بسم الله الحی القیوم
👋امشب، شب وفات حضرت سکینه سلام الله علیها هست
به همه تسلیت میگم🙏
👋دوستای گلم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای حضرت سکینه سلام الله علیها، بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز، صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
👋لطفا این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت سکینه سلام الله علیها:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
👋امشب، شب وفات حضرت سکینه سلام الله علیها هست
به همه تسلیت میگم🙏
👋دوستای گلم لطفا امشب حتما دو رکعت نماز برای حضرت سکینه سلام الله علیها، بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز، صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
👋لطفا این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت سکینه سلام الله علیها:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
سفارش های مهم مرحوم آقای حاج سید هاشم حداد به حاج ابوموسی محیی👇
ایشان به ما می فرمودند:
. . 👈 نماز اول وقت ،
. 👈نماز شب ،
.👈توسل به اهل بیت (علیهم السلام) خصوصا اما حسین (علیه السلام ) و احسان به مردم.
. . 🌹استاد شیخ جعفر ناصری: .👇
. . ✍خیلی باعث تأسف و تأثر است که تا ساعت دوازده یا یکِ شب و گاهی هم بیشتر، راحت مینشینیم؛ اما هنگام سحرخیزی که میشود، خوابمان میبرد.
. 🔺این بیماری شدیدی است.
. . 💠بیداری در آن وقت (سحر) و خود را در معرض رحمت الهی قرار دادن، در زندگی انسان خیرات میآورد؛ حتی برای فرزندان انسان!
. . ❇️خانهای که در آن، بیداری سحر وجود دارد، خانهای که در آن در اول وقت، اذان گفته میشود، خانهای که در آن نافله شب خوانده میشود، برکاتش زیاد است.
⭕️گاهی برای یک بنبستی که در زندگی پیش آمده، مدتهای طولانی باید انسان صدمه بخورد، تا برطرف شود؛ اما با یک_سحر، قضیهاش حل میشود. اگر این کار را میکردیم، مشکلاتمان هم کمتر بود.
. . 📚منبع: نشریه خُلُق ۴۸
. . 💖خداوند بنده سحر خیز را در بهشت با پاداشش شگفت زده خواهد کرد
اگر انسان میدانست چه نعمتی به خاطر عبادت سحر او را احاطه کرده هرگز این بیداری را ترک نمیکرد
فَلاٰ تَعْلَمُ نَفْسٌ مٰا أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزٰاءً بِمٰا كٰانُوا يَعْمَلُونَ 17 سجده
به سزاى کارهایى که مى کردند،
پاداشى فراتر از تصور آدمى به آنان داده مى شود و هیچ کس نمى داند چه چیزهایى که مایه سرور و چشم روشنى هر بیننده اى است، براى آنان نهان شده و ذخیره گشته است.😍
ایشان به ما می فرمودند:
. . 👈 نماز اول وقت ،
. 👈نماز شب ،
.👈توسل به اهل بیت (علیهم السلام) خصوصا اما حسین (علیه السلام ) و احسان به مردم.
. . 🌹استاد شیخ جعفر ناصری: .👇
. . ✍خیلی باعث تأسف و تأثر است که تا ساعت دوازده یا یکِ شب و گاهی هم بیشتر، راحت مینشینیم؛ اما هنگام سحرخیزی که میشود، خوابمان میبرد.
. 🔺این بیماری شدیدی است.
. . 💠بیداری در آن وقت (سحر) و خود را در معرض رحمت الهی قرار دادن، در زندگی انسان خیرات میآورد؛ حتی برای فرزندان انسان!
. . ❇️خانهای که در آن، بیداری سحر وجود دارد، خانهای که در آن در اول وقت، اذان گفته میشود، خانهای که در آن نافله شب خوانده میشود، برکاتش زیاد است.
⭕️گاهی برای یک بنبستی که در زندگی پیش آمده، مدتهای طولانی باید انسان صدمه بخورد، تا برطرف شود؛ اما با یک_سحر، قضیهاش حل میشود. اگر این کار را میکردیم، مشکلاتمان هم کمتر بود.
