز ایام البیض
رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:
در شب های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم از ماه های رجب، شعبان و رمضان به این دستور عمل کند:
هر کس در شب سیزدهم از این سه ماه، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب چهاردهم از این سه ماه ، چهار رکعت نماز بخواند یعنی دو تا دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب پانزدهم از این سه ماه ، شش رکعت یعنی سه تا دو رکعتی نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند ،
خداوند جمیع فضیلت سه ماه رجب و شعبان و رمضان را به او عطا و جمیع گناهانش امرزیده شود، جز شرک به خدا
به شرط تقوا
👋برای خوندن سوره یاسین و ملک میتونی قران دست بگیری موقع نماز یعنی از یکی بخوای تا قران رو موقع نماز بدستت بده و بعد بگیره
یا من مثلا موقع خوندن کنار خودم یه صندلی بزرگ میزارم و قران رو کنارم میزارم و بدون اینکه حرکتی کنم قران رو از روی صندلی بدست میگیرم و میخونم
برای نماز مستحبی ، اونایی که مشکل دارن میتونن نشسته نماز بخونن
توی نیت اینجور نمازا بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن، یعنی مثلا اگه گفته شش رکعت نماز بخونین یعنی باید به صورت سه تا دو رکعتی خونده بشه یعنی اول نیت میکنی و دو رکعت مطابق دستور میخونی وقتی تشهد و سلام دادین دوباره بلند میشی و نیت میکنی و دو رکعت دیگه انجام میدی و الی اخر
@ertebat_ba_rab
درهای آسمان گشوده شده و صدای عشق کائنات را پر کرده...
پروردگار مهربان بندهاش را میخواند برای همصحبتی و همنشینی سه روزه در سجاده عشق.
موعد زیباترین تحصن جهان رسیده است؛ تحصنی با تمام دل و جان در برابر معبود.
و حال باید دستهایت را بر ریسمان بلند بالای معنویت بیاوزی و از همۀ تعلقات زندگی ببُری تا سرنوشتت با نگاه حق تعالی رنگی جلی یابد.
لازمه این همنشینی سراسر نور، سکوت زبان است و گفتگوی دل و نگاهی تَر و چشمانی بارانی...
آری ایام اعتکاف است و این صدای معتکف است که با زبان دل میگوید:«خدایا! مرا به عزّت خویش عزیز گردانو تمامم را از نور وجودت سیراب کن.»
حال که در شرایط کنونی امکان حضور در مساجد فراهم نیست میتوان معتکف سجاده عشق در خانهها شد و فرصت سیراب شدن از اینهمه موهبت را به منازل نیز داد.
تنها اتاقی، تسبیح و سجادهای با قلبی آکنده از دلتنگی پروردگار کفایت میکند تا شکوه اعتکاف به جانت بنشیند و روزهداریاش سیرابات کند از همه تشنگیهای زمینی!
بلند شو باز کن سجاده عشقت را و بخواه که نگاه زیبای رحمانترین خدای جهانیان به حال و روز همگیمان طراوتی دوباره ببخشد و سلامتی ارمغان روزهامان گردد.
هر بار در این بزم عاشقانه الهی حس میکنم باز هم به تولد رسیدهام و پیلههای وابستگی را رهانیدهام تا پروانگیام را بال و پر گیرد.
صدایم کن و رهاییام ببخش!
پروردگار مهربان بندهاش را میخواند برای همصحبتی و همنشینی سه روزه در سجاده عشق.
موعد زیباترین تحصن جهان رسیده است؛ تحصنی با تمام دل و جان در برابر معبود.
و حال باید دستهایت را بر ریسمان بلند بالای معنویت بیاوزی و از همۀ تعلقات زندگی ببُری تا سرنوشتت با نگاه حق تعالی رنگی جلی یابد.
لازمه این همنشینی سراسر نور، سکوت زبان است و گفتگوی دل و نگاهی تَر و چشمانی بارانی...
آری ایام اعتکاف است و این صدای معتکف است که با زبان دل میگوید:«خدایا! مرا به عزّت خویش عزیز گردانو تمامم را از نور وجودت سیراب کن.»
