🍃 ارتباط با خدا 🍃
1.8K subscribers
9.37K photos
413 videos
132 files
167 links
چون بندگانم، از تو درباره من بپرسند،
بگو: به راستی که من نزدیکم، دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند؛ اجابت می کنم.
پس (آنان) باید دعوت مرا بپذیرند، و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند.
🍃بقره-۱۸۶🍃
Download Telegram
📜قوانین ده‌گانه شهید سیدمجتبی علمدار
* قوانین ده‌گانه🌴🌴

🍃قانون اول: بارالها، اعتراف می‌کنم از اینکه قرآن را نشناختم و به قرآن عمل نکردم. حداقل روزی ده آیه قرآن را باید بخوانم. اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیلی نتوانستم این ده آیه را بخوانم روز بعد باید حتماً یک جزء کامل بخوانم.(تاریخ اجرا 4 مرداد69)

🌾قانون دوم: پروردگارا! اعتراف می‌کنم از اینکه نمازم را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم. حداقل روزی دو رکعت نماز قضا باید بخوانم. اگر روزی به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم، روز بعد باید نماز قضای یک 24 ساعت (17 رکعت) بخوانم.(تاریخ اجرا 11 مرداد 69)

🍁قانون سوم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه مرگ را فراموش کردم و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشدم. حداقل هر شب قبل از خواب باید دو رکعت نماز تقرّب بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت را بجا بیاورم روز بعد باید 20 ریال صدقه و 8 رکعت نماز قضا بجا بیاورم.(تاریخ اجرا 26 مرداد 69)

🦋قانون چهارم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه شب با یاد تو نخوابیدم و بهر نماز شب هم بیدار نشدم. حداقل در هر هفته باید 2شب نماز شب بخوانم و بهتر است شبهای پنجشنبه و شب جمعه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم شبی را بجا بیاورم باید بجای هر شب 50 ریال صدقه و11 رکعت تمام را بجا بیاورم .(تاریخ اجرا 16 شهریور 69)

🌸قانون پنجم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه «خدا می‌بیند» را در همه کارهایم دخالت ندادم و برای عزیز کردن خودم کارکردم. حداقل در هر هفته باید دو صبح زیارت عاشورا و صبح جمعه باید سوره الرحمن را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم زیارت عاشورا را بخوانم باید هفته بعد 4 صبح زیارت عاشورا و یک جزء قرآن بخوانم و اگر صبح جمعه‌ای نتوانستم سوره الرحمن بخوانم باید قضای آن را در اولین فرصت به اضافه 2 حزب قرآن بخوانم.(تاریخ اجرا 13 مهر 69)

🌱قانون ششم: حداقل باید در آخرین رکوع و در کلیه سجده‌های نمازهای واجب صلوات بفرستم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم، باید به ازای هر صلوات 10 ریال صدقه بدهم و 100 صلوات بفرستم.(تاریخ اجرا 18 آبان 69)

💚قانون هفتم: حداقل باید در هر 24 ساعت 70 بار استغفار کنم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا آورم، در 24 ساعت بعدی باید 300 بار استغفار کنم و باز هم 300 به 600 تبدیل می‌شود.(تاریخ اجرا 30 آذر 69)

🌷قانون هشتم: هر کجا که نماز را تمام می‌خوانم باید در هفته 2 روز را روزه بگیرم. بهتر است که دوشنبه و پنج شنبه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم، در هفته بعد به ازای 2 روز، 3 روز و به ازای هر روز 100 ریال صدقه باید بپردازم. (تاریخ اجرا 19 بهمن 69)

🌺قانون نهم: در هر روز باید 5 مسئله از احکام حضرت امام (ره) را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم روز بعد باید 15 مسئله بخوانم. (تاریخ اجرا14 فروردین70)

🌿قانون دهم: در هر 24 ساعت باید 5 بار تسبیح حضرت زهرا(س) برای نماز یومیه و 2 بار هم برای نماز قضا بگویم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این فریضه الهی را انجام دهم باید به ازای هر یکبار، 3 مرتبه این عمل را تکرار کنم. (تاریخ اجرا15 خرداد 70)
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آقا سید چیه چند روزیه ما رو نگاه نمی کنی ...

روایتے عجیب ازولادت تاشهادت
جانباز شهید مداح اهل بیت(ع) #سید_مجتبی_علمدار
مداح دلسوختہ
شهید سید مجتبے علمدار
🎶 بشنویـد ...

بر مشامم می‌رسد
هر لحظه بوی ڪربلا ...