. . 📚منبع: نشریه خُلُق ۴۸
. . 💖خداوند بنده سحر خیز را در بهشت با پاداشش شگفت زده خواهد کرد
اگر انسان میدانست چه نعمتی به خاطر عبادت سحر او را احاطه کرده هرگز این بیداری را ترک نمیکرد
فَلاٰ تَعْلَمُ نَفْسٌ مٰا أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزٰاءً بِمٰا كٰانُوا يَعْمَلُونَ 17 سجده
به سزاى کارهایى که مى کردند،
پاداشى فراتر از تصور آدمى به آنان داده مى شود و هیچ کس نمى داند چه چیزهایى که مایه سرور و چشم روشنى هر بیننده اى است، براى آنان نهان شده و ذخیره گشته است.😍
✅پرسش:
در نماز هاي مستحبي مثل نماز شب خوندن اذان و اقامه هم مستحبه؟
🌸☘☘☘☘☘🌸
🌺پاسخ:
سلام
گفتن اذان واقامه برای خواندن نمازهای مستحبی وارد نشده ونباید بگوئید.
🌺
☘🌺
🌺☘🌺☘🌺☘
در نماز هاي مستحبي مثل نماز شب خوندن اذان و اقامه هم مستحبه؟
🌸☘☘☘☘☘🌸
🌺پاسخ:
سلام
گفتن اذان واقامه برای خواندن نمازهای مستحبی وارد نشده ونباید بگوئید.
🌺
☘🌺
🌺☘🌺☘🌺☘
. ☘️پیامبر اڪرم(صلی الله علیه و آله) : پنج چیز دل راصفا میدهد و سختی قلب را بر طرف می کند : .
. همنشینی علما
دست به سر یتیم کشیدن
نیمه شب استغفار کردن
کم خوابیدن شب
روزه .
.📗نصایح ، صفحه218 .
احکام نماز شب👇
1.فضیلت نمازهای شفع و وتر از هشت رکعت نماز دیگر بیشتر است.
2.اگر وقت برای ادای نماز شب تنگ باشد انسان میتواند فقط به نماز وتر اکتفا کند.
3.وقت نماز شب از اول نیمه شب است تا طلوع صبح صادق.
4.افضل آن است که نماز شب به هنگام سحر خوانده شود و هنگام سحر، عبارت است از یک سوم آخر شب و هر قدر به صبح نزدیکتر باشد افضل خواهد بود.
5.مسافر میتواند نماز شب را پیش از نیمه شب بخواند.
6.جوان و یا پیرمردان که میترسند خواب بمانند میتوانند نماز را پیش از نیمه شب بخوانند.
🔶☘می دانی که خداوند حیات دنیا را حیات ندانست وفرمود:
به راستی که سرای آخرت ،سرای حیات است ، اگر بدانید.
اما همین حیات دنیا را روزنی است به آن حیات حقیقی که تو را به آن می پیوندد.
💠این سخن را از زبان امیر المومنین ( ع ) بشنو :
شب خیزی یکی از دو حیات است .
💛وجای دیگر فرمود:
سحر خیزی گلزار مشتاقان است.
🎀وسیدالساجدین (ع) را با خداوند این زمزمه بود که:
خداوندا! شبم را به بیداری وعبادت آباد ساز، تا در نماز شب با تو تنها به سر آرم ودر تنهایی با تو آرام گیرم ودرخواستهایم را با تو در میان گذارم ..
. 💖وباز از حضرت امیرالمومنین (ع) می فرماید:
سحر خیزی برای طاعت پروردگار، بهار اولیاو گلزار سعاوتمندان است.
💐ونیز فرمودند:
شب خیزی برای یاد حق، غنیمت اولیا وشیوه پرهیز گاران است..
. 📚ساغر سحر
حضرت آیت الله حق شناس (ره)👇
صـــورتت را بر خاڪـــ بگــذار این
طرف و آن صورت. شبها بلند شو
داداش جون! اقلاً ســرت را روی
فرش بگذار پروردگار اینحالترا
دوست دارد.
. همنشینی علما
دست به سر یتیم کشیدن
نیمه شب استغفار کردن
کم خوابیدن شب
روزه .
.📗نصایح ، صفحه218 .
احکام نماز شب👇
1.فضیلت نمازهای شفع و وتر از هشت رکعت نماز دیگر بیشتر است.
2.اگر وقت برای ادای نماز شب تنگ باشد انسان میتواند فقط به نماز وتر اکتفا کند.
3.وقت نماز شب از اول نیمه شب است تا طلوع صبح صادق.
4.افضل آن است که نماز شب به هنگام سحر خوانده شود و هنگام سحر، عبارت است از یک سوم آخر شب و هر قدر به صبح نزدیکتر باشد افضل خواهد بود.