حال که در شرایط کنونی امکان حضور در مساجد فراهم نیست میتوان معتکف سجاده عشق در خانهها شد و فرصت سیراب شدن از اینهمه موهبت را به منازل نیز داد.
تنها اتاقی، تسبیح و سجادهای با قلبی آکنده از دلتنگی پروردگار کفایت میکند تا شکوه اعتکاف به جانت بنشیند و روزهداریاش سیرابات کند از همه تشنگیهای زمینی!
بلند شو باز کن سجاده عشقت را و بخواه که نگاه زیبای رحمانترین خدای جهانیان به حال و روز همگیمان طراوتی دوباره ببخشد و سلامتی ارمغان روزهامان گردد.
هر بار در این بزم عاشقانه الهی حس میکنم باز هم به تولد رسیدهام و پیلههای وابستگی را رهانیدهام تا پروانگیام را بال و پر گیرد.
صدایم کن و رهاییام ببخش!
حجت الاسلام دارستانی
فضائل امیرالمومنین
بسم الله الرحمن الرحیم
👋نماز هر شب ماه رجب👋
امروز هجدهم اسفند هست و امشب، شب چهاردهم رجب میشه
👋دوستان، این نماز با سایر نمازها فرق داره
این نماز رو باید از شب اول شروع به خوندن کرد و هر شب باید بخونین تا اخر ماه رجب
ولی اگه کسی عذر شرعی داشت یا این پست رو ندید و تازه دید، میتونه از امشب شروع به خوندن کنه و سیزده شب قبل رو که نخوند رو قضاشو بجا بیاره،
اما نیازی نیست توی نیت، اسم قضا رو بیاره، بلکه مثل همیشه بگه دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
و بعد از اینکه نماز رو خوند، دستاشو بالا بیاره و بگه خدایا من به خاطر عذر (یا به خاطر اطلاع نداشتن از این نماز) متاسفانه ازم فوت شد و نتوتستم بجا بیارم، الان برای رضا و خشنودی تو خوندم پس از من قبول کن و ذخیره آخرتم قرار بده ای مهربان ترین مهربانان
اگه کسی از ایستادن عاجز هست میتونه نمازهای مستحبی رو نشسته بخونه
پس حتما بخونین و خدارو خوشحال کنین
دوستای ، نیت این نمازهارو اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
قمی رحمة الله علیه نوشته، هر که شصت رکعت نماز، یعنی هر شبی دو رکعت نماز در تمام رجب بخواند، بعد از سوره حمد ، سه بار سوره قل یا اَیُّهاالکافرون و یک بار سوره توحید بخواند، بعد از سلام دست ها را بلند کند و بگوید:
لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ
لَهُ المُلکُ وَ لَهُ الحَمدُ یُحییٖ وَ یُمیتُ وَ هُوَ حَیُّ لا یَموُتُ
بِیَدِهِ الخَیرُ وَ هُوَ عَلیٰ کُلِّ شَئٍ قَدیرُ وَ اِلَیهِ المَصیرُ
وَ لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ العَلیِّ العَظیمِ
اللهمَّ صَلّ عَلیٰ مُحمّدٍ النَّبیِّ الاُمّیِ وَ آلِهِ اللهم عجل لولیک الفرج
و دست ها را به سوی خود کشد
از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: کسی که این عمل را بجا آورد حق تعالی دعای او را مستجاب کند و ثواب شصت حج و شصت عمره به او عطا فرماید
رفقا این نماز با سایر نمازا فرق داره ، یعنی هر شب، دو رکعت بخونین تا جمعا توی این سی شب از ماه رجب، بشه شصت رکعت نماز
منبع از مفاتیح الجنان
@ertebat_ba_rab
👋نماز هر شب ماه رجب👋
امروز هجدهم اسفند هست و امشب، شب چهاردهم رجب میشه
👋دوستان، این نماز با سایر نمازها فرق داره
این نماز رو باید از شب اول شروع به خوندن کرد و هر شب باید بخونین تا اخر ماه رجب
ولی اگه کسی عذر شرعی داشت یا این پست رو ندید و تازه دید، میتونه از امشب شروع به خوندن کنه و سیزده شب قبل رو که نخوند رو قضاشو بجا بیاره،
اما نیازی نیست توی نیت، اسم قضا رو بیاره، بلکه مثل همیشه بگه دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