با نوای گرم ذاکر اهل بیت
#شهید_سیدمجتبی_علمدار
فرازی از وصیت نامه شهید سید مجتبی علمدار:💚
به همه شما وصیت می کنم قرآن را بیشتر بخوانید بیشتر بشناسید بیشتر عشق بورزید،بیشتر معرفت به قرآن داشته باشید،بیشتر دردهایتان را با قرآن درمان کنید،سعی کنید قرآن انیس و مونستان باشد نه زینت و دکور و طاقچه های منزلتان، بهتراست قرآن را زینت قلبتان کنید🌱
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تلاوت حزین و سوزناک استاد عبدالباسط
@abdulbasetquran
شاهکار سوره قدر با صدای استاد #عبدالباسط هر قلبی را تکان و هر دیده ای را گریان میکند❗️

◼️ پنج شنبه، به نیت اموات و فاتحه ای نثارشان 🙏

👌کیفیت عالی
کانال صدای بهشت استاد عبدالباسط
@abdulbasetquran
✳️ آرامش بخش ترین تلاوت عمر استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد، که قلب هر انسانی را آرام و به خدا نزدیکتر میکند ❗️

🔔 ابرشاهکار بهشتی معروف و جاودانه و غیر قابل توصیف!

🌟 سوره حمد

🕌 مسجد جامع یلبغا شهر دمشق، کشور سوریه سال 1957 میلادی

🕰 به مدت 1:29 دقیقه

🔊 کیفیت فوق العاده عالی 👌

🔹 حتما گوش جان بسپارید
زیارت عاشورا هدیه به حضرت زینب سلام الله علیها


(5)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%



🕴 تعدادکل رای ها: 5
🌷🌷ختم قرآن روزانه به صورت حزبی و جزئی برای دریافت حزب و جزء به ایدی من پیام بدید🌷🌷

ختم قران امروز هدیه به شهدای کربلا🌹

مهلت خواندن یک روز


آیدی👇
@Sgh2328
منت گذاشتن بر خدا!


🔸 منّت بر خدا خیلی بد است، مثلاً می‌گوید: «خدایا! ما نماز نخوانیم چه کسی می‌خواند؟!»
هیچ! همه‌ی عالم در حال نماز خواندن هستند، یُسَبِّحُ لِله ما فی السَّموات

🔸 آخر بعضی‌ها می‌گویند: «خدایا! همسایه‌ی ما نماز نمی‌خواند، مشروب هم می‌خورد، فلان گناه را هم انجام می‌دهد، اما ما این همه نماز می‌خوانیم، این همه روزه می‌گیریم، این همه دعا می‌کنیم، حاشا به کرمت!»
خدا خیلی از این حرف بدش می‌آید که منت بگذاری.

🔸 امیرالمومنین (ع) در خطبه‌ی ۱۵۶ نهج‌البلاغه می‌فرماید که پیامبر (ص) به من فرمود: علی جان، دوره آخرالزمان آدم‌هایی می‌آیند که یَمُنّون بِدینِهِم عَلی رَبِّهِم، با دینشان بر خدا منّت می‌گذارند.
این بدترین منّت است و عمل را باطل می‌کند.


حجت الاسلام دکتر رفیعی
علت غیبت امام زمان (عج)
.
.

👈یکی از سوالاتی که درمورد حضرت مهدی ممکن است در ذهن خیلی افراد به وجود بیاید این است که چرا بقیه الله الاعظم در غیبت به سر می برند و علت غیبت ایشان چیست؟

.
.


🌱البته در جواب این سوال مطلب تمام و کامل از خواجه نصیرالدین طوسی در یک جمله کوتاه اما پرمفهوم فرموده اند که بزرگانی همچون علامه حلی بر این جمله ایشان شرح زده اند.
.
.
ما با ذکر جمله خواجه نصیرالدین و توضیح علامه حلی برای درک راحت تر و آسان تر موضوع مطالبی نیز اضافه می نماییم.
.
.

خواجه نصیرالدین درباره علت غیبت حضرت مهدی این چنین می¬ گوید: «وجوده لطف، و تصرّفه لطف آخر، و عدمه منّا» یعنی: وجود امام برای مردم لطف خداوند است و حکومت او بر جامعه لطف بهتری است برای آنان و اگر در این زمان امام شخصا اداره امور جامعه را به دست نمی گیرد و در غیبت به سر می برد این ما هستیم که موجب آن غیبت امام شده ایم.
.
.