5.مسافر میتواند نماز شب را پیش از نیمه شب بخواند.
6.جوان و یا پیرمردان که میترسند خواب بمانند میتوانند نماز را پیش از نیمه شب بخوانند.
🔶☘می دانی که خداوند حیات دنیا را حیات ندانست وفرمود:
به راستی که سرای آخرت ،سرای حیات است ، اگر بدانید.
اما همین حیات دنیا را روزنی است به آن حیات حقیقی که تو را به آن می پیوندد.
💠این سخن را از زبان امیر المومنین ( ع ) بشنو :
شب خیزی یکی از دو حیات است .
💛وجای دیگر فرمود:
سحر خیزی گلزار مشتاقان است.
🎀وسیدالساجدین (ع) را با خداوند این زمزمه بود که:
خداوندا! شبم را به بیداری وعبادت آباد ساز، تا در نماز شب با تو تنها به سر آرم ودر تنهایی با تو آرام گیرم ودرخواستهایم را با تو در میان گذارم ..
. 💖وباز از حضرت امیرالمومنین (ع) می فرماید:
سحر خیزی برای طاعت پروردگار، بهار اولیاو گلزار سعاوتمندان است.
💐ونیز فرمودند:
شب خیزی برای یاد حق، غنیمت اولیا وشیوه پرهیز گاران است..
. 📚ساغر سحر
حضرت آیت الله حق شناس (ره)👇
صـــورتت را بر خاڪـــ بگــذار این
طرف و آن صورت. شبها بلند شو
داداش جون! اقلاً ســرت را روی
فرش بگذار پروردگار اینحالترا
دوست دارد.
💚 پروردگارا
زندگی سرشار از هزاران نگرانیست و ذهن از یک فکر به سوی فکر دیگر پرواز میکند!
در میان چنین هیاهویی شنیدن ندای خاموشی که در قلبم با من سخن میگوید، دشوار است ...!
💙 بارالها
مرا موهبت آن بخش که افکار بیهوده ذهنم در کشاکش این غوغای روزمره خاموش شود!
و هر شب دقایقی با تو ارتباط برقرار کنم ...!
چنان متبرکم کن که ندای تو را بشنوم و سیمای تو را که پر از لطف و زیبایی ست به چشم دل مشاهده کنم ...!
#الهی_آمین♥️
زندگی سرشار از هزاران نگرانیست و ذهن از یک فکر به سوی فکر دیگر پرواز میکند!
در میان چنین هیاهویی شنیدن ندای خاموشی که در قلبم با من سخن میگوید، دشوار است ...!
💙 بارالها
مرا موهبت آن بخش که افکار بیهوده ذهنم در کشاکش این غوغای روزمره خاموش شود!
و هر شب دقایقی با تو ارتباط برقرار کنم ...!
چنان متبرکم کن که ندای تو را بشنوم و سیمای تو را که پر از لطف و زیبایی ست به چشم دل مشاهده کنم ...!
#الهی_آمین♥️
أَسْتَغْفِرُكَ مِنْ كُلِّ لَذَّةٍ بِغَيْرِ ذِكْرِكَ و مِنْ كُلِّ رَاحَةٍ بِغَيْرِ أُنْسِكَ وَ مِنْ كُلِّ سُرُورٍ بِغَيْرِ قُرْبِكَ وَ مِنْ كُلِّ شُغْلٍ بِغَيْرِ طَاعَتِكَ َ
از هر لذتى جز لذت تو
و از هر آسايشى جز همدمى با تو
و از هر شادمانى به غير قرب تو
و از هر شغلى جز طاعت تو
پوزش مى جويم
#مناجات_الذاکرین
سَرِ به سنگ خورده را در آغوش بِکش!
ارحم فی هذه الدنیا غربتی... 🍃
از هر لذتى جز لذت تو
و از هر آسايشى جز همدمى با تو
و از هر شادمانى به غير قرب تو
و از هر شغلى جز طاعت تو
پوزش مى جويم
#مناجات_الذاکرین
سَرِ به سنگ خورده را در آغوش بِکش!