و بعد از اینکه نماز رو خوند، دستاشو بالا بیاره و بگه خدایا من به خاطر عذر (یا به خاطر اطلاع نداشتن از این نماز) متاسفانه ازم فوت شد و نتوتستم بجا بیارم، الان برای رضا و خشنودی تو خوندم پس از من قبول کن و ذخیره آخرتم قرار بده ای مهربان ترین مهربانان
اگه کسی از ایستادن عاجز هست میتونه نمازهای مستحبی رو نشسته بخونه
پس حتما بخونین و خدارو خوشحال کنین
دوستای ، نیت این نمازهارو اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
قمی رحمة الله علیه نوشته، هر که شصت رکعت نماز، یعنی هر شبی دو رکعت نماز در تمام رجب بخواند، بعد از سوره حمد ، سه بار سوره قل یا اَیُّهاالکافرون و یک بار سوره توحید بخواند، بعد از سلام دست ها را بلند کند و بگوید:
لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحدَهُ لا شَریکَ لَهُ
لَهُ المُلکُ وَ لَهُ الحَمدُ یُحییٖ وَ یُمیتُ وَ هُوَ حَیُّ لا یَموُتُ
بِیَدِهِ الخَیرُ وَ هُوَ عَلیٰ کُلِّ شَئٍ قَدیرُ وَ اِلَیهِ المَصیرُ
وَ لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ العَلیِّ العَظیمِ
اللهمَّ صَلّ عَلیٰ مُحمّدٍ النَّبیِّ الاُمّیِ وَ آلِهِ اللهم عجل لولیک الفرج
و دست ها را به سوی خود کشد
از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: کسی که این عمل را بجا آورد حق تعالی دعای او را مستجاب کند و ثواب شصت حج و شصت عمره به او عطا فرماید
رفقا این نماز با سایر نمازا فرق داره ، یعنی هر شب، دو رکعت بخونین تا جمعا توی این سی شب از ماه رجب، بشه شصت رکعت نماز
منبع از مفاتیح الجنان
@ertebat_ba_rab
Forwarded from 🍃 ارتباط با خدا 🍃 (🍃الحمدلله رب العالمین🍃)
بسم الله الرحمن الرحیم
👆تصویر رو باز کنین👆
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
از برای روزه ماه رجب، فضیلت های بسیاری وارد شده
اما اگر شخصی قادر بر آن نباشد، هر روز، صد مرتبه این تسبیحات را بخواند، تا ثواب روزهء انرا در یابد، ان شاءالله تعالی
بسم الله الرحمن الرحیم
سُبحانَ الإِلٰهِ الجَلیلِ
سُبحانَ مَنْ لا یَنْبَغِی التَّسبیحُ اِلاّ لَهُ
سُبحانَ الأَعَزِّالأَکرَمِ
سُبحانَ مَنْ لَبِسَ العِزَّ وَ هُوَ لَهُ اَهلٌ
دوستان من برا اینکه بتونین بخونین هر کدوم رو توی یه سطر نوشتم ولی وقتی شما میخوای بخونی، وقتی همه رو از اول تا اخر خوندی، این تازه میشه یک بار
@ertebat_ba_rab
👆تصویر رو باز کنین👆
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
از برای روزه ماه رجب، فضیلت های بسیاری وارد شده
اما اگر شخصی قادر بر آن نباشد، هر روز، صد مرتبه این تسبیحات را بخواند، تا ثواب روزهء انرا در یابد، ان شاءالله تعالی
بسم الله الرحمن الرحیم
سُبحانَ الإِلٰهِ الجَلیلِ
سُبحانَ مَنْ لا یَنْبَغِی التَّسبیحُ اِلاّ لَهُ
سُبحانَ الأَعَزِّالأَکرَمِ
سُبحانَ مَنْ لَبِسَ العِزَّ وَ هُوَ لَهُ اَهلٌ
دوستان من برا اینکه بتونین بخونین هر کدوم رو توی یه سطر نوشتم ولی وقتی شما میخوای بخونی، وقتی همه رو از اول تا اخر خوندی، این تازه میشه یک بار
@ertebat_ba_rab
Forwarded from اعمال ماه رجب
✅روزهی ماه رجب بسیار توصیه شده است. مرحوم سید در اقبال به طور مجزا برای افرادی که یک روز، دو روز، تا سی روز ماه رجب را روزه میگیرند، فضایلی بیان فرموده. البته توصیه نمیشود که به خود فشار مافوق طاقتمان بیاوریم؛ که در نتیجه خدای ناکرده روزهی ماه مبارک رمضان از ما فوت شود.