مرحوم علامه حلی در کتاب «کشف المراد» در توضیح این کلام خواجه نصیرالدین طوسی می گوید: تحقیق در این باره این است که فایده و ثمره نیکوی امامت در اجتماع بشری به چند چیز حاصل می شود:👇
.
.


اول اینکه: خداوند امام را به طور واضح نصب کند و امکان داره صحیح امور مردم را به او بدهد. این کار را خداوند انجام داده است.
.
.

دوم اینکه: امام نیز حاضر به قبول منصب امامت گردیده و آماده انجام وظیفه خود بشود. این کار را نیز امام به نوبه خود انجام داده است.
.
.

سوم اینکه: مردم نیز به وظیفه خود نسبت به وی عمل کنند ‌به این معنی که فرمان او را بپذیرند و در اداره امور او را یاری دهند. این همان چیزی است که مردم آن را انجام نداده اند. پس تنها امت بوده اند که از شامل شدن لطف خداوند نسبت به خود جلوگیری به عمل آورده اند نه خداوند و شخص امام.
.
.

بنابراین طبق کلام خواجه نصیرالدین و توضیح شیوای علامه حلی متوجه شدیم که علت غیبت طولانی امام زمان (علیه السلام) از طرف خود ما است.
.
.
😔 یعنی ما هنوز آمادگی و لیاقت اینکه حضرت در میان ما زندگی کنند را نداریم. چنان که خداوند سیزده معصوم پیشین را فرستاد.
.
.
🔶 پیامبر پیشانیش را شکستند دندان مبارکش را شکستند شکمبه گوسفند و خاکستر بر سر مبارکش ریختند او را نعوذ بالله مجنون و ساحر خواندند. دستان امیرالمومنین (ع) را بستند درب منزلش را آتش زدند حکومت را از او غصب کردند. امام
حسن مجتبی (ع) را سجاده از زیر پاهایش کشیدند او را ملقب به مذلل المومنین (ذلیل کننده مومنان) دانستند. پیکر مطهرش را تیرباران کردند. امام حسین (ع) را سر مبارکش را از بدن جدا کردند خانواده اش را به اسیری بردند طفلانش را کتک زدند و تا امام حسن عسکری (ع) که سالیان سال محبوس و تحت نظر بود چنانچه در روایات وارد شد: مَا مِنَّا إِلَّا مَقْتُولٌ أَوْ مَسْمُوم. ما اهل بیت را یا شهید کردند و یا مسموم نمودند.

.
.
و انواع و اقسام مصیبت ها را سیزده معصوم از این امت قدرنشناس کشیدند حتی این امت (بنی امیه و بنی عباس) درصدد بودند که حضرت ولی عصر را نیز شهید کنند. زیرا آنها شنیده بودند که از امام حسن عسکری (ع) پسری به دنیا خواهد آمد که کاخ های ظلم و ستم را ویران می کند. و به همین علت حضرت به صورت معجزه آسا و بسیار مخفیانه به دنیا آمد و بعد از پج سال یه خاطر همان حیله (بنی امیه و بنی عباس) حضرت در غیبت صغری و بعد هم در غیبت کبری به سر برد. به خاطر این بود که خداوند حضرت مهدی را در گنجینه ذخایر خود نگه داشت: بقيةالله خير لكم

.
.
و هر وقت که مردم لیاقت و قابلیت درک حضور حضرت را پیدا کردند خداوند آن حضرت را ظاهر می کند. و شاهد بر این مدعا حدیثی است که در کتاب شریف غیبت نعمانی از امام صادق (ع) نقل شده است که راوی از امام پرسید؛ فدایت شوم! همراه حضرت قائم چه تعدادی از عرب ها خواهند بود؟
.
.
امام فرمود: تعداد اندک و کمی.
عرض کردم: به خدا قسم! افراد بسیاری معتقد به امامت و غیبت امام غایب هستند.
امام فرمود: به ناچار باید مردم پاک شوند و جدا شوند و غربال شوند و تعداد بسیاری از مردم از غربال رد می شوند و در غربال نمی مانند.
.
.

🌸در توضیح این حدیث شیخ نعمانی صاحب کتاب غیبت نعمانی چنین می گوید: مقصود آن است همانطور که حبوبات به وسیله غربال از خاشاک جدا می شوند و حبوبات سالم در غربال می ماند و فاسدها و خس و خاشاک از غربال بیرون می ریزند. مردم نیز همانند آن ها از غربال امتحان بیرون می ریزند و باقی نمی ماند مگر فرد با ایمان.
.
.