ارحم فی هذه الدنیا غربتی... 🍃
وفات حضرت سکینه خاتون دختر امام حسین علیه السلام تسلیت باد☘
به جانم سوگند من خانه ای را دوست دارم که در آن سکینه و رباب باشند. آن دو را دوست دارم و همه ی مالم را برای آنان بذل میکنم و هیچ ملامتگری نیز حق سرزنش مرا ندارد [1]
آری این فرموده سید الشهدا بیانگر محبت شدید ایشان به دختر بزرگوارش سکینه (س) است، همان سکینه ای که در دوران نوجوانی صحنه های شهادت برادران و پدر را از نزدیک نظاره گر بود، ولی به سفارش پدر بزرگوارش گوش جان سپرد و همه رنج ها و سختی ها را با صبر و بردباری تحمل نمود، زمانی که امام حسین برای وداع با اهل بیت به سوی خیمه ها آمد، نزد پدر رفت و صدا زد: بابا! آیا تسلیم مرگ شده ای؟ بعد از تو به چه کسی پناه ببرم؟ امام حسین او را دلداری داده چنین فرمود: "ای نور چشم من، چگونه کسی که یار و یاور ندارد، تسلیم مرگ نشود. ولی بدان که رحمت و یاری خدا در دنیا و آخرت از شما جدا نمیگردد، دخترم بر قضای الهی صبر کن و شکایت منما، دنیا محل گذر است ولی آخرت خانه همیشگی است"
امام حسین(ع) آنگاه که بی تابی و گریه دخترش را دید افزود: "سکینه جان، بدان که بعد از من، آنگاه که مرگم فرا رسد، گریه ات طولانی خواهد بود، مادامی که روحم در بدنم جاریست، تو با اشک حسرتت، قلبم را آتش مزن، پس آنگاه که کشته شدم تو به آنچه میکنی سزاواری، ای برترین زنان"[2]
اما شاید هیچ جا بر سکینه سخت تر از شام نگذشت، آنگاه که برای حفظ حرمت حرم اهل بیت باید سر بریده ی پدر را فدا میکرد، همانجا که در دروازه شام مردم به تماشای نوامیس الهی ایستاده بودند، سکینه (س) یکی از صحابه پیغمبر را صدا میزند و از او خواهشی میکند: به این کسی که این سر بریده را بر نیزه دارد بگو سر را جلوتر از ما ببرد تا مردم مشغول نگاه به آن سر بشوند و به حرم رسول خدا نگاه نکنند[3]
به جانم سوگند من خانه ای را دوست دارم که در آن سکینه و رباب باشند. آن دو را دوست دارم و همه ی مالم را برای آنان بذل میکنم و هیچ ملامتگری نیز حق سرزنش مرا ندارد [1]
آری این فرموده سید الشهدا بیانگر محبت شدید ایشان به دختر بزرگوارش سکینه (س) است، همان سکینه ای که در دوران نوجوانی صحنه های شهادت برادران و پدر را از نزدیک نظاره گر بود، ولی به سفارش پدر بزرگوارش گوش جان سپرد و همه رنج ها و سختی ها را با صبر و بردباری تحمل نمود، زمانی که امام حسین برای وداع با اهل بیت به سوی خیمه ها آمد، نزد پدر رفت و صدا زد: بابا! آیا تسلیم مرگ شده ای؟ بعد از تو به چه کسی پناه ببرم؟ امام حسین او را دلداری داده چنین فرمود: "ای نور چشم من، چگونه کسی که یار و یاور ندارد، تسلیم مرگ نشود. ولی بدان که رحمت و یاری خدا در دنیا و آخرت از شما جدا نمیگردد، دخترم بر قضای الهی صبر کن و شکایت منما، دنیا محل گذر است ولی آخرت خانه همیشگی است"
امام حسین(ع) آنگاه که بی تابی و گریه دخترش را دید افزود: "سکینه جان، بدان که بعد از من، آنگاه که مرگم فرا رسد، گریه ات طولانی خواهد بود، مادامی که روحم در بدنم جاریست، تو با اشک حسرتت، قلبم را آتش مزن، پس آنگاه که کشته شدم تو به آنچه میکنی سزاواری، ای برترین زنان"[2]
اما شاید هیچ جا بر سکینه سخت تر از شام نگذشت، آنگاه که برای حفظ حرمت حرم اهل بیت باید سر بریده ی پدر را فدا میکرد، همانجا که در دروازه شام مردم به تماشای نوامیس الهی ایستاده بودند، سکینه (س) یکی از صحابه پیغمبر را صدا میزند و از او خواهشی میکند: به این کسی که این سر بریده را بر نیزه دارد بگو سر را جلوتر از ما ببرد تا مردم مشغول نگاه به آن سر بشوند و به حرم رسول خدا نگاه نکنند[3]
یک مرتبه زیارت عاشورا هدیه به حضرت سکینه خاتون
✅ (16)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 16
✅ (16)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍100%
🕴 تعدادکل رای ها: 16
🌷🌷ختم قرآن روزانه به صورت حزبی و جزئی برای دریافت حزب و جزء به ایدی من پیام بدید🌷🌷
ختم قران امروز هدیه به امام حسین علیه السلام🌹
مهلت خواندن یک روز
آیدی👇
@Sgh2328
ختم قران امروز هدیه به امام حسین علیه السلام🌹
مهلت خواندن یک روز
آیدی👇
@Sgh2328
بسم الله الرحمن الرحیم
تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِي اللَّيْلِ وَ تُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ تُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ
شب را به روز در میآوری، و روز را به شب در میآوری؛ و زنده را از مرده بیرون می آوری، و مرده را از زنده خارج میسازی؛ و هر که را خواهی، بیحساب روزی میدهی.