⬅دربارهی روزهی این ایام، نقل شده که راوی از رسول خدا(ص) میپرسد: اگر تابستان بود و نتوانستیم روزه بگیریم چه کنیم؟
حضرت میفرمایند: به ازای هر یک روز از روزهی ماه رجب که از شما فوت شد، یک مُد (تقریباً معادل یک کیلو) طعام صدقه بدهید.
سپس حضرت میفرمایند اگر نتوانستید صدقه دهید، این ذکر را بگویید: «سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ، سُبْحَانَ مَنْ لَا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلَّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ، سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ.»
🍃مرحوم محدّث قمی این مطلب را در مفاتیح ذکر نموده و آورده که این ذکر هر روز صدبار گفته شود. لذا اگر کسی نمیتواند در ماه رجب روزه بگیرد، این ذکرها را بگوید، یا هر روز به این نیت که روزهی ماه رجب از او فوت شد صدقه بدهد.
این کار را برای سایر روزههای مستحبی که از انسان فوت میشود نیز میتوان انجام داد.
حتّی کسانی که به سفر میروند، یا افرادی که عذر شرعی دارند و نمیتوانند روزه بگیرند، حتماً صدقه بدهند و یا این تسبیحات را بگویند تا از ثواب روزهداران بهرهمند شوند.
اگر بتوانیم سه تا پنج روز از ماه رجب را روزهدار باشیم خوب است؛ چه در اعتکاف شرکت کنیم یا نه. بهتر است برای روزه گرفتن در این ماه به خود فشار نیاوریم، اجازه دهیم نشاط در عبادت برای ما وجود داشته باشد
در همهی ماههای سال، پنجشنبهی اول، چهارشنبهی وسط و پنجشنبهی آخر ماه و برخی روزهای خاصّ به روزه توصیه شده. خوب است که در ماه رجب این ایام را روزهدار باشیم؛ علاوه بر آن، در این ماه روزهای عزیزی وجود دارد که روزه در آنها بسیار ارجمند است؛ از جمله روز اول و ایامالبیض و به ویژه 27 رجب که یکی از چهار روز سال است که به فضیلت روزه ممتاز است.
📚 #ادب_حضور
جلد اول مراقبات ومناسک ماه رجب و اعتکاف
استاد #فیاض_بخش
⬅دربارهی روزهی این ایام، نقل شده که راوی از رسول خدا(ص) میپرسد: اگر تابستان بود و نتوانستیم روزه بگیریم چه کنیم؟
حضرت میفرمایند: به ازای هر یک روز از روزهی ماه رجب که از شما فوت شد، یک مُد (تقریباً معادل یک کیلو) طعام صدقه بدهید.
سپس حضرت میفرمایند اگر نتوانستید صدقه دهید، این ذکر را بگویید: «سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ، سُبْحَانَ مَنْ لَا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ إِلَّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ، سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ.»
🍃مرحوم محدّث قمی این مطلب را در مفاتیح ذکر نموده و آورده که این ذکر هر روز صدبار گفته شود. لذا اگر کسی نمیتواند در ماه رجب روزه بگیرد، این ذکرها را بگوید، یا هر روز به این نیت که روزهی ماه رجب از او فوت شد صدقه بدهد.
این کار را برای سایر روزههای مستحبی که از انسان فوت میشود نیز میتوان انجام داد.
حتّی کسانی که به سفر میروند، یا افرادی که عذر شرعی دارند و نمیتوانند روزه بگیرند، حتماً صدقه بدهند و یا این تسبیحات را بگویند تا از ثواب روزهداران بهرهمند شوند.