🕊و زمانی که مردم غربال شدند و این افراد با ایمان که در غربال بودند به وجود آمدند امام عصر ظهور خواهد کرد.
.
.
.
📕تجرید الاعتقاد مبحث امامت
کشف المراد ص ۲۸۵
غیبت نعمانی ص ۲۴۱
انس با مهدی ص ۳۸
⚜️ از خدا پیش کسی شکایت نکن!


🌷 فشار زندگی را تحمل کنید که این از گنج های بهشت و از گنج های بِرّ و خوبی است.

🌷 دنیا سختی دارد، فشار دارد، پس صبر کنید.

🌷 مرتب پیش این و آن ننشین و شکایت نکن. از خدا گله و شکایت نکن که خدایا چرا مرا اینجوری کردی؟


📚 آیت الله مجتهدی تهرانی، بدیع الحکمه، حکمت۱۲۳
🔴 حال خوش معنوی یعنی ...

🔸هر گریه‌ای نشانۀ حال خوش معنوی نیست؛ این گریه باید ناشی از یک قلب شاد باشد. حال خوش معنوی به غمگین بودن نیست، به داشتن یک سلسله شادی‌های بسیار عمیق و معنادار است! ما معمولاً وقتی خیلی دل‌مان گرفته و مشکلات هجوم آورده سراغ عبادت و دعا می‌رویم و در خانۀ خدا ناله می‌زنیم، در‌حالی‌که اصلش این است که وقتی سرشار از شادی و نشاط هستی، دنبال دعا و عبادت باشی تا از خدا تشکر کنی.

🔸حال خوش معنوی یعنی اطمینان و نداشتن نگرانی! و قدم اول برای رسیدن به حال خوش معنوی این است که به خدا اطمینان پیدا کنی. أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ یعنی با ذکر خدا آرام شو تا نگرانی‌هایت برطرف شود. آیت الله بهجت میفرمود: اگر همان‌قدر که بچه به مادرش اعتماد دارد، به خدا اعتماد داشتیم، مشکلی نداشتیم!

🔸 حال خوش معنوی یعنی دیدن کبریایی خدا و لذت بردن از عظمت و شکوهش. الله اکبر یعنی: خدایا! تو چه باعظمت و باشکوهی!

🔸 حال خوش معنوی یعنی لذت بردن از اینکه در بغل خدا هستی؛ عین یک کودک که وقتی بین غریبه‌ها، به بغل پدر و مادرش می‌رود، کِیف می‌کند.

🔸 حال خوش معنوی یعنی چشیدن حلاوت و شیرینی ذکر خدا، نه چشیدن غم و اندوه ناشی از بدبختی!

👤علیرضا پناهیان
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 طعم نزدیک شدن

🔻وقتی با خوابیدن حال خوش معنوی پیدا می‌کنیم!

#تصویری
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 حال خوش معنوی را از بچه‌ها یاد بگیریم!

توصیۀ شنیدنی آیت الله بهجت برای رسیدن به حال خوب

#تصویری
📌هر اندوه بیهوده‌ای را با تعقل و تفکر می‌توان برطرف کرد!

🔻اگر می‌خواهی حال خوش معنوی داشته باشی، لیزرِ عقلت را روی اندوه‌های دلت بینداز و آنها را نابود کن؛ خوب فکر کن و اندوه‌های بیخود را از دلت بیرون بریز!

⚡️مثلاً به خودت بگو: 1-این مشکل هم یک امتحان الهی است 2-الان خدا از اینکه تو داری زجر می‌کشی نارحت است؛ حتی بیشتر از خودت! و برایت جبران خواهد کرد 3-هستند کسانی که بیشتر از تو مشکل دارند 4- این مشکل برطرف خواهد شد و یک زمانی می‌رسد که اصلاً این غصه از یادت می‌رود...

🔻هر اندوه بیهوده‌ای را با تعقل و تفکر می‌توان برطرف کرد. اما چرا بعضی‌ها وقتی فکر می‌کنند، اندوه‌شان برطرف نمی‌شود بلکه نگران‌تر می‌شوند؟ چون عقل‌شان درست کار نمی‌کند! کسی که عقل درستی ندارد، هرچه تفکر کند مسرور نمی‌شود بلکه گاهی تفکر حتی برایش ضرر هم دارد!

👤علیرضا پناهیان
سوره قدر هدیه به اموات


1 سوره قدر (12)
👍👍👍👍34%

7 سوره قدر (23)
👍👍👍👍👍👍👍66%



🕴 تعدادکل رای ها: 35
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 او دلتنگ ماست ..
🔻باور می‌کنید؟

#تصویری