آل عمران - ۲۷
کپی با ذکر صلوات
#اللهم_صل_على_محمد_وال_محمد
لطفا مطالب را برای دوستان و عزیزانتان هم ارسال کنید🌺
@ertebat_ba_rab
تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِي اللَّيْلِ وَ تُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ تُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ
شب را به روز در میآوری، و روز را به شب در میآوری؛ و زنده را از مرده بیرون می آوری، و مرده را از زنده خارج میسازی؛ و هر که را خواهی، بیحساب روزی میدهی.
آل عمران - ۲۷
کپی با ذکر صلوات
#اللهم_صل_على_محمد_وال_محمد
لطفا مطالب را برای دوستان و عزیزانتان هم ارسال کنید🌺
@ertebat_ba_rab
بسم الله الحی القیوم
🙌امروز وفات حضرت سکینه سلام الله علیها هست
به همه تسلیت میگم🙏
🙌دوستای گلم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای حضرت سکینه سلام الله علیها، بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز، صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
🙌لطفا این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت سکینه سلام الله علیها:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
🙌امروز وفات حضرت سکینه سلام الله علیها هست
به همه تسلیت میگم🙏
🙌دوستای گلم لطفا امروز هم حتما دو رکعت نماز برای حضرت سکینه سلام الله علیها، بخونین و هدیه کنین و بعد از نماز، صد یا هزار صلوات هدیه ایشان کنین🙏
🙌لطفا این صلوات رو بفرستین و هدیه کنین به حضرت سکینه سلام الله علیها:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی انبیائک و عجل لولیک الفرج
و لَعنَةُ اللهِ عَلیٰ اَعداءِ محمد و آل محمد مِنَ الأوَّلینَ وَالأخرینَ مِنَ الجِن وَالإنس اَلفِ مَرَّة
@ertebat_ba_rab
🔴 چهکار کنیم که همۀ زندگیمان لذتبخش شود؟
🔸یک گلفروش هر روز بارها دستهگل درست میکند، اما اگر یکروز بخواهد برای معشوق خودش دستهگلی درست کند، حتماً اینکار را با انگیزه و نشاط خاصی انجام میدهد و بیشتر از همیشه از این کارش لذت میبرد!
🔸اگر معشوق کسی به او بگوید «یک لیوان آب به من بده!» او از انجام همین کار ساده چه حس خوبی پیدا میکند! مهم این است که تو برای چه کسی و در محضر چه کسی این کار را انجام میدهی؟ حالا تصور کن که در محضر بزرگترین معشوق عالم هستی!
🔸ما که هنوز عاشق خدا نشدهایم چه؟ یک مدت از سرِ «احترام خدا» کارهایت را بهخاطر خدا انجام بده؛ کمکم عاشقش میشوی! وقتی عاشق خدا شدی، یک زندگیِ عالی خواهی داشت که از هر لحظهاش لذتها میبری!
🔸منتظر نباش یک شیرینی خاصی در زندگیات پیدا شود تا لذت ببری؛ کاری کن از همین زندگیِ عادیات خیلی نشاط پیدا کنی! هر کار سادهای را هم «بهخاطر خدا» انجام بده تا از آن لذت ببری!
👤علیرضا پناهیان
🔸یک گلفروش هر روز بارها دستهگل درست میکند، اما اگر یکروز بخواهد برای معشوق خودش دستهگلی درست کند، حتماً اینکار را با انگیزه و نشاط خاصی انجام میدهد و بیشتر از همیشه از این کارش لذت میبرد!