اگر بتوانیم سه تا پنج روز از ماه رجب را روزهدار باشیم خوب است؛ چه در اعتکاف شرکت کنیم یا نه. بهتر است برای روزه گرفتن در این ماه به خود فشار نیاوریم، اجازه دهیم نشاط در عبادت برای ما وجود داشته باشد
در همهی ماههای سال، پنجشنبهی اول، چهارشنبهی وسط و پنجشنبهی آخر ماه و برخی روزهای خاصّ به روزه توصیه شده. خوب است که در ماه رجب این ایام را روزهدار باشیم؛ علاوه بر آن، در این ماه روزهای عزیزی وجود دارد که روزه در آنها بسیار ارجمند است؛ از جمله روز اول و ایامالبیض و به ویژه 27 رجب که یکی از چهار روز سال است که به فضیلت روزه ممتاز است.
📚 #ادب_حضور
جلد اول مراقبات ومناسک ماه رجب و اعتکاف
استاد #فیاض_بخش
بسم الله الحی القیوم
👆نماز شب پانزدهم رجب👆
امروز، دو شنبه، نوزدهم اسفند ، برابر با چهاردهم رجب هست
پس امشب، شبِ پانزدهم رجب میشه
این نماز با نماز هر شب رجب فرق داره، و همینطور با نماز ایام البیض (سیزده، چهارده و پانزدهم رجب و شعبان و رمضان ) هم فرق داره
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب سی رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پانزده تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه سی رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
نمازهایی که گفته در شب بخونین شما میتونین از کمی بعد از نماز عشا مثلا نیم ساعت یا یک ساعت بعد از نماز عشا زمان براش هست تا حتی یکمی بعد از اذان صبح، در این زمان در هر موقع از شب میتونین این نمازارو بخونین
مگه اینکه ازتون خواسته باشه که فلان نماز رو بعد از مغرب خونده بشه که باید به دستور عمل بشه
@ertebat_ba_rab
👆نماز شب پانزدهم رجب👆
امروز، دو شنبه، نوزدهم اسفند ، برابر با چهاردهم رجب هست
پس امشب، شبِ پانزدهم رجب میشه
این نماز با نماز هر شب رجب فرق داره، و همینطور با نماز ایام البیض (سیزده، چهارده و پانزدهم رجب و شعبان و رمضان ) هم فرق داره
دوستان بازم تکرار میکنم
تمام نمازای مستحبی، به جز نماز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن
یعنی مثلا اگه گفته امشب سی رکعت نماز بخونین، یعنی باید به صورت پانزده تا نماز دو رکعتی باشه
یعنی اول دو رکعت میخونی و وقتی تشهد و سلام دادی، دوباره دو رکعت دیگه میخوتی و نیت میکنی و تشهد و سلام میدی و همینطور ادامه میدی تا اینکه جمعش بشه سی رکعت
توی نیت اینجور نمازا اینجور بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
نمازهایی که گفته در شب بخونین شما میتونین از کمی بعد از نماز عشا مثلا نیم ساعت یا یک ساعت بعد از نماز عشا زمان براش هست تا حتی یکمی بعد از اذان صبح، در این زمان در هر موقع از شب میتونین این نمازارو بخونین
مگه اینکه ازتون خواسته باشه که فلان نماز رو بعد از مغرب خونده بشه که باید به دستور عمل بشه
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
امروز، دو شنبه، نوزدهم اسفند، به عبارتی چهارده رجب هست
پس امشب، شب پانزدهم رجب میشه
👋نماز ایام البیض👋
این نماز با نماز شب پانزدهم رجب که در بالا گزاشتم فرق داره و یه نماز دیگه با ثواب دیگست
رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:
در شب های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم از ماه های رجب، شعبان و رمضان به این دستور عمل کند:
هر کس در شب سیزدهم از این سه ماه، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب چهاردهم از این سه ماه ، چهار رکعت نماز بخواند یعنی دو تا دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد، سوره یس و ملک و توحید بخواند
✅و در شب پانزدهم از این سه ماه ، شش رکعت یعنی سه تا دو رکعتی نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند ،
خداوند جمیع فضیلت سه ماه رجب و شعبان و رمضان را به او عطا و جمیع گناهانش امرزیده شود، جز شرک به خدا
👋برای خوندن سوره یاسین و ملک میتونی قران دست بگیری موقع نماز یعنی از یکی بخوای تا قران رو موقع نماز بدستت بده و بعد بگیره
یا من مثلا موقع خوندن کنار خودم یه صندلی بزرگ میزارم و قران رو کنارم میزارم و بدون اینکه حرکتی کنم قران رو از روی صندلی بدست میگیرم و میخونم
برای نماز مستحبی ، اونایی که مشکل دارن میتونن نشسته نماز بخونن
توی نیت اینجور نمازا بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن، یعنی مثلا اگه گفته شش رکعت نماز بخونین یعنی باید به صورت سه تا دو رکعتی خونده بشه یعنی اول نیت میکنی و دو رکعت مطابق دستور میخونی وقتی تشهد و سلام دادین دوباره بلند میشی و نیت میکنی و دو رکعت دیگه انجام میدی و الی اخر
@ertebat_ba_rab
امروز، دو شنبه، نوزدهم اسفند، به عبارتی چهارده رجب هست
پس امشب، شب پانزدهم رجب میشه
👋نماز ایام البیض👋
این نماز با نماز شب پانزدهم رجب که در بالا گزاشتم فرق داره و یه نماز دیگه با ثواب دیگست
رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:
در شب های سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم از ماه های رجب، شعبان و رمضان به این دستور عمل کند:
هر کس در شب سیزدهم از این سه ماه، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند
و در شب چهاردهم از این سه ماه ، چهار رکعت نماز بخواند یعنی دو تا دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد، سوره یس و ملک و توحید بخواند
✅و در شب پانزدهم از این سه ماه ، شش رکعت یعنی سه تا دو رکعتی نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد ، سوره یس و ملک و توحید بخواند ،
خداوند جمیع فضیلت سه ماه رجب و شعبان و رمضان را به او عطا و جمیع گناهانش امرزیده شود، جز شرک به خدا
👋برای خوندن سوره یاسین و ملک میتونی قران دست بگیری موقع نماز یعنی از یکی بخوای تا قران رو موقع نماز بدستت بده و بعد بگیره
یا من مثلا موقع خوندن کنار خودم یه صندلی بزرگ میزارم و قران رو کنارم میزارم و بدون اینکه حرکتی کنم قران رو از روی صندلی بدست میگیرم و میخونم
برای نماز مستحبی ، اونایی که مشکل دارن میتونن نشسته نماز بخونن
توی نیت اینجور نمازا بگین: دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدای سبحان و متعال قربة الی الله
تمام نمازای مستحبی بجز وتر و اعرابی، همشون دو رکعتی هستن، یعنی مثلا اگه گفته شش رکعت نماز بخونین یعنی باید به صورت سه تا دو رکعتی خونده بشه یعنی اول نیت میکنی و دو رکعت مطابق دستور میخونی وقتی تشهد و سلام دادین دوباره بلند میشی و نیت میکنی و دو رکعت دیگه انجام میدی و الی اخر
@ertebat_ba_rab
🍃 ارتباط با خدا 🍃
بسم الله الحی القیوم امروز، دو شنبه، نوزدهم اسفند، به عبارتی چهارده رجب هست پس امشب، شب پانزدهم رجب میشه 👋نماز ایام البیض👋 این نماز با نماز شب پانزدهم رجب که در بالا گزاشتم فرق داره و یه نماز دیگه با ثواب دیگست رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:…
اگه کسی نماز شب سیزده و چهارده ایام البیض رو نخوند میتونه باز امشب بخونه و حتی اگه نماز دو شبشو نخوندین هم میتونین امشبو بخونین، اشکالی نداره بزرگوار
ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه 70 مرتبه
✅ (20)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 20
✅ (20)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 20
🌷🌷ختم قرآن روزانه به صورت حزبی و جزئی برای دریافت حزب و جزء به ایدی من پیام بدید🌷🌷
ختم قران امروز هدیه به امام جواد علیه السلام🌹
مهلت خواندن یک روز
آیدی👇
@sgh2328
ختم قران امروز هدیه به امام جواد علیه السلام🌹
مهلت خواندن یک روز
آیدی👇
@sgh2328