🔸اگر معشوق کسی به او بگوید «یک لیوان آب به من بده!» او از انجام همین کار ساده چه حس خوبی پیدا میکند! مهم این است که تو برای چه کسی و در محضر چه کسی این کار را انجام میدهی؟ حالا تصور کن که در محضر بزرگترین معشوق عالم هستی!
🔸ما که هنوز عاشق خدا نشدهایم چه؟ یک مدت از سرِ «احترام خدا» کارهایت را بهخاطر خدا انجام بده؛ کمکم عاشقش میشوی! وقتی عاشق خدا شدی، یک زندگیِ عالی خواهی داشت که از هر لحظهاش لذتها میبری!
🔸منتظر نباش یک شیرینی خاصی در زندگیات پیدا شود تا لذت ببری؛ کاری کن از همین زندگیِ عادیات خیلی نشاط پیدا کنی! هر کار سادهای را هم «بهخاطر خدا» انجام بده تا از آن لذت ببری!
👤علیرضا پناهیان
🌾🌿🌾
حضرت علی (ع) میفرمایند:
لِيَكُنْ أبغَضَ النّاسِ إلَيكَ ، و أبعَدَهُم مِنكَ ، أطلَبُهُم لِمَعايِبِ النّاسِ.
بايد منفورترين مردم نزد تو و دورترين آنها از تو كسى باشد، كه بيش از همه عيب جوى مردم است.
غرر الحكم : 7378
حضرت علی (ع) میفرمایند:
لِيَكُنْ أبغَضَ النّاسِ إلَيكَ ، و أبعَدَهُم مِنكَ ، أطلَبُهُم لِمَعايِبِ النّاسِ.
بايد منفورترين مردم نزد تو و دورترين آنها از تو كسى باشد، كه بيش از همه عيب جوى مردم است.
غرر الحكم : 7378
🌾🌿🌾
قرآن آرام جانِ کسانی است که جانِ آرام ندارند :
اگر دغدغهات زیاد است به یاد بیاور که :
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
همراه با سختی، آسانی است.
اگر زندگی خستهات کرد صبرت را با این آیه بیشتر کن :
وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَّكَ مِنَ الْأُولَى
بیشک آخرت برای تو بهتر از دنیاست.
و اگر در حقت ستم کردند این را بخوان :
وَمَا كَانَ رَبُّكَ نَسِيًّا
پروردگارت هرگز فراموشکار نبوده.
و اگر ترساندنت :
أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ
آیا الله برای بندهاش کافی نیست؟
و اگر احساس تنهایی کردی به یاد بیاور :
فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا
که تو زیر چشمان مایی ....
🌾🌿🌾
قرآن آرام جانِ کسانی است که جانِ آرام ندارند :
اگر دغدغهات زیاد است به یاد بیاور که :
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
همراه با سختی، آسانی است.
اگر زندگی خستهات کرد صبرت را با این آیه بیشتر کن :
وَلَلْآخِرَةُ خَيْرٌ لَّكَ مِنَ الْأُولَى
بیشک آخرت برای تو بهتر از دنیاست.
و اگر در حقت ستم کردند این را بخوان :
وَمَا كَانَ رَبُّكَ نَسِيًّا
پروردگارت هرگز فراموشکار نبوده.
و اگر ترساندنت :
أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ
آیا الله برای بندهاش کافی نیست؟
و اگر احساس تنهایی کردی به یاد بیاور :
فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا
که تو زیر چشمان مایی ....
🌾🌿🌾
🌾🌿🌾
❇️ امام علی علیه السلام فرمودند:
🔹 جالِس العُلَماءَ یزدَد عِلمُک وَ یحسُن اَدَبُک وتَزک نَفسُک؛
🔸 با علما معاشرت کن تا علمت زیاد، ادبت نیکو و جانت پاک شود.
📚( مطالب السؤول، ص ۴۹ )
🌾🌿🌾
❇️ امام علی علیه السلام فرمودند:
🔹 جالِس العُلَماءَ یزدَد عِلمُک وَ یحسُن اَدَبُک وتَزک نَفسُک؛
🔸 با علما معاشرت کن تا علمت زیاد، ادبت نیکو و جانت پاک شود.
📚( مطالب السؤول، ص ۴۹ )
🌾🌿🌾